emmadeckmar skrev 2012-06-27 22:54:33 följande:
Läste på din sida om tullen och jag tvekar för att göra något dumt! tänkte inte på allt som kan hända.
Har dock beställt från ebay ibland och då har det stått "gift" utan att jag vetat eller ens velat det. Tur då att jag inte behövt visa något kvitto då iaf!
Nej det är väl inte att vara tråkig? isf är jag också tråkig, jag har räknat in tull, självklart. Menade bara att jag hellre sparar dom pengarna till något annat. Vill inte ha den oturen att måsta betala flera tusen extra. Men blir det så blir det.
För oss är det så mycket pengar bara, men dom finns ifall att.
Ja, jag fick visa kvitto på min underkjol, så det var skönt att det inte stod "gift" på den, för det hade jag bara tyckt var pinsamt isåfall :P Som tur var, så var den inte så dyr, så det blev "bara" moms och administrationsavgift på den :)
Självklart, jag förstår. Inte vill man gärna betala tull och moms om man kan slippa :) Och om man måste betala, så vill man ju betala så lite som möjligt :) Det finns nog hundratals andra saker man hellre spenderar de slantarna på :P Jag menade bara, inte direkt riktat mot dig utan mer allmänt, att innan man beställer en klänning bör man ha räknat ut eventuell tull + moms, för att se till att man har råd med det också :)