Skumboll skrev 2012-08-06 16:59:01 följande:
Tack snälla!
Allt blir nog bra tids nog... får ha lite tålamod och inse att kroppen behöver tid att återhämta sig bara. Tyvärr kör man ju på och på eftermiddagarna säger kroppen ifrån och jag tar mig ingenstans, får lära mig att ta det lite lugnare framöver.
1700tal skrev 2012-08-05 18:46:25 följande:
Herregud, när jag hör det där vet jag inte om jag törs överväga att gå igenom nåt sånt. Låter verkligen fruktansvärt... Förstår inte hur alla kvinnor/mammor kan va så starka och fantastiska! Hoppas verkligen du blir av med alla men och mår som vanligt igen snart
Ja, det hoppas jag verkligen :) Huua, ja, även om det oftast inte är bra att inte göra något alls, så ska man inte ta sig vatten över huvudet heller. Visst var din make ledig även i veckan? Passa på att vila upp dig, tvinga dig själv att ta det lugnt, så du orkar när han är tillbaka på jobbet.
Kunde inte undgå att läsa det du och 1700tal skriver också och måste bara säga att jag håller med om att det är verkligen är värt allt när man får se och hålla det lilla knytet :) Jag valde inte bort smärtlindring, utan fick EDA, men den tog inte. Allt rann ut i sängen, vilket barnmorskan aldrig kollade trots att jag sa till flera gånger.. nåja, så det blev utan smärtlindring iaf. Klarade inte av den där lustgasen heller, rörde aldrig den. Nu tog inte min förlossning 11 timmar, wow vad du är duktig!, men smärtsamt var det.