• daniiel
    Pälskling skrev 2012-08-30 09:16:39 följande:
    morguse skrev 2012-08-30 09:49:17 följande:
    Det var det jag funderade på...ska nog slå till o beställa den idag....sista min innan rean tar slut :P
    Jag å andra sidan hade inte haft en kort "fluffig" slöja till, men ändock en slöja. Nåja, det kommer nog bli fint hursom, hoppas du blir nöjd med valet :) Vilken slöja funderar du på och vad har du tänkt dig för frisyr? :)
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-08-30 10:36:47 följande:
    BARNEN!!!!!
    Jag hade valt vit skjorta till alla, både barnen och maken. Det är snyggt och passar till allt. Färgade skjortor är inte alls lika snyggt tycker jag. Och nej, det gör inget om skjortorna är vita och klänningen ivory ;P haha

Med tanke på att killarna ska ha kravatt, så hade nog en väst varit snyggt. En väst i guld, champange eller turkost om ni vill få in den färgen :)

Om inte tjejens klänning hade haft blomman i midjan, så hade jag föreslagit ett turkost band i midjan. Strumpbyxorna kommer väl inte synas så mkt, men jag tycker vita strumpbyxor. Det skulle ju kunna vara en rolig detalj med turkosa skor om ni kan hitta det :) Även något turkost hårband eller liknande.

Och klart du ska ha slöja! Även om du har ett lila band :) Vill du lägga till något turkost även på dig och maken, så skulle du ju kunna ha turkost band runt buketten och han runt corsagen. Men jag tycker inte ni måste få in turkost, kan dock vara lite kul detalj sådär :)
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-08-31 09:26:37 följande:
    Tackar för hjälpen!

Va? Tycker du slöja? Kort? Lång?
    Ja, absolut slöja, men inte en som blir alldeles för mkt, utan någon som bara är 1 lager. Antingen golvlång eller armbågslång ungefär. Det tycker jag beror lite på om du ska ha lila band i midjan eller inte. Blir nog lättare att avgöra vad som kan passa bäst när du fått hem din (sista och rätta!) klänning ;D
    Minuz skrev 2012-08-31 09:27:25 följande:
    Turkosa skor.... Hmm det vore nog lite kul......
    Liten färgklick sådär. Klänningen var ju rätt mörk och på barn gör det aldrig något om de har massor av färg :) Kan ju dock bli lite svårt att hitta kanske. Annars vita skor tycker jag :)
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-08-31 09:27:25 följande:
    Turkosa skor.... Hmm det vore nog lite kul......
    Det finns ju visserligen såna "shoe clips" i turkost på etsy, så om man hittar ett par fina vita skor, så går de ju att "pimpa" lite :)
  • daniiel
    Tessa01 skrev 2012-08-31 09:39:44 följande:
    Jag är intresserad av att skicka in en bild på klänningen jag vill ha för att sy upp den i kina. Någon som har ett bra tips på sidor att rekomendera?
    Kolla Landy och Milly, även Corals kan vara värt att fråga. Själv gillar jag www.dinobridal.com
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-08-31 09:40:37 följande:
    Har inte kollat på andra klänningar sedan jag köpte denna, eller jo jag var inne på någon sida men det var inte roligt..... SÅ det är bara att hoppas att klänningen är lika fin i verkligheten. Och det känns fortfarande som the one. Men mamma och moster syr om min andra fluff. SÅ om denna är fel så blir det den.
    Så spännande, jag hoppas verkligen att den kommer vara jättefin när du får den :) Den var på gång snart va?
    Minuz skrev 2012-08-31 09:42:55 följande:
    De såg jag igår när jag var där och snokade lite....... Där fanns mycket fint i turkost
    Ja, etsy är som en guldgruva för fina saker :D
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-08-31 09:58:05 följande:
    Den är skickad så det skulle ta mellan 7-16 dagar att få hem den....... Så förväntansfull...... Men intalar mig själv att inte bli besviken, den ser inte ut som på bilden det vet jag, den ser ut som ett skatbo. *S*  mm
    Hade för mig att den var på gång ja :) Haha men neee... inte tänka så! Klart den kommer vara helt underbar :D
  • daniiel
    Tessa01 skrev 2012-08-31 10:24:39 följande:
    Jag har sett Daniiels klänning...verkligen vacker!! Mkt pga den som jag kommer köpa från kina Glad Nu kommer jag vänta med att beställa till vintern/våren då jag inte vet hur min vikt kommer vara. Blir ju dumt att beställa en nu så är den för stor/liten när jag den kommer.

Du får gärna berätta hur din klänning blev sen när den kommer. Funderar på att skicka bild till DinoBridal och beställa därifrån.
    Saken är ju den att oavsett vilken sida man beställer ifrån, så finns det inga garantier. Det kan vara 20 brudar som visar upp jättefina klänningar från en sida, så beställer man själv och får hem en som inte är fin alls. Därför är det jättesvårt att rekommendera sidor egentligen. Klart att chanserna att få en fin klänning ökar om man beställer från en sida med flera nöjda kunder, men man får helt enkelt gå lite på magkänsla och chansa ;P

Att skicka runt bilderna till olika företag, så man får en känsla av att ha kontakt med företagen och även prisuppgifter kan vara bra. Man kan också fråga om de sytt upp den klänningen förut, eller en liknande, och om de har "real sample"-bilder att skicka.
  • daniiel
    Anny - Så det blir bara den korta klänningen? Det blir bra, den är väldigt snygg och du passar bra i den! :) Vad är det för bolero du hittat, hur ser den ut? :)

L och J - Jättesnygg klänning! :) Jag bytte klänning faktiskt, hade en lite kortare till middagen/festen. Jag hade svarta pumps i kyrkan och på fotograferingen och tanken var att jag skulle ha ett par svarta ballerina till den kortare klännigen sedan, men de blev aldrig använda :P Jag höll fast vid klackarna hela kvällen, fram till sista timmen då vi riktigt dansade loss och då körde jag barfota hihi

Och visst går man snyggare i klackar, får bättre hållning, om man kan gå i klackar. Annars är det bara katastrof :P Man bör därför träna lite i att gå i klackar innan om man inte är van det.

Tessa01 - Väldigt söta skor, jag tyckte färgen var helt underbar! :) Till en kort, lite 50-tals inspirerad klänning så skulle de där vara jättesnygga!

decemberbrud 12 - Jag förstår om du är lite velig till att betala utan paypal. Underkjolen finns ju dock på ebay också, där kan du betala via paypal :)

Tex här www.ebay.com/itm/Wedding-Petticoat-3-hoop-A-line-Mermaid-Train-petticoat-Plus-Size-underskirt-New-/200704846722&var=&hash=item2ebaf0eb82
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!