moonias skrev 2012-03-24 12:03:33 följande:
Åh! Va först helt kär i en klänning som Landy hade på sin hemsida men var orolig för att de kanske inte skulle kunna göra den riktigt som på bilden då den såg ganska avancerad ut så jag beställde en lite enklare modell, för ca 3000kr. Igår sökte jag lite på skoj på Blocket och hittade första klänningen, i min storlek, bara 3 mil från där jag bor, för 4000kr (Nypris ca 15 000)!!!
Har inte fått min klänning från Landy än och det lär dröja ett tag till (beställde i början på feb), funderade på att beställa tärnklänningar därifrån med och fick besked på att de kunde skicka alltihopa tillsammans den 20 april, det känns dock som ett datum taget ur luften. Mailade tillbaka och frågade när de kunde skicka MIN klänning om de struntade i tärnklänningarna och tog dem men fick bara svar att det var högsäsong nu så det skulle ta längre tid än vanligt... De undrade när jag behövde klänningen och jag skrev att bröllopet var i mitten på maj så 20 april kändes lite stressigt ifall något skulle behövas sys in/ut på klänningen...
Med vår budget (och min smak) trodde jag att jag antingen skulle få hyra en klänning eller köpa en kinaklänning och så uppenbarar sig plötsligt möjligheten att få en riktig "äkta" (:P) klänning till bra pris!!
Jag är SJUKT sugen på att köpa den äkta klänningen och sen se vad jag får från Landy o sen sälja en av dem när jag jämfört, men vet inte...
Är det lätt att sälja vidare klänningar?
Om du har råd skulle jag säga köp! Iaf åka och pröva den..
Jag är iaf sån att jag kan gå grämas över sånadär saker och aldrig kunna släppa det
Jag har sålt både ett och annat på nätet ( inga brukdklänningar dock!) och det mesta brukar försvinna sinomtid om man har rätt pris ( läs: tillräckligt billigt)