Kinaklänningar och gaffel däremellan!
kan du länka efter vilka du har beställt?
Hoppas det går bra för dig då, du har ju en väldigt bra plan. De här veckomatsedlarna, får du dem via viktklubben? Är de färdiganpassade för de 1200 kcal du ska äta?
Jag har vägt 65 kg ganska stadigt hela mitt vuxna liv och är 175 cm. Så det är "jag", om man säger så. Sen gick jag upp till 83 kg på 6 mån för... kanske 3-4 år sen var det nog. När jag slutade med medicinen tog jag tag i det, tränade massor och började med GI (visste knappt vad det var innan) och gick ner till ca 73-75 (under 1-1,5 års tid så det gick inte jättefort), sen stod det still länge. Det var då jag beställde alla mina kinaklänningar. Jag har dock fortsatt med GI hela tiden men inte strikt. Dvs ätit långsamma kolydrader men inga snabba. Sen när vi hade det jättejobbigt nu i höstas, så hade jag ingen matlust (inget ont som inte har nåt gott med sig). Landade efter allt det på 68 kg. Nu har jag ätit lite pasta och efterrätter och nu smyger vågen precis över 70. Inte bra.
Grejen är att jag inte riktigt kan hitta motivationen igen... Bröllopet är ingen morot, så fåfäng är jag inte längre. För mig är det mer att jag vill ha tillbaka mig själv helt och hållet. Jag vill inte låta det där hemska halvåret då jag gick upp 18 kg "vinna" över mig, det är en principsak! Men får skäll från alla håll och kanter från missunnsamma vänner/släkt som inte kan förstå att jag vill gå ner de där sista kilona också. Så jag har slutat prata om det högt. Lite trist, för nu får jag ingen stöttning/peppning av nån alls...
Förmodligen.. :-/ Vi har ganska lik bakgrund, hör jag. Har även jag en ganska avslappnad och accepterande inställning till min bild i spegeln, det är siffran på vågen som stör mig...
Men du kan ärligt talat inte ha några valkar, du har ju i stort sett samma vikt och längd som jag. Och valkar har jag inga längre...