K och S skrev 2012-01-16 11:36:01 följande:
Hej. Jag är inte direkt van vid att handla över nätet, men överväger att göra det eftersom jag verkar kunna spara mycket pengar på det. Jag hittade en klänning som jag blivit väldigt förtjust i. Ett tag senare hittar jag precis samma klänning på en annan hemsida och dessutom till ett bättre pris. Hur kan det skilja så pass mycket i pris och vem är det som gör klänningen egentligen? Vilken ska jag våga beställa från? Och är det något annat jag bör känna till? Tex kostnader som tillkommer.
www.littlecoral.com/ms62-strapless-beading-bu...
www.tidebuy.com/product/A-Line-Princess-Strap...Anledningen till att flera olika sidor/företag har samma klänningar är ju för att de syr upp kopior. Prissättningen anpassar de väl efter deras omkostnader, därför kan de skilja en hel del i pris på samma klänning.
Jag vet inget om något av de där företagen, men jag skulle rekommendera att du skickar bilder på klänningen till Milly, Mylove och Landy kanske och frågar om prisuppgifter därifrån. De är de företagen som, så vitt jag vet, har fått bäst omdöme.
Andra kostnader som kan tillkomma är väl frakt, om den inte är inräknad eller gratis, samt tullavgift, moms och en administrationsavgift. Ja, även en sömmerska i Sverige ifall det skulle visa sig att klänningen tex är för lång eller för stor osv. Det kan man ju dock ordna själv om man är lite sykunnig, annars kanske man har en mamma/mormor/vän som är det och kan hjälpa.