1700tal skrev 2011-04-26 09:23:12 följande:
Aha, det var ju en fin bukett. Inte dyr heller...
Men äsch, det ska han väl klara? Det är ju en ära att välja brudbukett...
En riktig kärleksförklaring!
Jag gör ju min själv med beställda rosplantor som förresten borde ploppa ner i brevlådan när som helst, jippi! Min blivandes insats i det projektet blir att gräva gropar i den tunga leran till 15 plantor!
Det kan du ju berätta för din blivande så kanske det inte låter så betungande längre att välja brudbukett till dig, hehe!
tigerlily skrev 2011-04-26 08:57:20 följande:
Ha ha!
Ja, men vi har ju valt att lägga alla våra pengar på festen, som kommer att gå på mellan 50 - 60 000...
Vad gäller tiara så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag ska köpa en av en kompis som aldrig använde sin. Den är jättefin, men går i silver och vitt och jag kommer förmodligen att ha smycken i guld till klänningen. Mitt andra alternativ är att låna en tiara av en kompis som gör egna smycken. Har inte hon någon som passar kan hon alltid tillverka en. Då kan jag ju få en guldfärgad som matchar resten. Äh, jag vet inte. Det kanske slutar med att jag inte använder någon alls, men när ska man annars få möjlighet att ha på sig sånt, liksom???
Haha, jo, samma här. Vi lägger oxå det mesta på festen. Inget extra allt nånstans utom i festlokalen i sig och min utstyrsel... Men där slår vi på stort å andra sidan!
Hahaha - jag ska se om den vinklingen på det hela kan övertyga honom
Han har ju verkligen börjat kliva in mer och mer i planeringen, kan jag ju säga. Så det kanske inte är nån omöjlighet med blommorna i slutänden
Lite mindre roligt var det på "släktmiddagen" på påskaftonen. Ena syrran till fästmannen är inte direkt mitt största fan. Vilket förstås märktes tydligt igen när hon sa "Ja, vi har ju inte lämnat nåt officiellt svar om bröllopet. Men jag gör väl det nu då." till min blivande, varpå han sa att det var jag som hade hand om allas svar på inbjudan och hon fräser tillbaka "Ja men nu är ju du här!"
Så är hon iofs jämt, det är alltid min blivande som flyttar, köper saker, planerar, reser, fixar och donar. Jag inkluderas aldrig av henne i min sambos liv. När sambon fyllde 30 häromsommaren var min familj här nere på semester och deltog förstås i festligheterna. Hon hälsade inte ens på dem - gick bara rakt förbi dem och satte sig vid bordet. Vi flyttade till ny lägenhet i november och hon har flera gånger frågat min blivande "hur
han tyckte det gick att flytta", "hur
han trivs i nya lägenheten" "om
han har hunnit fått iordning" osv osv. Nu har vi gjort oss av med
min bil, eftersom vi valt att skaffa en ny på leasing och frågorna är förstås "hur mycket fick
du för
din bil, då?" och "när kommer
din nya bil?" Japp, ni läste rätt, hon refererar till min bil som att den var min sambos..
Börjar ärligt talat känna mig jävligt less på henne och hennes fasoner..
nåja, nu har jag spytt nog galla över det också (undra vars det där kom ifrån egentligen?).
tigerlily skrev 2011-04-26 08:57:20 följande:
Ha ha!
Ja, men vi har ju valt att lägga alla våra pengar på festen, som kommer att gå på mellan 50 - 60 000...
Vad gäller tiara så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag ska köpa en av en kompis som aldrig använde sin. Den är jättefin, men går i silver och vitt och jag kommer förmodligen att ha smycken i guld till klänningen. Mitt andra alternativ är att låna en tiara av en kompis som gör egna smycken. Har inte hon någon som passar kan hon alltid tillverka en. Då kan jag ju få en guldfärgad som matchar resten. Äh, jag vet inte. Det kanske slutar med att jag inte använder någon alls, men när ska man annars få möjlighet att ha på sig sånt, liksom???
Tiara på alla baler man blir bjuden på?
Tycker verkligen du ska höra efter om hon kan hjälpa dig. Klart du ska ha en tiara!
Vi lägger med mest pengar på middagen/festen - fast "bara" ca 25 tkr (40 pers).
Därefter är nog jag dyrast, med 5905 kr (blommor, klänning, hår, smycken, underkläder, vigselring, skor, slöja, smink, parfym)
Blivande kostar ca 2500 kr totalt (klippning, parfym, kläder, skor, corsage)
Sen lägger vi några lösa tusenlappar till på småsaker runtomkring (hamnar totalt på ca 37 tkr)