Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Det är bra att du ifrågasätter, även om du inte får godkänt direkt så bör du i alla fall få en okej motivering.
Jag, som då arbetar på "andra sidan" och betygssätter, vet noggrann man måste vara med att formulera kritik (positiv och negativ) på ett konstruktivt sätt som författaren förstår. Tråkigt att du fick en examinator som inte kan förklara...
Jag har tillbringat ett år som vice kårordf. med utbildningsansvar, så jag vet ju lite om vad jag ska ställa för motfrågor och krav i den här situationen och vad jag själv kan bygga mitt resonemang på. väldigt bra att ha och tyvärr inte så många som kan. Det som stör mig allra mest i detta är att jag krävt att få de kriterier och mål som rapporten inte uppfyller specificerat, men får det inte. Det jag får är "jag tycker" och "jag anser", vilket faktiskt är helt irrelevant när examina skall bedömas efter på förhand uppsatta betygskriterier som vi studenter blir tillsagda att arbeta utifrån.
När jag läser igenom bedömningsmotiveringarna och kommentarerna examinator gjort i rapporten så får jag tyvärr en känsla av att hon inte riktigt har läst den. Alternativt läst den, men inte förstått vad den går ut på.
Nu har jag återigen skickat ett mail där jag fortfarande efterfrågar de kriterier och mål jag inte uppfyller och meddelat att jag inte tänker ta i exjobbet förrän min handledare finns tillgänglig igen (nästan alla har ju gått på semester, inklusive min handledare) samt att vi nu dessutom gått in i den period där universitetet inte gör några förnyade examinationer och vi därför får avvakta augusti månad innan vi tar upp mitt exjobb igen.
Oj, lång OT-utsvävning