1700tal skrev 2011-07-21 08:45:36 följande:
RED - åååååh, vilket ställe! Japp, me like!
Vilka valv!! Men hur gör ni med borden där? Går det att anpassa till en bröllopssittning?
Du beskrev det precis som jag vad gäller det där med risken att delegera i planeringsstadiet. Så känner vi oxå, våra föräldrar gifte sig i hemlighet på annan ort i byxor typ. Need I say more. Och svärmor är mkt förtjust i att ordna bjudningar och fester för hela släkten. Hon är helt fantastisk på att laga mat men risken finns att om vi "släpper loss" henne i planeringen av själva festen så slutar vårt bröllop som en av hennes sammankomster. Utan ett spår av sånt vi gillar, och vi prioriterar helt andra saker. Som lokalen och mkt smarrigt vin. De 2 grejorna fattar de inte alls, näsan lite onödigt tror jag...
Visst är det mysigt, längtar lite ecxtra när jag tittar på deras hemsida! Det går att anpassa , men vi skall inte ha det klassiska "honnörsbord med tre tungor" för vi tycker inte att lokalen gör sig rikigt för det. Det kommer bli bord med 8-6 platser lite huller om buller. Och så sitter vi där vi syns bäst. Sedan har de lite myshörnor här och var med soffor och fotöljer som vi kan låta vara eftersom v inte är fullt 50 st, och det tycker vi är viktigt. Lite konjakshörna sådär
Hahaha, är du min hemliga syster som skall gifta sig med min mb2s bror?! Det låter nämligen som att vi har samma föräldrar och svärföräldrar
Mina föräldrar gifte sig i hemlighet i rådhuset, och tycker inte det är så himla noga med någonting. Mamma hade dock kjol! Svärmor annordnar väldigt mycket bjudningar, en mysig familjemiddag innebär minst 20 gäster. Och henner sätt är det enda rätta
Vin är vi dock överrens om, det gillar vi alla haha!