• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tinzi skrev 2012-02-08 13:58:23 följande:
    Behöver en underkjol med släp, några tips? Behöver stl. 50 & vet inte riktigt hur man gör om stl...
    Jag beställde min härifrån och är jättenöjd :)
    www.dhgate.com/prinoline-petticoat-underskirt-for-wedding/p-ff8080812e7a6478012eb2ee209915d2.html

Använde den aldrig eftersom min klänning hade en insydd, men den var riktigt fin och satt bra. Storlekstabellen på sidan stämmer bra dessutom och det är ju resår i midjan :)
  • daniiel
    unSeri skrev 2012-02-09 07:44:06 följande:

Efter att ha surfat runt ett bra tag här på forumet har jag nu också beslutat mig för att beställa en kinaklänning. :)

Har mailat lite med Mylove-bridal ang. några ändringar och även skickat över en bild på en detalj jag vill ha med, men nu funderar jag på hur jag ska koppla själva köpet till den bilden. Går ju att skriva kommentarer, men inte bifoga bilder vad jag såg. Eller fungerar det om jag bara nämner att jag har mailat med dom, kommer dom bekräftade ändringarna att komma med då? Hur har det fungerat för er andra som beskrivit ändringarna med bilder?

Du kan beställa klänningen direkt via mejlen :) Jag antar att du skickat till deras gmail? Du skickar bara bilder där och beskriver och säger sedan att du vill beställa den.
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-02-09 11:19:06 följande:
    Klart vi vill SE den!!!!! Vad trodde du? *ASG*

VISA VISA VISA!!!!!!!
    Hihi misstänkte nästan det ;P

Köpte den väldigt billigt av en tjej här på BT för vi skulle använda den på en möhippa. Tyvärr blev både möhippan och bröllopet inställt, så jag tänkte att då färgar jag klänningen och använder den på Halloween istället. Klänningen var ju då alltså vit från början och i 100% polyester.

Tyllen och som "konturerna" på spetsen blev svart. Resten av klänningen blev en.. silver/lila-aktig färg. Nästan lite silverlavendel. Den lila nyansen syns bättre i verkligheten än på bilderna. Väldigt fin färg faktiskt :)
  • daniiel
    Red skrev 2012-02-09 11:34:22 följande:
    Den blev ju inte svart men fin ändå! Hur gjorde du? vad använde du för typ av färg?
    Precis, den blev inte svart, men en väldigt vacker och behaglig färg :) Haha jag fick lite ångest över att riva i den och kleta ner den med blod till Halloween för jag tyckte den blev så fin :P

Jag använde Herdins, som går att köpa på tex ICA och Coop, valde "multi fibre".
    www.herdins.se/textilfarg/vara-textilfarger__12
  • daniiel
    LL 2010 skrev 2012-02-10 09:38:16 följande:
    AAAAAaaaaaahhhH!!!!!!!!!!!!!!!! Fick precis ett mail från MyLove Bridal att klänningen är skickad!!! Blev toknervös och glad! Beställde den 21 januari och den skickas alltså idag - snabbt!! Nästa oroväckande snabbt... Men jag har ju beställt en modell som dem har och bara ändrat så att jag får knappar i ryggen så det kanske är därför... Väntar med SPÄÄÄÄÄNNING!!!
    Vad roligt :) Min klänning, som jag hade under vigseln, sydde de på ca 2 veckor också och jag är då nöjd med min. Hoppas du ska bli minst lika nöjd med din :) Men wow, jag anser alltid att de som inte väljer snörning är grymt modiga! :D
  • daniiel
    LL 2010 skrev 2012-02-10 10:19:27 följande:
    Va skönt att du blev nöjd med din, jag har hört så mkt gott om MyLove så det var därför jag valde dem.
    Haha, angående snörning vs knappar så har jag alltid tyckt att knappar ser så vackert och romantiskt ut. Det är ett måste med knappar för mig. Jag gifter mig i juli så jag har tid att sy in/fixa till klänningen ifall det behövs. 
    Tack för peppande ord! 
    Ja, jag förstår om man tycker det är finare och har man tid på sig fixa till klänningen så är det ju inte så farligt om den är lite stor/liten. Håller tummarna för att din klänning ska vara superfin och passa :)
  • daniiel
    Tinzi - Har du inte löst det där med Milly ännu? Hua, så tröttsamt. Bra att du står på dig iaf, för det är väl precis vad de försöker göra - trötta ut dig, så du ska backa och ge med dig.
  • daniiel

På tal om inget alls, men idag sätter jag igång med min viktnedgång på allvar! Trots att jag inte har någon klänning att klämma ner mig i eller bröllop att tänka på. Kände bara att det var dags att investera i mig själv :)

Hade själv lyckats gå ner drygt 15kg under ett år före bröllopet. Jag var överlycklig. Har dock svåra PMS-besvär, kallat PMDS, och fick Cerzette som försöksbehandling och har under dessa månader med Cerazette gått upp all vikt igen, trots att jag inte ändrade mina vanor. Igår mejlade jag läkaren och sa att jag måste få byta medicin och idag gick jag med i Viktklubb, bara för att få lite hjälp med motivationen och bra receptförslag som är anpassat till mitt kaloribehov. Jag har tyvärr ingen hjälp och pepppning i närheten, min make visserligen men även han skulle behöva gå ner i vikt. Nu är målet -30kg på ca 40 veckor. Det borde väl vara en piece of cake? ;D

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!