• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

GuteCarra skrev 2012-02-13 17:50:27 följande:
    Hm hängde inte riktigt med där?
    Daniiel hängde du med? 
    Nej? För det är väl bara på första bilden till vänster som det ska vara pärlor? Bara fram på bröstet? Så hade då jag uppfattat det hela.

Övre klänningen är ju inte samma nedre klänningen, utan två olika. De två övre bilderna är samma klänning och där ska det bara vara pärlor fram på bröstet, eller? De nedre två bilderna är en annan klänning och där ska det inte vara några pärlor alls? Har jag uppfattat det rätt då?
  • daniiel
    GuteCarra - Angående underkjolar till klänningarna, jag tror någon av dessa två underkjolar skulle bli bra, med bara en ring längst ner för att få rätt vidd på kjolen. Tycker inte du behöver fler ringar än så.

www.mylove-bridal.com/nylon-tulle-floorlength-wedding-petticoat-awg0003_p2741.html
    www.mylove-bridal.com/nylon-tulle-floorlength-wedding-petticoats-awg0005_p2743.html

Kanske att jag till och med tycker den första underkjolen nog kan vara snäppet bättre...
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-02-13 19:09:11 följande:

Och här är skillnaden i satin...

Det är ganska stor skillnad. Sådär "gul" är inte Myloves ivory.. inte så bra bild detta, men deras är mer såhär, som på bilden nedan och min klänning var ju också i ivory och inte lika mörk som jag tycker Millys såg ut att vara. Att det kan skilja så mkt..

• daniiel
    GuteCarra skrev 2012-02-13 19:15:17 följande:
    Tack snälla!

Den första såg skönare ut :p Såg ut som att de var enbart tyg i den?
    Fattar inte hur man kan sitta med en stor metallring :p 
    Båda har en ring längst ner bara, vilket nog är bra, för att få vidden på klänningen. Eftersom kjolarna är draperade sådär, "pick up", så väger de nog lite mer än om man bara har slätt tyg och har man få en underkjol utan någon ring alls, så kan det hända att kjolen blir lite för "platt". Jag tyckte inte att det var några problem att sitta i en underkjol med flera ringar, de är mjuka och böjer sig, så jag tror inte det ska vara något problem med bara en ring :)
  • daniiel
    Civette skrev 2012-02-14 18:49:21 följande:
    Fick hem min kinaklänningt idag, tog en chansning och det blev en billig. Men den blev inte bra tyvärr...så vad gör man nu? har väldigt liten budget så att köpa en riktig och fin klänning är inget alternativ :(
    Nej, vad tråkigt! :( Vart hade du beställt? Hur ser klänningen ut? Vad är det som inte blev bra?
  • daniiel
    Civette skrev 2012-02-15 15:54:19 följande:
    att man till slut hittar sin drömklänning
    Minuz skrev 2012-02-15 15:59:23 följande:
    Hahaha.............. Hitta sin drömklänning..... Det har jag gjort många gånger!!!!!!!! Är kär nu igen..... i många Skrattande
    Samma här ;D Och jag fortsätter hitta min drömklänning även nu, ett halvår efter bröllopet :P haha
  • daniiel
    jepe2b skrev 2012-02-15 16:57:44 följande:
    Nej den är ju söt som sagt, bara det där med ärmarna och att bandet i miodjan sitter på fel plats och fel färg(har rätt lång rygg) ska nog bara vänja mig lite.
    Ja, det är ju svårt att avgöra på den där bilden hur klänninger ser ut när det sitter på som sagt. Det är ju först då man egentligen riktigt kan jämföra den med orginalet, eftersom den klänningen sitter på en modell :P Nåja, jag tycker klänningen var jättesöt och jag tycker personligen att den var mkt finare med det mörka bandet än det ljusa faktiskt. Nu vet jag ju inte hur det ser ut i verkligheten heller, kanske inte alls är fint då, men på bilden tycker jag det var fint :)
  • daniiel
    Protexblue skrev 2012-02-15 20:20:32 följande:
    Nu har jag bestämt mig för att chansa och beställa en klänning från milly, den är så billig så blir de fel så blir de, vilket med min tur det verkligen kommer bli men men..
    Detta är då klänningen:

Men det är nu jag verkligen behöver HJÄLP, vad ska man ha för underkjol.

Från milly kunde jag välja på en inbyggd utan ringar eller på lösa och då kunde man välja på: utan ringar, 2 ringar eller 3 ringar. Är de någon som vet vad som vore bäst under denna klänning så skulle jag vara jätte tacksam för svar..
    Jättefin klänning, hoppas den kommer bli bra :) Jag tror att en underkjol med två ringar skulle vara fint till den där klänningen, om man vill att den ska likna klänningen på bilden. Tre ringar kan bli lite mycket för den där klänningen (vet dock inte hur Millys underkjolar ser ut) och en utan ringar ger inte samma "ballong"-form på kjolen, utan då blir den mer A-linje formad och "rak" i fallet. Vilket också kan vara väldigt fint, beroende på ens eget tyckte och smak.
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-02-15 20:54:04 följande:

Av Millys underkjolar skulle jag ta den med 3 ringar för det är den som har "ballong"-formen (dvs lite "ball gown"-siluett). Den med 2 ringar är spikrak A-linje. Som till min sista raka klänning, där är den perfekt. Dessutom kan man både justera och ta bort ringarna om man vill. Men det gäller ju bara Millys förstås.

Jahaaa okej, då tycker jag också den med tre ringar :) Har ingen aning om hur Millys underkjolar ser ut :P Jag har nämligen sett många andra med två ringar som har lite ballgown-siluett, men som är lite rakare upptill bara, där den där klänningen går ner på höften, därför tänkte jag att en sådan skulle blivit bra.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!