• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Protexblue skrev 2012-02-15 22:00:17 följande:

Tack så jätte mycket både daniiel och 1700tal för svaren, de är så skönt att de finns folk att fråga i denna djungel.. Men tänkte bara lägga upp bilderna jag fick på underkjolarna då jag tycker att den med två ringar ser ut att vara mer ballgown i modellen, men de kanske helt beror på hur man fixar till ringarna och liknande.

Jag håller med dig. Av bilderna att döma, så skulle jag nog valt den med två ringar. Det var ungefär så jag tänkte mig en underkjol med två ringar när jag svarade. Hm. Svårt det där.
  • daniiel
    litenbrud skrev 2012-02-20 10:55:07 följande:

hej, har tetat runt bland kina sidorna några veckor nu och äntligen hittat en perfekt klänning. nämligen denna: www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dres...

vad tror nu? lyckat eller misslyckat? så svårt att veta vad de är bra på och inte då alla skriver så olika överallt...

Jättefin klänning :) Jag är väldigt nöjd med mina klänningar från Mylove, så jag kan inte annat än rekommendera det företaget.
  • daniiel
    Mollee skrev 2012-02-20 11:48:14 följande:
    Oj, jag mailade My Love igår och har redan fått svar! De ville ha 110 dollar, och på alla andra ställen har den klänningen kostat 140-150 och uppåt. Kanske inte så stor skillnad, men jag har en ganska tajt budget...

Det här känns lite konstigt, för jag hade alltid tänkt att jag skulle sy min egen klänning! Men så kom det en liten bebis emellan, och jag gillar egentligen inte att sy alls, och bara materialet går ju på mycket mer än vad en kinaklänning kostar! Så jag tänker att om jag bara får en klänning som är OK, så kan jag ju göra ändringar själv, sätta på mer tyll på kjolen eller sånt.

Eller så är klänningen jättefin och jag kan bara ta den på mig och vara snygg!

Så det lutar nog mot att jag beställer den idag. Hjälp!
    Vad spännande :) Jag är nöjd med mina klänningar från Mylove, så jag kan inte annat än rekommendera dom. Hoppas du, om du beställer där, blir lika nöjd :)
  • daniiel
    memelie skrev 2012-02-20 22:16:08 följande:
    Jag har ju beställt från Mylove två gånger och ingen av gångerna hörde jag något från dom från det att beställningen var lagd till att klänningen kom hem. Jag skickade något mejl och frågade om något och fick ett kort svar bara. Klänningarna kom ju dock då de skulle komma och jag använde båda klänningarna på min bröllopsdag. Slutet gott, allting gott. Men nog är man nervös de där veckorna när man går och trampar och väntar...

Just ja, man får ett mejl när klänningen är skickad, så man kan spåra paketet.
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-02-21 16:57:30 följande:
    Och hipp hipp hurra till alla födelsedagsfiskar (och en och annan vattuman på gränsen...) som fyller nu i dagarna, knyttan, sommarbrud, miceme, pinkgrape m fl!! Grattis!! *Blomma och skål* (min dator vill inte kännas vid BTs smilys, kanske nån annan kan skicka lite "blommogram")
    Hihi tack :D Och även jag säger grattis till er (oss) alla som fyller år här i dagarna! Lite kul att vi är så många. Haha och lite kul att du kallar mig mitt gamla nick, känns "hemtrevligt" ;P

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Skål

Blommor i mängder och en grattis-skål till oss! :D
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-02-21 17:37:33 följande:
    Tack själv! (fyller ju själv idag, 30 jämnt dessutom... ) Haha, tänkte inte ens på att jag skrev pinkgrape, oups!! För mig är och förblir du Pinkie - får anstränga mig varje gång för att skriva Daniiel. Men om du inte har nåt emot det så kanske det kan slinka in ett Pinkgrape igen då och då... *blomma till dig*
    Ingen fara, kan själv tycka att det är lite konstigt med daniiel ibland, de andra, pinkgrape (som kommer från en mentosförpackning btw), pinkie, pinkis osv. de känns mer som "jag" ;P haha

Just ja, det är på dagen idag och jämnt, 30år, så härligt :) Grattis återigen! Själv får man vänta ända till söndag innan det smäller, men jag blir bara 25år, så det blir inget firande för min del i år. Ska du fira något? :)
  • daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-02-21 19:25:00 följande:
    HIhi, jag har också stora problem med att skriva Daniiel istället för Pinkie

{#emotions_dlg.flower}Grattis till er alla från gammelhönan som nu varit 35 bast i en heeeel vecka!{#emotions_dlg.flower}

Kan säga att åldern känns, haltar som en pensionär halvvägs till långvården! Tror att det är en nerv som kommit i kläm, helt plötsligt så känns det som om en kniv huggs in i vänster höft och jag kan inte stå på benet. Så är det så några minuter och så försvinner det igen.. Konstigt! 

Tur att jag lyssnar bra till båda ;P

Haha "gammelhönan" ;D Grattis! :)

Men det där lät inte trevligt alls hörredu :/ Vad obehagligt att du inte kan stå på benet. Jag kan inget alls om nerver och sådant, men det kan alltså bli så om man har en nerv i kläm? Huuua... Ska man bara vänta på ett det går till sig eller kan man göra något åt det?
  • daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-02-21 21:01:51 följande:
    Jag pratade med en sjuksköterska på jobbet lite kort, hon tyckte jag skulle kontakta vårdcentralen om det inte gav med sig på några dagar till.  Så jag håller tummarna att det går över!
    Jag håller också tummarna för att det ska gå över! Låter som sagt väldigt obehagligt. Hoppas du kan få bra hjälp annars, om det nu inte skulle gå över.
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-02-22 09:19:25 följande:

Haha, men då fortsätter jag nog med Pinki istället! Låter så mkt mer positivt!

Nja, "firade" ute med våra föräldrar på jättetjusig restaurang (en sån där maten presenteras i 5 min när tallrikarna kommit ut och där kocken egentligen borde blivit konstnär ) i lör. Satte eld på cellofanet runt blommorna jag fick där genom att ställa dem över ett ljus... Igår tog sambon ledigt så vi var hemma hela dagen, åt smörgås- och vanlig tårta och drack skumpa med några besökare och senare lagade vi 3-rätters själva på kvällen. Det var precis lagom. Fick ett fiiint halsband av sambon som matchar mina ringar... (översättn: jag fick ett mindre fint som jag sedan bytte )

Men 25 är ju jämnt det också - du fyller ju ett kvarts sekel! Men nåt ska du väl fira? Pyttelite?

Men det låter ju jättemysigt :) Även om jag aldrig hade känt mig bekväm på en sådan restaurang. Vi åkte till grannstaden en gång för att gå ut och äta. Efter att vi kikat in genom fönstret på flera restauranger slutade vi upp på en pizzera, det är mer vi :P Men trevligt att få gå ut med familjen och äta, kan ju vara spännande också att ha upplevt en sådan restaurang också :D Väldigt mysigt att din sambo tog ledigt, det låter ju som en toppenfödelsedag ändå :) Haha och halsbandet låter ju perfekt ;P

Jag tycker inte alls att jag är gammal, men nu när du säger sådär - ett kvarts sekel, så låter jag ju gammal som gatan! haha Nja, vi får barnvakt från lördag till söndag, men vi har inte råd att hitta på något, så blir att "hyra" film och njuta av att slippa se något av Disney :P Blir middag hos mina föräldrar på söndag (min födelsedag) när vi hämtar lillan, men vi äter alltid där när de varit barnvakt, så inget speciellt :)
  • daniiel

Att vara gravid är ett H-vete. Man är stor, klumpig, har ont överallt. mår illa, har halsbränna, man kan inte sova skönt och mot slutet är man så svullen att man inte ens kan ha sina egna skor, än mindre ta på sig dom själv!

Förlossningen är också hemsk. Det gör ont, som fasiken! Man är trött, slut, jag kunde inte äta och bedövningen jag fick (epidural) satt fel så allt rann ut i sängen (ingen trodde mig, men de såg ju det efter allt var klart). När man sedan tror att det är över, då ska moderkakan krystas ut. Ja, och sen efter det så skulle det sys. "Vi ger ingen bedövning, för det gör mer ont än de två stygn vi ska sy". När de var sydda, AJ!, så kom de på att jag behövde sys mer, så då fick jag bedövningen lik förbannat och efter ytterligare ett par stygn (som kändes lika mkt, trots bedövning) var jag så öm "down there" att jag nästan kunde svimma.

Dagarna efter kan man inte gå på toa utan att det gör ont i hela kroppen. Man är trött, slut och har tre-dagars-bluesen. När mjölken väl rinner till och det kommer igång, så räkna med mjölkstockning. Feber, frossa och fruktansvärd smärta! Ja, även såriga och ömma bröstvårtor pga amning (eller pumpning som för mig).

Trots allt det, alla krämpor och all smärta (och att man kommer ihåg det), så är det värt det för det där lilla knytet är så underbart! :) Ja, även när de kommer in trotsålder och liknande. Tonåren vet jag dock inte, då kanske man börjar ångra sig ;P haha

Och trots allt det, det jobbiga och smärtsamma, så finns det inget här i världen som jag hellre skulle vilja göra om, minst en gång till, än att vara gravid, genomgå ytterligare en förlossning och genomlida fler mjölkstockningar. Nu verkar det inte gå får vår del, kanske därför jag längtar till det extra mycket, men ja.. usch vad jag skulle vilja vara med om det igen.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!