• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Fru 0728 skrev 2012-02-06 13:35:53 följande:
    Wow, du var iskall! Hade fått ont i magen av att beställa så sent. Vissa här har hur många klänningar som helt, hoppas min blir bra men man får kanske inte ha för stora krav:)
    Mja, det var min fjärde klänning. Beställde min första från Mylove, men den var kort, så ville bara ha den på festen. Beställde sedan två klänning från olika säljare på DHgate, men båda var för små när de väl kom. Då la jag en beställning till hos Mylove och fick hem klänningen på ca 3 veckor. Dumma jag, skulle ju beställt en till där direkt tidigare. Den passade alldeles utmärkt iaf, slutet gott :) hehe

Nja, man ska ju inte förvänta sig att klänningen kommer se ut exakt som på bilden, men jag tycker de flesta kinaklänningarna är väldigt fina :)

Har du redan valt en klänning?
  • daniiel
    Fru 0728 skrev 2012-02-06 13:43:07 följande:
    4, oj...
    Hoppas Mylove är bra, de verkar ha fått bland den bästa kritiken iaf.
    Ja, har valt ut en klänning, ska ändra lite på den bara, det är ta mig tusan inte lätt att hitta den perfekta:) 
    Hehe nej, det är nog svårt att hitta en klänning där precis allt är som man hade tänkt sig. Har du någon bild på klänningen? :)
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-02-07 10:00:25 följande:
    Ok tjejer, vad tror ni om denna underkjolen www.mylove-bridal.com/nylon-tulle-floorlength...
    till denna klänningen www.mylove-bridal.com/aline-wedding-dress-mwd...? Är jag helt ute och cyklar, eller kan det funka? Suck, jag är helt värdelös på sånt här... Glad
    Jag tror att den där underkjolen bara har en ring längst ner och jag tror att den skulle passa utmärkt till klänningen faktiskt :)
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-02-07 12:02:58 följande:
    Håller med!
    Fiiiiiina ringar! :D Och de passar verkligen bra ihop :) Lite för mkt bling för att jag skulle vilja ha något liknande, men jag tycker verkligen det är fint på andra :) Jag är inte så pass modig (eller rik ;P) haha
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-02-07 12:35:25 följande:
    Tack! Haha, tyckte oxå sånt var för mkt bling bling för lilla mig. Men går tydligen att lära om! Och vad gäller rikedom, tänk 28 kvadratmeter... Då får man kosta på sig lite bling för att kompensera.
    Så det finns ännu hopp för mig alltså? ;D haha

Sant, så sant. 28kvm, då är man nog rent utav värd lite bling! :)
  • daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-02-07 12:43:30 följande:
    Jag vill nog egentligen ha en megastor häftig fluffklänning (Japp, ni har smittat mig, dock ett år för sent!!) fast inser att det är inte riktigt vad som funkar på en vanlig sommarfest m grannarna
    Oh, den första svarta.. wow! Supersnygg! Jag gillade nog dock den sista, svart/vita bäst, men kanske i någon annan färg än vit. Även jag vill beställa fler klänningar! Men.. när i hela friden skulle man använda en såndär klänning? Hm.... haha
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-02-07 14:29:10 följande:
    Perfekt!! Då kanske det blir en sån underkjol också då Glad
    Men vet nån av er hur det funkar om man har insydd underkjol? Brukar det bli bra? Går den att ta bort om man inte tycker att den passar när man väl får hem den?
    1700tal skrev 2012-02-07 14:30:48 följande:

Tror Daniiel hade det i sin men är inte säker.. Jag har inte det i några av mina.

Yiho yiha, stämmer bra :) Jag hade det i min långa klänning från Mylove och tycker att det var toppen. Det var en underkjol utan ringar som verkligen passade klänningen perfekt eftersom den var gjord speciellt för just den klänningen, både när det gäller längd och vidd. Nu är det ju insydd underkjol av den anledningen att den är just insydd i klänningen. Annars skulle det ju bara vara en vanlig lös underkjol ;P

Man har ju en underkjol för att hjälpa klänningen på traven, så att den ska få rätt form, volym och fall. Tycker dessutom det är bekvämare med en underkjol, men det är väl en smaksak :P

Visst kan man sprätta lös en insydd underkjol om man inte tycker att den passar, men de är ju som sagt sydda speciellt för att just passa klänningen.

Är man osäker är det kanske bäst att välja en lös underkjol :)
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-02-07 15:49:31 följande:
    Tack för ditt bra svar! Jag är ju säker på att jag vill ha en underkjol, men frågan är bara vilken sort. Men då känns det som att jag kan överlåta i deras händer att göra en som passar just min klänning. Dom är ju proffsen så att säga Skrattande
    Ja, i den klänningen som du vill ha lär de nog göra en underkjol liknande den jag har i min klänning. En A-linje utan ringar i ett par lager. Vill du ha insydd underkjol, var noga med att skriva det bara och få det bekräftat bara :) Annars tror jag ju att underkjolen du hade hittat, med en ring nertill, skulle kunna passa bra. Det är möjligtvis längden där, är den något för kort, så kommer ju ringen att som sväva och kjolen hänga lite rakt ner från ringen då. Hm.. nej, det där med underkjolar är svårt :P
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-02-07 16:19:18 följande:
    Ok, jag som är lite halvkass på engelska då... Hur skriver jag så att dom verkligen fattar att jag vill ha en insydd underkjol?
    Haha jadu.. man kanske skulle kunna skriva typ " I want a sewn-in petticoat, which is attached to the dress."? La till det där med "fast i klänningen" bara för att vara övertydlig.
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-02-08 09:26:07 följande:
    Morron på er! På min klänning står det att det är "chapel train", men jag tycker släpet fortfarande ser lite långt ut. Finns det kortare än "chapel" eller hur skriver man till dom då? Vill gärna ha släp, men ett litet ett Glad
    Ja, "chapel" är ca 1,5m från midjan. Det finns två kortare typer av släp och det är "court" som är ca 90cm och det kortaste "brush" som är att det just så pass finns ett litet, litet släp. Det jag skulle ha gjort är att skriva att du tex vill ha "court train" och sedan lagt till att det ska vara ca 3 feet (90cm) från midjan :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!