• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Skumboll skrev 2011-06-30 09:44:31 följande:
    Jag tyckte det var svårt att hitta låtar/visor som låter bra och man känner igen när de spelas på orgel. Men visa vid vindens ängar gjorde sig så himla bra på orgel, det kommer bli så fint!! 
    Ja, jag håller med. Tycker det är trevligt också att den fortfarande låter så lätt och somrig även på orgel :) Det gör visserligen Högagärdet också, så det kommer matcha bra :P haha
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    helsingebrud skrev 2011-06-30 10:23:25 följande:
    Pinkgrape-
    Hur lång tid tar vanliga frakten då..... det är väldigt mycket dyrare med expressfrakt så det är klar att de försöker få dig att betala för den

Stå på dig och kanske du kan kolla upp hur stor skillnad det är med express och vanlig frakt
    Det tog nästan 2 veckor med vanliga frakten och jag har sagt att jag behöver klänningen 16 juli. Då hinner jag inte få hem den i tid till mitt fejk-datum och det kan jag ju inte ändra nu.
  • Pinkgrape
    helsingebrud skrev 2011-06-30 10:27:45 följande:
    okey, min tog bara 1 vecka med EMS
    De skickade inte med EMS, vet inte vad de skickade med... kom med DHL-bil iaf, men inte där jag spårade paketet.
  • Pinkgrape

Jag fattar ju inte ens vad de skriver!

"The guarantee and the upper part of the clothes tight clothes. You need the pictures like back. Clothes do not manually. Would you please as soon as payment for postage of USD 100. thank you"

100 dollar? För att de ska göra rätt klänning efter vad jag beställde och efter vad det var på bilden av klänningen jag beställde? De har erkänt att de slarvade och gjorde fel. Jag tycker det låter väldigt mycket. Det är ju hälften av vad klänningen kostade.

• Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-06-30 11:18:41 följande:
    Pinkgrape - förstår inte hur de kan få till en expressfrakt på 100 dollar? Jag betalar ju express hos milly själv varje gång, vad det kostar och varken mer eller mindre och en stor/tung klänning med express på DHL brukar kosta 56 dollar.
    Nej, de menar tydligen att de 100 dollarna är för klänningen som är fel. Alltså att jag köper den för 100 dollar och får en ny som är rätt för ordinarie priset då. Det tycker inte jag gynnar mig. Jag har sagt att de skickar en klänning som är rätt och när jag fått den klänningen, så skickar jag tillbaka den som är fel mot att de betalar frakten.
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-06-30 11:54:57 följande:
    Men det låter ju helknäppt! Har de gjort fel ska de ju göra en ny utan kostnad samt ersätta dig för alla övriga kostnader som frakt osv. Klart som korvspad. Men vad gav du för den sista klänningen nu som blev fel?
    230 dollar kostade den, så inte suuuuuperbillig, men absolut inte dyr heller. Tycker dock det är så pass mycket att man verkligen borde få det man beställer!!!
  • Pinkgrape

Är det någon som kan översätta åt mig?
    Jag fattar inte vad säljaren skriver och jag är bara så ledsen och förbannad!

"Your clothes back. Our new manufacture. Is our factory regulations. You pay a clothes money. Can't stay to two pieces of clothes.
    You pay 100 USD is project on postage. Our clothes free to you make.
    Clothes back style, without according to your request manufacturing. You can use the clothes.
    I back you 20 USD as compensation. Can?
    I really didn't have a good idea. Thank you understand."

• Pinkgrape

Finns det någon sida där man kan få en klänning snabbt? Jag står utan klänning nu och tvisten med denna säljare verkar bli utdragen. Har jag ingen klänning, så kan jag inte gifta mig. Faaaaaan.

• Pinkgrape
    SnartFruSir skrev 2011-06-30 18:36:24 följande:
    Pinky, jag pratar med Indier, thailändare och kineser halva dagarna. Om det nu inte var ironi så har jag gett mig på att försöka översätta det han skrev:

Skicka tillbaka klänningen, sedan gör vi en ny. Det är vårt företags regler. Du betalade för en klänning, så du kan inte få 2 för priset av 1. Du får då betala 100 USD eftersom det är portot, men vi gör om klänningen gratis.

Du kan väl använda klänningen trots att ryggens design inte blev efter dina önskemål? I så fall kan du få tillbaka 20 USD som kompensation, är det ok?

Jag har inga bättre förslag än dessa två ovan. Hoppas ni förstår.
    Tack :) Det var något sådant jag lyckades få det till också.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!