• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Sommarbrud skrev 2011-07-01 13:20:23 följande:
    Pinkgrape: Har du fått ngt mer svar om din klänning?
    Lite döläge just nu. Jag tänker inte betala fullt pris för klänningen eller frakten tillbaka. De vill inte ge mig mer än 40 dollar rabatt och de vill inte heller betala frakten tillbaka.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-07-01 13:35:11 följande:
    Men åh vad surt! Det är konstigt när det är de som har gjort fel kan jag tycka. Har sett att det har blivit mkt diskussioner om din klänning i forumet. Bry dig inte så mkt om vad andra skriver, vissa saker är ju enbart elaka!
    Ja, jag håller med. De har ju själva sagt att de har gjort fel dessutom. Haha ja, en hel del diskussioner och det verkar som att det satte igång mkt tankar, känslor och funderingar kring kinaklänningar. Nåja, jag sköter mitt och gör som jag gör, så får de sköta sitt :)
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-01 14:02:33 följande:
    Antar att min bild är för stor och jag har inget redigeringsprogram hemma som kan förminska bilden :( innan kunde man göra det i paint men det verkar inte gå längre?
    O jag är fotograf... ja jag säger då det :)
    Haha jo, men det går väl utmärkt i paint va? :)

• Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-07-01 13:41:00 följande:
    Helt rätt! Ja det här med kinaklänningar verkar väldigt känsligt. Det roligaste är att bara för att man beställer direkt från kina så anses man vara fattig :) Det tycker jag ändå är det roligaste.  Och om man köper en klänning i butik då har man ett super bröllop även om klänningen i butiken var på rea o kostade 1000 kr kul o se hur folk resonerar!

Nu ser det ut att bli regn imorgon också hmm tur att Jag har köpt ett paraply! Min sambo skulle ju int ha ngt så han får stå i regnet :)
    Ja, jag förstår inte varför man måste lägga sig i vad andra väljer hela tiden. Tröttsamt. De flesta har bra anledningar till sina val.

Haha nämen.. nåja, jag antar att du lagt ner mer tid på din frisyr och make up, så kanske gör mindre om han är utan paraply :P Jag hoppas dock att ni får uppehåll :)
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-01 14:30:11 följande:
    Omg, nu som först har jag läst hela tråden som ni pratade om, den om att inte rekommendera kinaklänning! Jössös! :-O
    Haha ja, det var inte min mening att sätta igång något sådant!
  • Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-07-01 14:32:37 följande:
    SUPER SNYGG! Lite lik min om jag får säga så :) Fast jag har svart skärp :) Så Köp den!
    Ja, jag ska ju också ha med svart band i midjan är det tänkt :) Jag blir bara så nervös över att kjolen inte ska bli bra :/
  • Pinkgrape
    Callie skrev 2011-07-01 14:35:58 följande:
    Pinkgrape: Vilka diskussioner du skapat! Skrattande Lite roligt att trådstartaren var anonym, så himla fegt gjort. Men jag läste att du misstänkte ändå vem det var.

Klänningen på MyLoveBridal är verkligen fin. Hoppas du löser det med din klänning, oavsett om det är en kinaklänning eller inte {#emotions_dlg.flower}.
    Haha ja, jag har mina misstankar med tanke på vad som skrev i min PANIK-tråd :P Otroligt fegt att skriva anonymt sådär. Jag har blivit påhoppad många gånger här på BT för mina val och tankar, men jag vågar då alltid stå för dom.

Tack. jag tar nog och beställer den nu. De har lovat att jag ska få den i tid :)
  • Pinkgrape

Jag har nu betsällt klänning nr.4 och det blev den jag länkade till här ovan, denna www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4014659.html

Det känns bra. Jag köpte min första klänning därifrån och är mer än nöjd med den. Jag fortsätter tro :)

Klänningarna som blivit fel är från två olika säljare på DHgate, men jag vill nästan inte skriva det, för själva sidan (DH) är det inget fel på alls! Vi (jag och min sambo) har beställt mkt annat därifrån bla. tatueringsgrejer, tärnklänningarna, skor osv. och allt det har varit jättefint och bra och inga problem alls.

Gifter mig 13 august, har sagt till Mylove att jag gifter mig 6 augusti och jag skulle ha klänningen i god tid. Min andra klänning kom efter ca 4 veckor, men då valde jag den billigare frakten som tar nästan 12 dagar. Nu valde jag den lite dyrare som ska gå betydligt snabbare!

• Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-07-01 15:34:31 följande:

DHgate - när du fått hem ditt paket så registreras det direkt när du löst ut det, sedan ska man gå in och göra färdigt ordern, men gör du inget så går pengarna till säljaren iaf efter 5 dagar.

Ja, det är därför man ska skynda sig att kontakta DHgate för att inte avsluta köpet utan få pengarna tillbaka. Tror att det funkar om man klickar på "Return & refund" eller vad det står.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!