• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz skrev 2011-07-01 15:39:15 följande:
    Pink - Klänningen du nu har beställt är jättefin......... Hoppas det är the ONE!

Men kan man inte byta ut dragkedja mot snörning hos skräddare? Kanske är svindyrt?
    Det kostade mer än att beställa en ny klänning!
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Malin24 skrev 2011-07-01 16:04:05 följande:
    Lycka till imorgon DD och Sommarbrud..håller tummarna för en alldeles perfekt dagGlad

Frågar igen om det är ngn som har koll på cerisa rosblad??och näbbkorgar och fina diadem till näbbar? Någon av er som köpt detta?
    Diadem till min dotter som ska vara brudnäbb köpte jag på glitter :)

Rosenblad, kolla här www.myheart.se/1100-rosenblad-cerise.html
    Korgar, kolla här www.myheart.se/128-blomsterkorgar
  • Pinkgrape
    Drömbröllop12 skrev 2011-07-01 16:39:26 följande:

Åh vad det här med klänning är svårt!!! Tittat hela dagen men det blir inte bra :( Hittade en jättefin men den är tea length alltså inget att ha i kyrkan, möjligen på festen som ombyte. Men visst är den söt?

Åh, denna klänningen är så vacker! :D

Är det inte någon som beställt den som en kinaklänning? Har hon fått hem sin?
  • Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-01 19:19:38 följande:
    Tjenare tjejer =)

Pinkis jag börjar med dig- sköönt att du fått beställa en ny klänning och vilket rabalder du startat LOL. men kina köp inte tråden.asså. Hon kan ju omöjligt ens att SETT en kinaklänning.

Jag vet defenetivt att nått är på G nu med hippa för mig. Idag när jag skulle lämna sytråden till hon som hjälper mig med tärnklänningarna så frågade hennes gubbe mig hur det kändes när det bärja närma sig. Jag svarade och sen sa han att hans fru hade fått en förfrågan, men så stannade han upp å sa -Nä det va ingetCool Ha ha Klantarsel Tungan ute

Jag har vart på ikea och köpt det sista idag - hoppas jag Förvånad.Sen passade jag på att köpa nya sängkläder när jag va där med fniss.
    Sen fortsatte jag till ica maxi och inhandlade Mat till bröllop och antiage kräm till mig Cool 7 anti age köpte jag - en nattkräm och nu ska jag banne mig inte glömma att ha på den innan jag lägger mig.

Skönt det är att bocka av saker Skrattande
    Haha ja, det var väl inte riktigt min tanke, men nu blev det uppenbarligen så iaf :P Ja, jag hoppas att denna klänning ska passa, men känner mig inte så nervös faktiskt :)

Nämen hoppsan, hej och hå! Då verkar du ju fått en hyffsat säker förvarning iaf :P hehe
  • Pinkgrape
    NewYorkBrud skrev 2011-07-01 21:49:36 följande:
    jag har den en av mina favoriter, men har inte beställt den...
    men det var kanske någon annan du tänkte på?
    isåfall är jag jättenyfiken på att höra vad hon tycker om den...
    Jasså? Ja, det är ju en jättefin klänning!
    Det var dock en annan tjej jag tänkte på. Tror att jag sett bilder på klänningen hon fick hem.
    Hm. Jag kanske minns helt fel :P
  • Pinkgrape
    Emma F skrev 2011-07-02 16:39:24 följande:
    Det var jag :) Beställde den från sarahbridal på DH-gate. Allting funkade perfekt, fick den till och med tidigare än utlovat och den satt verkligen perfekt "trots" att det är dragkedja. Livet är närmast identiskt med orginalet, kjolen fick andra applikationer men de var fina ändå tyckte jag. Bestämde mig tillslut för att ha en annan kläning då jag blev osäker på längden, hade aldrig provat tea-length innan. Men det är en underbar klänning! Tror du att vi har samma storlek är den till salu billigt Glad
    Men just ja, jag visste väl det, att det var någon som hade beställt den vackra klänningen! :) Den satt ju verkligen jättebra på dig och jag tycker den var väldigt lik orginalet :) Kan förstå att det känns lite både och att sälja den. Jag ville ta såna trash the dress foton efter bröllopet, men min sambo sa bestämt nej. Trots att vi inte har plats för det alls, så tycker han att vi ska spara brudklänningen :P
    Emma F skrev 2011-07-02 16:45:39 följande:
    Den är jättefin! Håller tummar och tår för att det ska gå vägen för dig och att du skall få din drömklänning till bröllopet!
    Tack :) Jag hoppas verkligen att allt går rätt denna gången också :)
  • Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-07-03 07:27:24 följande:
    Hello girls! 
    Nu är DD en ärbar kvinna i äktenskapets hulda borg!

Vi hade en fantastisk dag med underbara vänner och kär familj!
    Nu har jag sovit tre timmar och ska äta frukost m lilla dottern, alla andra sover. Det är en underbar känsla att vara först uppe och ta det lugnt.

Allt blev perfekt, vi är så lyckliga. Och vi var de sista som lämnade dansgolvet!!!!  
    GRATTIS!!!! :D:D

Låter ju verkligen som att ni var mer än nöjda med er dag, så underbart :)
  • Pinkgrape
    Sommarbrud - GRATTIS! :D

Tummen upp för oss också, som verkar ha fixat en fotograf (äntligen!) och en vän som mer än gärna ställer upp och spelar gitarr i kyrkan :)
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-04 11:31:02 följande:

Hej,
    kan någon hjälpa mig med vad Dhgate menar? Jag fattar ju vad hon skriver, men hur escalate:ar jag?

Dear Madam:
    This is Vivian from DHgate Resolution Center. We are regret that you met some troubles on DHgate.
    Regarding this kind of dispute, if you can not reach a agreement on the solution.  You could just escalate the case to DHgate directly. Then the staff from DHgate Resolution Center will be involved in at your defense.
    So now pls just escalate the case asap to keep your money in the safe status.
    Should you have any other concerns, just advise me freely.
    Regards
    Vivian

Om man klickar på "Return & refund", så kan man där lämna förslag på hur man löser affären. Om man inte kan komma överens, så kan man en vecka efter (dock inte tidigare) anmäla det vidare till DHgate resolution center och då kommer själva DHgate att gå in om helt enkelt bestämma hur ni ska lösa det hela. Jag sitter själv och väntar på att ta mitt "fall" vidare dit.
  • Pinkgrape
    Jag blir så förbannad!!!!

Nog för att jag fick panik rent ut sagt då ännu en av mina klänningar kom med dragkedja i ryggen, så var ju inte tanken att jag och mina klänningar skulle diskuteras till de oändliga här på BT och använas som exempel hit och dit hela tiden. Ni vet den där tråden "Nu får ni sluta rekommendera kinaklänningar", eller vad den nu heter? Loggade in idag och såg att jag varit ett hett diskussionsämne ännu en gång.

"Det mest patetiska är ju att alla som blivit besvikna fiskar efter sympatier på detta forum! Typ "jag vet vilka riskerna är men jag längtar tills jag får se min klänning!" Och sen när den väl kommer så startar man en tråd typ "PANIK, min klänning är en KATASTROF!" Ja men snälla rara, det var ju 50% risk för detta redan från början, suck it up och hitta en lösning istället för att gnälla som en barnunge!"

"Jag håller med dig! Och dessutom fattar jag inte varför alla ondgör sig över TS, hon försöker ju bara varna folk och skapa en debatt som kan lära folk att stå för sina riskabla köp."

"Japp!
    De inte bara rekommenderar utan påstår även att butiker säljer samma klänningar! Bara 10 gånger dyrare!
    Jag tycker inte att folk ska uppmuntar andra att handla från illegala sidor. Det är faktiskt illegalt att sno bilder från designers och göra   kopior."

"Eller hur! Extra märkligt blir det när man ser en tråd typ "ingen av de två klänningar jag beställt passar", och sen sitter samma tjej i denna tråd och påstår att hon är sååååå nöjd med kina-köpet!"

"Därför att man vill aldrig erkänna att man har gjort fel. Men även om två klänningar blev katastrof så ska den tredje också beställas från Kina."

"Precis, och en annan sak jag reagerar på i dessa fall är argumentet "jag hade inget val, det finns inga vettiga butiker i hålan där jag bor". Nej det är såklart trist när utbudet är begränsat, det har jag full förståelse för. Men med facit i hand hade nog kostnaden blivit den samma om man redan från början åkt till någon av storstäderna och letat klänning..."

"Derför att det finns nästan inga trådar som handlar om klänningar som är köpta i Sverige!
    Det är bara Kina propaganda överallt.
    Jag tex skulle vilja diskutera design, kvalite, olika märken. Men med vem???
    Trodde att det var vettiga männinskor som satt här på BT. Men jag hade fel.
    Ingen av de jag känner har köpt en Kina klänning. Jag tycker att det är pinsamt att leva i Sverige och köpa sin brudklänning från Kina. SÅÅÅÅÅÅÅ fattiga är vi inte."

Förlåt att jag tar upp det här, men jag blir verkligen bara så fruktansvärt less på vissa människor här på BT, som totalt saknar empati och förståelse inför andra människor situationer och val.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!