Silketuss skrev 2012-02-22 12:46:33 följande:
Det värsta med de som har haft en lätt graviditet, är väl att de inte tycks förstå att andra inte har samma tur? Att de misstror den som säger att hon mår illa, har ont eller tycker att det är jobbigt? Samma sak med de som säger att de aldrig har en dålig dag, vare sig de eller barnet... De har jag svårt att tro på. De där "perfekta" föräldrarna är nog inte så lyckliga som de vill ge sken av.
Jag håller med dig, jag tycker och att det verkar som att de har svårt att förstå att andra (de flesta) verkligen har jobbiga graviditeter och förlossningar. Precis som du säger, de som aldrig har en dålig dag, gissar jag på att de har flest dåliga dagar. Det måste ju vara jättejobbigt och äta upp en inifrån om man inte kan erkänna för andra, men främst för sig själv, att allt inte alltid är på topp. Livet ska ha toppar och dalar, det är nyttigt tror jag.
Skumboll skrev 2012-02-22 12:48:33 följande:
Håller helt och fullt med dig!
Jag kände mig extremt snuvad på alltihop när jag blev akutsnittad hux flux och var så borta av morfin och stesolid att jag knappt har ett minne från förlossningen. Och efter det hamnade jag på IVA och fick inte träffa barnet på flera dagar.
Nej, men fy vad jobbigt. Det kan inte alls ha varit en rolig upplevelse :/ Hur hemsk förlossningen än var, så skulle jag faktiskt inte velat missa den.