• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Italia08 skrev 2012-02-23 12:14:48 följande:
    Din klänning är verkligen kanonfin och den satt jättebra på dig. "Snöggt!" (som man säger här =).

Tur att det finns snälla mammor. =)
    Det var ju likadant för mig när jag packade upp min klänning och provade den utan underkjol och i (typ) mörker första gången. Det såg ju förfärligt ut. Försökte intala mig själv och m2b att jag var nöjd, det gick väl så där ...
    Tack, ni är så snälla :)

Haha det är en himla tur det! Ja, man ska inte göra sin bedömning så snabbt har jag insett. Man ska packa upp klänningen, puffa, fluffa, eventuellt stryka och låta den hänga i ett par dagar och sedan bestämma sig :) Din klänning är ju bara så sjukt vacker så.. ja, usch! ;D
  • daniiel
    daniiel skrev 2012-02-23 12:39:02 följande:
    Anny - Sista klänningen, utan tvekan! Jättevacker och såg ut att sitta fint på dig, även om den behöver fixas lite för att ligga rätt och sådär.
    Och om inte den, så klänning nr.2 faktiskt. Innan jag såg sisa klänningen var det min favorit. Jag tycker V-ringningen passade väldigt bra på dig. Du såg nättare ut upptill och smalare ut i den klänningen än i den första tex.
  • daniiel

Gud vad jag gör inlägg på inlägg här nu.. men Anny, överdelen på klänning nr.2 ihop med nederdelensista klänningen, det skulle vara perfekt! ;D I mina ögon, smaken är ju dock som baken :P

• daniiel
    Anny skrev 2012-02-23 13:10:57 följande:
    Sista som i den lite mer fluffiga med släp som de andra fluffiga damerna  Flört röstar på?? 
    Eller som den gröna som är den sista i det första klänningsinlägget? 
    Den sista sista, med fluffet :) Även jag är en såndär som är barnsligt förtjust i fluff och släp ;D
  • daniiel
    Anny skrev 2012-02-23 14:20:39 följande:
    Trooor det är den jag tänker på också!
    Skulle tippa på det, om du tänker långt släp, de andra hade inte i närheten av lika långt släp. Tyvärr var inte överdelen på den lika fin som på klänningen jag hade på bröllopet, tycker jag, och den var ju alldeles för liten. Funderar dock på att smita in på bröllopet när hon som köpt klänningen ska gifta sig :P Bara så jag får se den in action så att säga :D Jag kommer ju DÖ om hon kapat släpet, då kommer jag springa fram och slita den av henne.. hm.. jag kanske skulle stanna hemma ändå..

Om jag kunde, så skulle jag gifta mig en gång per halvår, för det finns så många fina klänningar och jag vill ha alla! haha
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-02-23 14:27:53 följande:
    Ah, du hade sålt den? Skulle ju va kul för dig att se bild på hur den blir "in action" sen.
    Ja, jag ville inte egentligen, men den finansierade dotterns alla julklappar + att den satt som en smäck på hon som köpte den. Det såg ut som att den var sydd efter hennes mått verkligen. Skulle vara jättekul att se den på en riktigt brud :) Men som sagt, har hon kapat släpet så kommer jag hemsöka henne! {#emotions_dlg.djavulsk} hihi
  • daniiel
    Anny skrev 2012-02-23 14:29:55 följande:
    Hoppsan nu vart jag förvirrad och tänkte egentligen på 1700-tals. 
    Men nu när jag kopplar ;) Så ja undrar om det inte var den som var favoriten bland dina  också. Du hade en kort (me like) den du hade på dig, den lååånga från Bride wars typ? Hade du någon mer? 
    Inte lätt att hålla isär alla klänningar :) Ja, jag hade en kort som jag hade på kvällen och den långa med tyllsnurror på kjolen som jag hade i kyrkan och på bilderna. Sedan hade jag den med lååångt släp, bridewars ja, och en liknande den men med kortare släp och färre lager tyll. Fyra klänningar allt som allt :)
  • daniiel

Jag skulle mer än gärna köpa en ny brudklänning till varje bröllopsdag. Jag har fört fram önskan till min make och han var inte helt negativ till det. Jag kan ju förmodligen sälja klänningarna efteråt, för de kommer ju bara vara prövade :P Förnya löftena har vi tänkt göra också, men kanske inte så ofta som varje år :P

Ja, men jag älskar ju detta forum och att få bada i bilder på andras vackra klänningar (jag avskyr klänningar egentligen!), men det blev riktigt läskigt där ett tag med en tjej här i stan som letade upp mig BT. Försökte ju ligga låg med mitt nya nick, men hur lätt är det? :P Tillslut gav hon upp och jag tror att hon försvann från detta forumet och då behövde jag inte dölja det längre :D hihi

Mina klänningar finns här i tråden, under detta nick (daniiel), så om du trycket på visa endast och går till sidan 9, så finns det bilder där. Mina bilder är ju dock inte lika bra som endel andras, då min mobilkamera inte är den bästa kanske :P

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!