-
Ja, om man kikar på Mori Lees hemsida, så använder de ju sig av denna tjejen till mest alla Juliettaklänningarna och jag tycker faktiskt den där mermaidklänningen är en av de mest smickrande. Hon ser betydligt större ut i flera av de andra klänningarna.Anny skrev 2012-02-28 15:51:40 följande:Nej, kurviga tjejer gör sig jättebra i figurnära klänningar också tycker jag! Den andra klänningen var dock också snygg...men stoor. en hel del volym i den
-
Jag var så glad över CSN tidigare idag och så förstör försäkringskassan allt!!! Jag har alltid tidigare försvarat dom, för vi har aldrig haft några problem med dom. Nu har vi fått söka om vår vårdbidrag för vår dotter (görs med 2års mellanrum) och jag har aldrig hört på maken till otrevlig kärring som ringde idag! Hon nekade oss allt, sa att ingen vi hade skrivit (samma som alla andra gånger, fast minus blöjor) var något vi kunde få ersättning för. Vår dotter är ju på dagis och mår bra tyckte hon. Att hon har fruktansvärt långa infektionsperioder, inte orkar vara heltid på dagis eller gå på en vanlig promenad var ju inga problem. Att hon knappt äter och att hennes sovsituation är hemsk - nejdå, inga problem. Att jag fått traggla på VUX i 4år (8 terminer, hade egentligen klarat det på 2) pga dotterns långa sjukperioder... näää vadå.. det räknas inte. Att jag nu måste studera en termin utan studiemedel alls för att jag haft det så krångligt i så många terminer tyckte hon inte var en giltig form av typ bortfall av inkomst eller liknande. Hur i helvete ska vi kunna leva när jag inte kan plugga heltid ens, än mindre ha ett jobb + plugga och efter jag pluggat klart inte kunna jobba heltid eftersom dottern inte kan vara heltid på fritids?! Vi har läkarintyg från dotterns hjärtläkare som bekräftar allt som vi skrivit, men det tyckte hon inte stämde alls. Ursäkta, men hon har inte ens träffat vår dotter och än mindre prövat leva vårat liv. Jag är så fruktansvärt arg och besviken nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Får vi inte vårdbidraget beviljat, så måste vi flytta till något mindre utanför stan och dottern förlorar alla sina vänner. Nu kommer jag må fruktansvärt dåligt i 2månader tills vi får veta....
-
Det är ju anledningen till att jag jämför alla bilder på henne som finns på Mori Lee, om du läser någon kommentar ner. Inte bara den som jag hade i exemplet, valde dock den för den var mest extrem. Men googlar man, så hittar man också många bilder som visar att även kurviga tjejer passar bra i mermaidklänningar. Jag är bara så sjukt less på att lite större tjejer tror att det enda de kan ha är A-linje klänningar, för det är verkligen inte alltid det mest smickrande.Mysco skrev 2012-02-28 16:30:02 följande:Alltså...bildmässigt så ser hon ju bättre ut med mermaidklänningen, men då dom flesta bilderna ändå är photoshoppade så kan man nog inte räkna med att den är tillförlitlig. :/
-
Tack. Ja, vi måste ju göra det isåfall, känns bara så jobbigt. Allt tar sån energi av en.28juli2012 skrev 2012-02-28 16:39:41 följande:fy fn vilken kärring, så typiskt. Men jag håller tummarna för er att det ska gå bra. Om inte får ni överklaga så någon annan får titta på ärendet..
skickar massa styrke kramarJa, oja, det verkar bero enbart på vem man har som handledare. Sist hade vi en jättetrevlig kvinna som var otroligt hjälpsam och förstående. Detta blev ju som en käftsmäll i jämförelse. Nu är det ju inte hon som fattar beslutet, men hon sa i stort sett "Ni är ju korkade om ni tror att ni kommer få några pengar!".Anny skrev 2012-02-28 16:40:49 följande:Fyyy så fruktansvärt!! Är så ledsen för er skull.
Verkar bero så himla mycket på vem som har hand om sitt ärende, tyvärr. Så ska det inte behöva vara... -
Haha jamen precis.. jag är själv alldeles för feg, skulle inte våga mig på en sådan klänning. Det är ju för att jag inte trivs med mig själv, men gör man det och tycker om mermaid, så tycker jag man ska våga pröva :DMysco skrev 2012-02-28 16:44:21 följande:Nej..mermaid är sjukt snyggt på oss med kurvor :D Jag funderar på att skaffa en sån att ha till festen på kvällen. Om jag vågar...haha...eller så gömmer jag mig i en A-linje ;)Tack. Nej, det håller jag verkligen med om.Mysco skrev 2012-02-28 16:47:05 följande:daniiel: Jag hoppas verkligen att det löser sig med allt strul, vissa personer på försäkringskassan ska inte jobba i yrken där dom har hand om människor.
-
Det beror väl lite på vem man frågar, alla har ju olika erfarenheter, men Landy, Milly och Mylove är väl ganska populära och har fått fler goda omdömen än tvärtom. Även Corals ska väl höra till de bättre tror jag.EmelieA skrev 2012-02-28 18:05:15 följande:Har ni kommit fram till nån slutsats om vilka sidor som är bäst? NI proffs...
-
Haha ja, är man inte inne ett par gånger om dagen, så hänger man inte med ;PSkumboll skrev 2012-02-28 20:51:11 följande:Finns ju inte en sportmössa att man ska hinna läsa ikapp här alltså.... ni kacklar ju på rätt bra! Hua, verkligen frustrerande! Tanterna på FK kan verkligen konsten att bryta ner en. Kan du komplettera ansökan och förtydliga ytterligare? Finns det några gamla domar som du kan hänvisa till?
Sökte assistans för sonen för ett par månader sedan och då göra ju även en ny bedömning av vårdbidraget... är livrädd!! Tidigare har vi haft vb till sonen är 19 så jag har ju egentligen aldrig behövt söka om, men nu gick det av bara farten.
Nja, jag tycker att vi skrivit så tydligt som vi kan. Vet inte hur många A4-sidor, samt allt vi berättat muntligt för henne. Då sa hon ju visserligen emot oss i allt vi sa. Hur hon nu kan veta något om vår dotter som hon aldrig ens träffat. Vi har ju alltid fått det beviljat tidigare, utan problem, men då hade vi en annan handläggare också. Att det ska spela så stor roll är ju hemskt egentligen. Läkarintyget bettyde inget för denna människan heller, hon praktiskt taget sa att läkarna bara hittade på och hade fel. Jag förstår faktiskt att du är livrädd, det är fuktansvärt och vi har ju pratat med många andra föräldrar som också haft det jättekämpigt med vårdbidraget. Jag hoppas dock att det ska gå bra för er del och ni slipper ha att göra med en likadan människa som vi! -
knyttan - Jag förstår vad du menar, lite surt att få en väska när man väntar på en klänning :P Även om väskan är fin och roligt att den kommer också, men i sammanhanget... Jag hoppas din klänning kommer snart, det borde den göra. Är det inte dom som beställt efter dig som redan fått sina klänningar? Hm. Jag kanske blandar ihop..
-
Ja, exakt så var vår förra handledare. Det var toppenbra :) Denna... urk! Mja, det är ju inte hon som tar beslutet, vilket kanske är tur, så vi avvaktar tills vi får beslutet och kommer överklaga om vi inte får något vårdbidrag. Känns lite surt bara, då vårt liv (inte riktigt bokstavligt talat, men..) faktiskt hänger på det bidraget. Får vi inte det måste vi flytta till något mindre och billigare, då måste dottern flytta från alla sina vänner och vi måste förmodligen sälja bilen, som vi köpte just för att kunna åka bränslesnålt och säkert till och från alla sjukhus osv. Att ha en säker bil som alltid startar känns viktigt. Samt att bo där vi bor, en gata nedanför sjukhuset. Det är en enorm trygghet. Vi prövade köpa hus drygt 1mil utanför stan, men det funkade inte.liva skrev 2012-02-28 21:28:18 följande:Just det är med handläggare är så svårt, förra vändan jag hade en massa kontakt med FK hade jag en fantastiskt handläggare som hela tiden förklarade vilka papper hon behövde och hur saker och ting skulle ske och hur reglerna var.
Hon jag har nu är rörig till tusen, kan inte reglerna själv ordentligt och bara stressar upp mig. Så nu har jag krävt att få allt skriftligt.
Jag håller med Skumboll, finns det inga domar eller utlåtanden som ni kan använda emot henne? -
Hörrni alla kackelhönor, försök att inte tjattra på så mkt imorgon, för jag kan inte kika in i tråden på heeela dagen Haha det blir så mkt att läsa ikapp!
Vi åker iväg till dotterns hjärtläkare imorgon och håller alla tummar och tår för att det ska se bra ut!, alltså inte ha blivit någon ytterligare försämring. Hoppas också på att hon kan få göra sitt arbetsprov imorgon, stortjejen :)