• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

UngBrud2012 skrev 2012-03-04 16:05:03 följande:

Nu är jag lite egoistisk här men i samma sekund jag skulle beställa fick jag grov brudklänningsångest.

Har ju varit så övertygad om denna: www.millybridal.com/a-line-sweetheart-necklin...

men vill inte ha den längre känns det som

Blev sugen på något liknande denna:

www.millybridal.com/a-line-swetherat-neckline...

Vad gör jag nu? Jag är inte så här velig i vanliga fall, känner inte alls igen mig.

Har du råd, så beställ båda? Då kan du välja när de kommer hem och sälja den du inte använder. Annars... hm. Jadu.. vad är det du gillar/inte gillar med respektive klänning? Vilken får flest plus/minus. Kan du kombinera de två på något sätt?
  • daniiel
    UngBrud2012 skrev 2012-03-04 17:35:43 följande:

Tror faktiskt jag har bestämt mig för den andra. Vilket spontanryck. Men vad tror ni om underkläder, syns det igenom? Tror ni gravidfläsket putar ut mycket i sånt här material?

1700tal skrev 2012-03-04 17:39:48 följande:
    Tror absolut inte det syns nåt igenom. Det brukar va så många lager tyg, så säkert ingen fara. Samma gäller ev gravidfläsk!
    Det ser ju ut att vara en ordentlig överdel, så tror inte heller att det är någon fara :) Och kjolen ser ut att vara i flera lager. Om inte, alltså om du tycker att det syns igenom, så kan du alltid ha en extra, tunn, underkjol/klänning som är vit eller hudfärgad.
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-03-04 18:16:45 följande:
    Tycker det låter superbra! Det är ju ett så klassiskt "rätt", hålla klänningen ganska enkel och blinga på med assocearer! Absolut släp... Och så en lång och vacker slöja med en blingig tiara, perfekt!
    Håller med! :)
  • daniiel
    UngBrud2012 skrev 2012-03-04 18:28:22 följande:

Skönt med input från er! Har ingen annan att diskutera bröllopsoutfiten med.. men imorgon trillar inbjudningskorten ner hos alla så då kan man i alla fall vädra sånt här lite mer offentligt. Bara vi som vet än så länge

Kikar runt lite på slöjor men hittar typ inga i ivory. Måste ju se konstigt ut om slöjan är vit men klänningen ivory?

Jag beställde en i ivory på ebay, kika där :)
  • daniiel
    bridetobe2013 - Vad tråkigt med klänningen, för den är fin. Har du någon länk till Lillyklänningen som du gillar? :)

Lommila1 - Wow, vilken klänning! Finare än den som fanns i Landys sortiment tycker även jag. Skicka in bilder på klänningen och låt Landy sy upp den? :)
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-03-04 20:53:33 följande:
    Ja den tycker jag är fin. På henne iaf.....
    1/6 2012
    Den är jättefin :) Om du har råd med ytterligare ca 3000kr på en klänning, så kanske det är en idé att köpa en sådan? Då vet du åtminstone att du har en klänning som passar.
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-03-04 20:59:47 följande:

Egentligen har jag inga klänningspengar Får ta mig råd i så fall.... Fast jag hade velat prova den först i så fall.

Funderar på att gå till en bröllopsbutik och prova några st på tisdag och sen ta ställning....... Blir en LÅNG följetång känns det som ......

1/6 2012
    Men till Lilly får du ju skicka tillbaka klänningen om den inte passar och så vitt jag vet får man klänningen rätt snabbt, en vecka typ. Då skulle du ju hinna byta storlek om det blir fel eller få tillbaka pengarna och hinna beställa en annan klänning/fixa din första om den absolut inte passar. Hm... ja, svårt det där.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!