• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

28juli2012 skrev 2012-02-29 09:01:39 följande:
    bridetobe2013: När får vi se klänningen, nyfiken juSkrattande
    Håller med, jättenyfiken! Hon sa dock torsdag, så får nog kanske vänta ytterligare en dag :/
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-02-29 11:22:29 följande:
    Jag beställde min klänning av Milly den 12 december och fick den i mitten av januari. Du borde få hem din klänning snart. Har du mejlbombat dem och kollat? Glad
    Ja, jag hade det på känn att det var någon som hade fått sin klänning därifrån som beställde i december. Då var jag inte helt fel ute.
  • daniiel
    Skumboll skrev 2012-02-29 07:21:39 följande:
    Jag är ju glad om jag hinner in nån gång i veckan...

Det är ju en himla tur att det inte är hon som tar beslutet. Samtidigt kan man ju fråga sig hur tungt hennes bedömning väger när beslutfattaren tar beslutet.... Hoppas iaf att hon tar sitt förnuft tillfånga! Jag vet exakt hur det är att vara beroende av vårdbidraget, det är min enda inkomst och utan det går vi inte runt. Sorgligt men sant! 
    Tack och lov är vår assistanshandläggare väldigt vettig, vid hembesöket så fick jag en bra magkänsla. Och det är ju hon som samtidigt gör den nya bedömningen av vårdbidraget så jag hoppas verkligen på det bästa. Återstår väl att se om man ska skratta eller gråta när beslutet kommer. 

Lycka till på sjukhuset idag, hoppas allt går enligt planerna!!
    Precis, jag skulle hemskt gärna vilja se hennes kommentarer kring det hela. Nåja, nu kan vi bara hålla tummarna för det bästa :)

Ja, visst är det sorgligt men sant, precis. Vad skönt för er att ni fått det beviljat iaf och jag hoppas verkligen inte att det ska vara några problem när ni söker om det. Får man fråga vad er son har för handikapp/sjukdom? Det låter ju bra att h*n verkar vettig iaf, det har så stor betydelse :) Bådar ju gott också om det är samma som har hand om vårdbidraget :)
  • daniiel

Igår
    God nyhet: Inte återbetalningsskyldig till CSN.
    Dålig nyhet: Får förmodligen inget vårdbidrag.

Idag
    God nyhet: Ingen försämring på Tuvas hjärta.
    Dålig nyhet: Vår lilla valps bror har avlivats pga hjärtsvikt.

Det är en tung vecka i veckan, trots väldgt goda nyheter också.

• daniiel
    Skumboll skrev 2012-02-29 17:24:49 följande:
    Tummar hålls! Och går det inte vägen får ni överklaga!! 

Han har autistiskt sydrom, utvecklingsstörning, sondmatas via gastrostomi, extrema kräkanfall (antagligen någon neurologisk sjukdom men man vet ännu inte vad). Sedan är han infektionskänslig, har astma och har lätt för att aspirera vilket är rena bieffekter av hans andra problem. 
    Vi får väl se vad det blir av det, handläggaren trodde iaf att vi skulle få behålla halva vårdbidraget men jag tror ingenting förrän jag har det på papper.
    Tack :)

Oj, det var en hel del det där du. Jag förstår om du har dina/ni har era händer fulla. Har ni ett helt vårdbidrag nu? Varför skulle ni bara få behålla halva? Jag håller då verkligen tummarna för er också!

Och vad mysigt med en liten flicka :) Det är faktiskt väldigt kul att göra hästsvansar och köpa kjolar :D Även om jag själv gärna skulle vilja ha en pojke om vi får en till, ja, en tjej går bra också givetvis ;P Men just att ha en av varje skulle vara lite mysigt :)
  • daniiel
    Ms Ida skrev 2012-02-29 20:30:08 följande:

Hej Brudar! Nu är det inte långt undan att jag tar tag i mig själv och faktiskt beställer klänningen från Mylove. Tycker den e så snygg! Några synpunkter från expertena? Funderar på axelband till den..
    Jättefin klänning :) Speciellt överdelen såg väldigt fin ut. Hoppas att du ska bli nöjd med den :) Vilken typ av axelband funderar du på?
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-02-29 18:32:03 följande:

den är för lång och ska follas upp. men det visste jag ju....

Den är lite för stor upptill när jag testade utan bh (mätte med) I morgon ska jag testa med.

Skulle ha rättat till den nedvändigt på kortet men sambon sa inte att den låg knäppt.... (konstiga ljusa randen på klänningen är bara lampljus.)

Funderar på att köpa en rejälare underkjol... Är en insydd men vill nog ha lite mer vidd på ....

Ska kolla om min moster kan sy in den uppe också. Man kan dra ihop klänningen på tok för mkt bak så att den är nästan helt ihop snörad. Dom har inte sytt fel. Jag har gått ner i vikt. Och planerar att gå ner mer så hoppas hon kan fixa det snyggt.....

Funderar på att sy på axelband i sidentyg då mina behag har drabbats av tyngdlagen och vill ha en rejäl bh. Om jag håller upp klänningen fram så sitter den mkt bättre. tänkte axelbanden kunde hjälpa mig med det....

1/6 2012
    Här sitter jag och läser och märker inte förrän NU att du ju lagt upp en bild på klänningen! :D Men duuu... den ser ju jättefin ut :) Om du kan få den lite insydd, snörad ordentligt och med en annan underkjol tror jag, så kommer den bli tiptop supervacker! :) Hur ser den ut baktill? Har du släp? :)
  • daniiel
    operfekt skrev 2012-03-01 11:44:26 följande:

Snart är det dags för mig att beställa min klänning,
    kommer nog behöva lite stöd ;D
    Tiden går ju så fort, har tänkt beställa i mitten av mars,
    men det har hela tiden varit långt bort,inte längre dock!
    www.mylove-bridal.com/the-newest-ball-gown-we...
    Den har jag tänkt beställa, men ska göra om den lite, så att kjolen börjar direkt under det bandet.
    Men tror ni att det går att ha snörning ändå?
    Ser det ut att vara bara spets eller broderier?
    Fast kan ju annars skriva att jag vill ha spets, inga paljetter eller så?

Åh, Sotteros Claudette, jättevacker! :) Funderade själv på att beställa den faktiskt. Jag tycker det ser ut att vara spets överdrälld med bling och dylikt. Det är ju spets även på kjolen. Var tydlig med att du inte vill ha några paljetter eller pärlor på, för annars lovar jag att du får det. Det borde inte vara några problem med snörningen, även om du väljer att kjolen ska börja lite högre upp. Jag har en klänning hemma med snörning där kjolen börjar under bysten typ, funkar bra :)
  • daniiel
    Vilse skrev 2012-03-01 13:15:23 följande:
    Kollar man på denna bilden som bör vara samma klänning så är det i princip bara blinkbling och annat :)
    www.monacoruha.hu/index.php?lap=maggie-sotter... klicka på bilden för större)
    www.monacoruha.hu/kepek/maggiesotteroclaudett... (jättestor bild)
    Jo, jag har också kikat på de där bilderna tidigare :) Onekligen är det en hel massa bling ;P Jag tycker det dock det är svårt att se riktigt, men jag tycker det ser ut att vara en spetskant upptill och bling på den, så jag antog att det då förmodligen kan vara spets även under resten av blinget. Jag skulle då tippa på att om man ber att få den uppsydd, så får man överdelen i spets med massor av paljetter och pärlor på. Vill man då inte ha bling, så är det bättre att be om överdelen helt i spets bara :)
  • daniiel
    Vilse skrev 2012-03-01 13:15:23 följande:
    Kollar man på denna bilden som bör vara samma klänning så är det i princip bara blinkbling och annat :)
    www.monacoruha.hu/index.php?lap=maggie-sotter... klicka på bilden för större)
    www.monacoruha.hu/kepek/maggiesotteroclaudett... (jättestor bild)
    daniiel skrev 2012-03-01 13:25:48 följande:
    Jo, jag har också kikat på de där bilderna tidigare :) Onekligen är det en hel massa bling ;P Jag tycker det dock det är svårt att se riktigt, men jag tycker det ser ut att vara en spetskant upptill och bling på den, så jag antog att det då förmodligen kan vara spets även under resten av blinget. Jag skulle då tippa på att om man ber att få den uppsydd, så får man överdelen i spets med massor av paljetter och pärlor på. Vill man då inte ha bling, så är det bättre att be om överdelen helt i spets bara :)
    Och om man kikar på helbilden (både fram och bak), så ser det ut att vara spets nertill (på överdelen) som går ut över kjolen så att säga. Samt att det är spets på kjolen. Därav mitt antagande om spets :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!