• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

GuteCarra skrev 2012-03-06 19:59:51 följande:
    De känns tryckt, de finns hopp alltså ;) Men hur upplevde du deras kommunikation?
    Fick du också kort ibland osammanhängande och oförståeliga svar?

Jag har lagt allt jag vill ha och skrivit ner ändringarna på den andra första klänningen mm på deras hemsida, vill bara få med den här sista så jag kan beställa och få ett ordernr och sen maila bilderna på ändringarna som du skrev att du gjort :) 
    Har du bett om en länk som går direkt till den klänningen? Haha roligt att de bara länkade till hemsidan :P Jaasi.. men det är ju inte lätt det där med kommunikationen. Ibland förstår man inget alls.
  • daniiel
    satinsilk skrev 2012-03-06 21:49:54 följande:
    Hej!
    Är ny här. Jag och min m2b ska gifta oss den 7/7 och jag har bestället en klänning från ebay.
    Denna är det.(fast en annan säljare)
    au.ioffer.com/i/white-ivory-bridal-wedding-pa...
    Någon annan som har besällt samma? eller kanske har lite närbilder att visa? 
    Jättefin klänning, det är en Mori Lee, orginalet alltså :)
    www.morilee.com/bridals/bridal/2321
  • daniiel
    Jane skrev 2012-03-06 22:13:47 följande:
    Ok, med floorlength menade jag golvlång utan släp....då skriver jag till "No train" så att det kommer fram ordentligt. Jo överdelen har några pärlor faktiskt.
    Lommila1 skrev 2012-03-06 20:38:07 följande:
    en kommentar bara; orginalet har väl kjolfluffet i tyll?!
    Ingen aning faktiskt, i och med att jag hittade bilden hos en oseriös klänningssäljare så ville inte hon säga vad det var för tyg. Själv är jag inte bra på alla sorter och så heller, så jag antog att den var av organza. Obestämd men tyll är nog snyggare än organza.
    daniiel skrev 2012-03-06 20:52:23 följande:
    Det stämmer bra :) Men vill man ha organza, så tror jag det skulle passa bra till den klänningen också, det ser ju lite.. mjukare ut, typ :P

www.jlmcouture.com/Lazaro/Bridal/Additional/S...
    <a href="m3949530.html?http://augustibrud.bloggplatse n.se/" target="_blank"><strong>augustibrud.blogg platsen.se/</strong></a></div> </div> Ja oj tyll står det. ja då tror jag faktiskt att jag får byta ut organzan mot tyll. Klänningen blir nog snyggare om den är fluffig som på bilden, organzan blir nog mjukare/plattare som du säger. Skulle jag ta organza kanske den inte kommer likna ursprungsklänningen mycket heller.<div id="forummessagefooter">04.08.2012 janenwayne.blogspot.com/
    Jane skrev 2012-03-06 22:15:35 följande:
    Ja oj tyll står det. ja då tror jag faktiskt att jag får byta ut organzan mot tyll. Klänningen blir nog snyggare om den är fluffig som på bilden, organzan blir nog mjukare/plattare som du säger. Skulle jag ta organza kanske den inte kommer likna ursprungsklänningen mycket heller.
    Ja, då blir det tydligt att du inte vill ha något släp :) Ahaa okej, jag har bara sett lite närbilder och tyckte inte det såg ut som några paljetter på den. Nåja, hursom, var noga med att skriva hur du vill ha det angående den saken :) Ja, den blir nog lite fluffigare och luftigare med tyll istället, mer lik orginalet ja :)

• daniiel
    1700tal skrev 2012-03-07 08:04:48 följande:

Oj, så spännande! Har fått hem Huset Elliot på box nu så blir att sträcktitta på hotellet på kvällarna nu idag-sön. Sen blir det nog att klicka hem en 20-talsklänning för mig oxå, känner mig grymt sugen!

Btw - Igår var vi och tittade på en ny lägenhet!!! Budgivningen börjar idag på fm och vi tänker slåss! No more 28 kvm, nu får vi förhoppningsvis hela 47 istället! Värsta renoveringsobjektet, så blir att göra om alltihop igen.

Italia08 skrev 2012-03-07 09:14:10 följande:
    daniiel - Vilken fin klänning! Hoppas att du kan beställa den.

1700tal - Lycka till med fajten! Men 47 kvm? Hjälp. Visserligen är det en klar storleksökning men själv hade jag nog fått klaustrofobi. Vi har 70 nu och det tycker vi är litet. Glad
    Varken Mylove eller Milly kan sy klänningen. Landy har ännu inte svarat, men misstänker att de inte kan sy klänningen heller då. Det var ju synd, tillbaka på ruta 1.

Haha mja, jag var tvungen att dra hem det där House of Elliot, så ska börja se det snart :) När jag såg vad det var, så känner jag ju igen serien. Tror att jag sett ett par avsnitt av den förut :)

Håller med, lycka till med budgivningen! :D Och håller med om "Hjälp!", vi har 95kvm och jag håller på att kvävas ;P haha
  • daniiel
    Skumboll skrev 2012-03-07 09:47:36 följande:
    Vilken fin klänning!! Nu har jag inte läst tillbaka alls, är den till något speciellt event? 
    1700tal skrev 2012-03-07 08:04:48 följande:
    Btw - Igår var vi och tittade på en ny lägenhet!!! Budgivningen börjar idag på fm och vi tänker slåss! No more 28 kvm, nu får vi förhoppningsvis hela 47 istället! Värsta renoveringsobjektet, så blir att göra om alltihop igen.
    Stort lycka till! 47 blir ju gigantiskt i jämförelse! Förstår precis varför man inte vill bo på 28 kvm. Hade en liten enrummare på 26 kvm och maken flyttade in till mig. Arbetslösa bägge två då och vi gick varandra på nerverna, bra start på förhållandet typ!  
    Tack :) Ja, vi tänkte fira vår första bröllopsdag med temafest för alla våra vänner :) De kunde dock inte sy klänningen, så har skickar bilder på en annan. Får se om den går bättre.

Haha ja, jag minns vår första lägenhet. Min och makens. En etta på 23kvm med kokskåp, utan fläkt och ugn, med en liten husvagnskyl utan frysfack. Toa hade vi, men duschen låg nere i källaren, 5 våningar ner, och den delades med de övriga som också bodde i ettorna där :P Vi var så glada över den lägenheten!
  • daniiel
    Mollee skrev 2012-03-07 15:12:55 följande:
    Ooo, ska ni ha 20-talsfest! Då måste jag passa på att tipsa om min favoritvintagestilbloggare (shameless pimping och väldigt konstigt sammansatt ord!)! Hon har mest tutorials om 40-50-talsstil, men även en del om 20-tal, både hår och smink.
    Mest prat:
    www.youtube.com/user/LisaFreemontStreet?featu...#p/u/9/jgN4nIY5QkU
    Instruktioner:
    www.youtube.com/user/LisaFreemontStreet?featu...#p/u/8/R5xqFKkMUNc

Hur man sminkar sig som Clara Bow, instruktioner i stumfilmsstil:

" target="_blank">

20-talsstil är ju dösnyggt, men själv har jag helt fel kroppstyp: kort, smal överkropp, förvisso smal midja, men väldigt breda höfter och stuss. Det är nog därför jag är så förtjust i 50-talskläder...
    Tack :) Jag sparar länkarna i min inspirationsmapp :)

Just modemässigt så passar 50-tal även bättre för mig, jag är kort med breda höfter/rumpa, stor byst och, när jag inte svullar upp pga mediciner, en hyffsat markerad midja. Just nu ser jag mest ut som boll dock :P Vi har redan haft temafest med 50-tal och maken ville gärna ha 20-tal, så låt gå :) Det är ju bara en kväll och party, så nog kan jag "pina" mig i en klänning som jag inte passar superbra i :)
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-03-07 15:42:47 följande:
    Haha de här med kommunikation är ju nästan skrattretande.

Mailade Mylove igår igen och som vanligt svarar dom på något helt annat än vad jag vill veta *suck*

Får helt enkelt chansa och skicka iväg min stora beställning via deras hemsida sen komplitera med den sista klänningen via mail och hänvisa till att den skall med på samma ordernr. 

Men chansen att de här ska gå vägen och att jag får hem alla klänningar rätt känns minimal :(
    Kan du inte beställa alla klänningarna via mejlen då? Då bör du ju få alla på samma order? Trots att de finns i ordinarie sortimentet.
  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-03-07 15:56:35 följande:
    Någon som vet någon bra sida för enkel svart klänning över knäet billigt? större stl....
    Jag vet inte vilken stil eller storlek du vill ha, men här är några förslag iaf :)

www.bonprix.se/produkt/chiffongklaenning-matt-syren-920541/&sco=svart&fb=0
    www.bonprix.se/produkt/aftonklaenning-svart-904672/&sco=svart&fb=0
    www.bonprix.se/produkt/aftonklaenning-blek-lilasvart-961395/&sco=svart&fb=0
    www.bonprix.se/produkt/enaxlad-klaenning-lila-974994/&sco=svart&fb=0
    www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-svartvit-966084/&sco=svart&fb=0
    www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-moerklila-974783/&sco=svart&fb=0
    www.bonprix.se/produkt/aftonklaenning-petrolbla-926821/&sco=svart&fb=0
    www.bonprix.se/produkt/aftonklaenning-matt-syren-967840/&sco=svart&fb=0
    www.bonprix.se/produkt/chiffongklaenning-grabrun-912923/&sco=svart&fb=0
    www.bonprix.se/produkt/aftonklaenning-petrolbla-918174/&sco=svart&fb=0
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-03-07 15:57:24 följande:
    Blir de inte krångligare då, måste ju länka till 5 olika saker och förklara mått och ändringar på "fri hand"?
    Nu har jag fyllt i deras rutor så rätt sak kommer på rätt grej iaf :p

Ja, kör på det :) Jag tror nog det blir bra. Det värsta som kan hända, tror jag, är att du får den andra brudklänningen på ett annat ordernummer, men det kanske inte är hela världen ändå om det skulle råka bli så.

Jag valde DHL-frakt, tycker den är bra och snabb :) Har inte lagt till någon sådan "garanti" eller något.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!