• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

vss10mps skrev 2012-03-11 15:43:15 följande:
    Hej! 
    Är det någon som har erfarenhet av sidan  

www.coralsbridal.com
    Har hittat "min" klänning där! 
    tacksam för svar och hjälp! // Maria  

Så vitt jag vet är det väl ett av de företagen som brukar rekommenderas här :) Du får förhoppningsvis mer info av andra här sen, för jag har själv inte sett något därifrån.
  • daniiel
    purpleflower skrev 2012-03-11 13:07:13 följande:
    Jaha sedär ja... Tur att det finns folk här som är klokare än mig och mer insatta i ämnet
    knyttan skrev 2012-03-11 14:05:05 följande:
    Även om du beställer från någon av de "dyrare" företagen så kommer nog inte din klänning gå på så jättemycket mer än 1300 - så klart beror det ju på vad du vill ha och hur komplicerat det är att sy osv... Men 1300 kr är inte ovanligt billigt för en Kina-klänning utan snarare normalpris (för en normal-avancerad klänning Glad). Bara så att du har ngt att jämföra med!
    Precis som knyttan säger, så är det ganska normalpris för en lite enklare klänning från kina, oavsett företag. Mylove är väl ett av de billigare, men ingen av företagen är ju dyra. Du kan säkerligen hitta en liknande klänning hos företagen, men annars går det alldeles utmärkt att mejla in en bild som de syr upp ifrån :)
  • daniiel
    M040812J skrev 2012-03-11 21:03:47 följande:
    Hej och hallå igen. Är det nån som vet vad frakt för 1 chiffonklänning från landybridal kostar? 
    Och är det någon som vet hur deet fungerar med retur om klänningen skulle bli fel på något sätt?
    Som det står på deras hemsida, "Shipping costs depend on the number of items and the weight of your order, as well as the shipping method chosen.", så beräknad frakten på vikt osv och därför blir den olika beroende på vilken/vilka klänningar man väljer osv.

Och som Anny skrev, du får själv bekosta frakten för att skicka tillbaka klänningen och det brukar ju bli en hel del, så de flesta väljer att istället bli kompenserade med tex en liten summa pengar tillbaka och sedan försöka fixa klänningen här i sverige, eller sälja klänningen, istället för att returnera den. Att försöka reda ut tvist har också ett flertal gånger visat sig vara väldigt svårt och tidskrävande.
  • daniiel
    say yes skrev 2012-03-12 00:11:28 följande:
    Hej! Är kinaklänningarna ni beställt gjorda i fina tyger eller vanlig polyester?
    "Icke-sidenversionerna av samma tyger är av polyester och det är de som finns i vanligt svenska brudklänningsbutiker. Tro inte att brudklänningar (här) under 25-30 000 kr är gjorda av nåt annat än polyester, det är inte ekonomiskt möjligt att sälja dem för mindre. Min La sposa tex (med en prislapp på 15 000 kr) är i polyester." - 1700tal

Jag rekommenderar att du läser inlägg nr 15649 här i tråden, jag länkar och hoppas att du kommer till rätt sida och bara kan scrolla ner ett par inlägg.

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530-192.html%3Fsearch%3D1700tal%26searchRange%3D5%26searchField%3D3
  • daniiel
    Jane skrev 2012-03-12 08:44:14 följande:
    Igår mailade jag äntligen mylove-bridal och skickade iväg 5 bilder på klänningen, 1 på boleron och 1 bild jag gjorde själv med anvisningar Glad  $ 249,99 sa dom att det skulle kosta.....är det ett rimligt pris? Nu väntar jag på svar från dem om hur jag ska betala....hihih *spänd*

BTW När man ska mäta "Hips" menar dom verkligen höften då, eller menar dom rumpan?
    Jag tycker att det låter som ett väldigt rimligt pris för klänningen + en bolero, ja :) Frågade du om frakten var inräknad också? För isåfall är det verkligen ett rimligt pris :) 1700kr för en klänning och en spetsbolero, det är väl inte så farligt? ;P Vad spännande! :D Hm. Du lär få betala via paypal :)
  • daniiel
    Anny skrev 2012-03-12 08:31:12 följande:
    Usch.
    Idag känner jag bara "blääh" gällande min klänning, som inte ens kommit hem. Inte ett dugg spänd på dess hemkomst. Lite been there, done that, move on...liksom. Absolut det jag INTE ville känna gällande denna klänning ju!
    PANIK!!
    *suck*
    Äh, det är inte så konstigt att du känner så. Speciellt inte när du hänger här ;) Men försök tänka positivt och egentligen inte tänka så mkt på det. När din klänning kommer, så lär du komma ihåg varför du valde den :)
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-03-12 09:39:32 följande:

Hej igen, kära brudar! Nu är mässan avklarad, pust vad intensivt, slitigt men roligt. Och har inte haft möjlighet att gå in en enda gång sen i onsdags, shiiit vad ni skriver! Ägnat hela morgonen till att läsa igen. En fin klänning hade kommit hem såg jag!

Och läste om Pinkis problem med FK.. Tycker ni ska överväga att överklaga åtminstone, det är ju förfärligt att en enskild människa ska leka drottning på det där viset och inte följa den korrekta arbetsgången!

Lägenheten vi budade på blev inget av btw. Den rasade upp till nästan det dubbla av utgångspriset. Helt sjukt med tanke på det dåliga skicket. Så vi sitter kvar på våra 28 m2... Ingen tomt, ingen balkong.

Hej :) Äntligen tillbaka!, välkommen hem ;) haha Bra att du har haft det roligt ändå, men kan tänka mig att det inte bara varit rosenrött och sockersött hela tiden :P

Ja, jag vet inte riktigt.. vad man ska säga. Vi väntar ju nu på att beslutet ska komma hem, sedan ska en kurator hjälpa oss att gå igenom det och förmodligen överklaga. Det känns dock som en halvt onödig process, då det kan ta fruktansvärt lång tid innan det blir klart. Nåja..

Men vad tråkigt att höra om lägenheten! Smart dock att dra sig ur kan jag tycka, om lägenheten inte var värd summan den kom upp i. Det är så lätt att dras med också tycker jag, i en bugivning. Ni kommer nog hitta något annat, bättre, snart! :D
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-03-12 10:17:28 följande:
    Nu är det spännande! Har spårat mitt paket med DHL, och det har passerat Arlanda och klänningen befinner sig "With delivery courier" kl. 9.01 nu imorse. Hur lång tid kan det ta nu? Jag bor ju typ bredvid Arlanda så jag tycker att det borde gå snabbt Skrattande Dessutom antar jag att det betyder att jag slapp tull...?

Detta är verkligen nåt som livar upp min dag med tanke på att vi igår tog bort vår ena katt och jag tror att jag ska gå sönder av sorg.... Hur mycket tårar (och snor!) kan man producera egentligen, och när fasen ska huset sluta kännas tomt? Suck....
    Aaahhh... vad spännande! Man kan ju tycka att du borde få det idag, senast imorgon iaf :)

Jag beklagar verkligen om katten! :( Jag kommer själv ihåg hur jobbigt det var när jag fick ta bort min katt och jag kan ju tänka mig hur jobbigt det skulle vara med våra nuvarande två katter. Var han/hon sjuk eller något sådant? Usch, jag förstår att du är ledsen.
  • daniiel
    Jane skrev 2012-03-12 11:20:50 följande:
    Jag är nöjd iallafall, tycker det är superbilligt. Nej de sa inte om det var med frakt, men jag antar det, för hon skrev "totally $ 249,99". Skulle det tillkomma frakt så kostar det väl ändå inte så värst mycket? Jo jag vet PayPal, men hur gör man då?...Brukar de skicka en länk man betalar igenom eller loggar man in på PayPal och hittar ordern där? lite knepigt...
    Ja, men då håller jag med, att frakten bör vara inräknad om de inte sagt något annat :) Nej, de har två fraktalternativ annars och det billigare kostar typ $30 och det dyrare (och lite snabbare) ca $60, vet inte exakt summa men därikring. De skickar en länk som du betalar via :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!