• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

MickeochViktoria skrev 2012-03-16 13:30:30 följande:
    Beställde från ebay Förvånad
    Ah okej, beställde du utan ändringar och i en standardstorlek då eller? Tänker bara eftersom det gick så snabbt :P Har du någon bild på klänningen? :)
  • daniiel
    MickeochViktoria skrev 2012-03-16 15:06:20 följande:
    Jo jag beställde en standardstorlek:) Har fått den nu och den ser ut som på bilden. Är jättenöjd! Kostade för t*san bara 750 kr :) Bra för en fattig student haha..
    Några skavanker = enligt min smak för kort snöre till korsetten (eller vilken längd ska ett sådant vara?), man ser stygn på det veckade delen vid midjan (nåväl om man tittar noga).. Inte några större fel så de är bra :)
    Krimskramset (vad heter det) som är vid brösten och bak på ryggen är såklart inte i samma som original men det var fint ändå :)

Beställde med flit en för liten klänning så nu ska här tränas så jag kommer i den helt :) Tyvärr gjorde min kamera inte klänning rättvisa idag. Orkar inte ta fler bilder haha, måste va ngt fel på den för allt blev suddigt=/
    Det är denna klänning iaf :)

Ah okej, då har de säkert färdigsydda som de bara skickar direkt då, då förstår jag att det gick snabbt. Skönt att slippa vänta så länge :)

Den klänningen är jättefin, väntar med spänning på att få se den du fick hem! :D
  • daniiel
    MickeochViktoria skrev 2012-03-16 19:16:04 följande:
    Här är några bilder på den, tycker dock att kameran bara j*vlades idag och gjorde suddiga bilder. Svårt riktigt att få fram en rättvis bild på fallet, jag tycker iaf att det ser ut som på originalet och kommer nog bli fabolous med en underkjol:) Har inte köpt underkjol än så jag skippar att lägga upp bilder när jag har den på mig ;)
    Jag tycker den ser fin ut, vilket kap! :) Precis som du säger, en underkjol kan göra underverk och då kommer nog klänningen se jättefin ut. Du får shoppa en underkjol nu så vi får se bilder när den är på också! ;D
  • daniiel

Precis, du kan alltid pröva hänga in den i badrummet och se om det blir bättre :) Jag strök faktiskt mina klänningar och det gick alldeles utmärkt :) Man kan ju alltid lägga ett lakan emellan. Hm. Kanske blir svårt med din klänning dock, som har så draperad kjol, jag vet inte.. på de större partierna borde det ju dock gå.

• daniiel
    1700tal - Här är en bild på klänningen som hon beställde :)
    MickeochViktoria skrev 2012-03-16 15:06:20 följande:

Och ja precis, mitt strykjärn har en inställning för polyester och det gick utmärkt att stryka :) Höjde faktiskt värme lite också, men först efter jag börjat på den nivån och det gick bra.
  • daniiel
    sannasofia skrev 2012-03-18 16:15:48 följande:
    Behöver hjälp av er som har vana av kinasidorna...
    Jag har nämligen köpt en (enligt budgeten) för dyr klänning och till den behöver jag en underkjol och en bolero. Så jag tänkte att man kanske skulle kunna komma lite billigare undan om man beställde via en kinasida, men jag har ju ingen aning om hur det går till!!!
    Blir det mycket billigare när jag "bara" ska köpa dessa sakerna eller hamnar man på ungefär samma pris som om man köpte här i Sverige? Med tanke på frakt, tull etc.
    Tack på förhand 
    Jag håller med om att ebay kan vara ett bra alternativ för att komma billigt undan. Där kan man hitta det mesta till bra pris :) Jag köpte min bolero från ett företag i USA, till vad jag tycker är ett bra pris, de har en hemsida här www.tulipbridal.com/

Angående tull så behöver man inte betala någon tullavgift för kläder med ett värde under 1400kr, man kan dock få betala moms ändå. Jag skrev ett inlägg om tull här augustibrud.bloggplatsen.se/2012/02/28/7432795-det-har-med-tullavgift-och-moms/ och självklart kan man läsa om det på tullverkets hemsida också :)
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-03-18 18:23:56 följande:
    Den där tulip bridal var en sida jag inte sett innan! Men bilderna stöter man ju på titt som tätt när man bildsöker på boleros. Otroligt fina spetsboleros! Och inte dyra heller..
    Ja, jag är då väldigt nöjd med min därifrån och jämfört med priserna här i Sverige så är de inte alls dyra :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!