• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jane skrev 2012-03-28 10:17:00 följande:
    Ok alla som väntar på svar från Mylove-bridal.....Nu har jag suttit i en chat med en person från Bluehost, exakt så som Biters gjorde tidigare. För att inte göra ett enormt inlägg så kortar jag ner allt och skriver med egna ord.

Jag frågade varför sidan är nere och han svarade att den inte är stängd från Bluehost's sida, utan det är MyLove som har stängt ner. Jag frågade då om han kan svara om de stängt ner sidan förgott eller om de bara updaterar den (som MyLove skrev till mig via mejl).Han svarade då att han inte kan svara på den frågan, men att sidan nog snart är tillbaka.

Så....ingen panik tjejer! Håll bara tummarna att de är tillbaka inom kort.
    Jag har gjort exakt samma sak och fått exakt samma svar som du! Det är ju som sagt inte första gången Myloves sida är nere ett tag för uppdateringar och när den väl kommer tillbaka, så brukar allt vara som vanligt.
  • daniiel
    Biters skrev 2012-03-28 11:35:40 följande:
    Är inte så insatt i juridik, men dom säljer ju utanför kina och varorna de kopierar kommer från bla europa och usa. Så det borde väl inte spela nån roll? Piratkopiering hur som?
    Men om du beställer en piratkopia så blir det ju du, som beställt den, som ska ställas till svars för det, inte företaget som sytt den? För i Kina är det ju som sagt inte riktigt samma lagar kring det där, men här är det egentligen olagligt att föra in en kopia i landet. Är det dock något stort företag som gett sig på att försöka få bort piratkopieringen på brudklänningar, så lär de andra sidorna börja stänga ner en efter en också.
  • daniiel
    Biters skrev 2012-03-28 11:31:00 följande:
    Verkar vara motstridiga uppgifter... Vilken avdelning pratade du med? Oavsett vilken, så ger dm knapphändig information och är verkligen restriktiva med sin information som ni ser i mitt första inlägg.
    Ska man tro dendär Matt jag pratade med, om att det pågår någon typ av rättsprocess kan vi alla få vänta i oändlighet *fingers crossed*
    Jane skrev 2012-03-28 12:17:32 följande:
    Jag pratade med nån snubbe som heter Ryan från "Technical support"...vet inte vem utav dem som har rätt...hoppas alla vi får rätt och får det vi har beställt. :)
    Jag gick in på chatten nu igen, denna gången är det någon Nicole som svarar och hon säger bara att hon inte får lämna ut någon information om företagen alls och inte kan svara på några av mina frågor. Hon skriver bara "if they are ripping you off you should take them to small claims court. and report them to the better business bureau." Hon skriver också "we would have no knowledge of this dress business or their inner dealings. we run the machines where they had their website, thats it."
  • daniiel
    Biters skrev 2012-03-28 12:53:53 följande:
    Njaa, det är ju inte jag som utfört handlingen. Hur ska jag då kunna ställas inför rätta. Låter aningen konstigt. Vi får helt enkelt hålla tummarna för att det är något datorhaveri eller liknnde.
    Det är det ju, det är ju du som köpt klänningen och står för att föra in den i landet. I Kina är det inte olagligt att göra piratkopior, men i Sverige är det olagligt att köpa och föra in såna i landet.
  • daniiel
    Jane skrev 2012-03-28 12:57:18 följande:
    Kom igen! MyLove-Bridal sätter nog bara upp vår- och sommarkollektionerna på sidan Solig
    Ja, det är vad jag tror. För deras sida var nere under våren förra året också och den var nere nu under hösten en sväng också. Efter det var vissa klänningar borta och nya hade tillkommit. Jag tror faktiskt inte det är något att oroa sig över, inte ännu iaf.
  • daniiel
    Vilse skrev 2012-03-28 13:17:30 följande:
    Vi som är här har ju valt att beställa direkt från Kina medvetet. Det finns ju redan flera företag som är mellanhänder här i sverige...

Eller det var kanske inte så du menade?
    Håller med, det finns ju redan många Svenska företag som fungerar som mellanhänder och nog finns det de som väljer att beställa via dom, men alla i denna tråden har medvetet valt att beställa själva av diverse anledningar, främst att det blir billigare skulle jag tro :)
  • daniiel
    Mollee skrev 2012-03-28 14:00:26 följande:
    Ska se vad jag kan göra!
    Den är jättefint sydd, men måste tyvärr ändras en del... den är jättelång i livet - eller, antagligen normallång; det är jag som är kort i livet.
    Så urringningen hamnar typ vid nyckelbenen; om man sätter den där den ska vara så hamnar midjan  långt ned på höften. Och jag har förhållandevis mycket breda höfter, så det funkar liksom inte... Så kjolen måste flyttas upp, och midjedelen kortas med ungerfär hälften.
    Sen är kjolen jättefin, med massa puffig tyll ...men satinfodret i kjolen är snävt! Så det går liksom inte att få plats med några underkjolar.

Nåja, vi har ju inte satt nåt datum än, och sy kan jag! Så det här ska nog bli bra!

Återkommer med bilder när jag hinner! Nu är det en liten bebis som vill ha uppmärksamhet!
    Ojdå, där ser man.. hm. Ja, det är ju svårt det där med måtten, man är ju så olika byggd. Beställde du efter dina mått eller en standardstorlek? Men du tror att du kan fixa till klänningen så den går att använda ändå? :)
  • daniiel
    Mollee skrev 2012-03-28 16:31:38 följande:
    Jag beställd efter mina egna mått, fast jag gav bara de "vanliga" byst-midja-höftmåtten. De mäter ju lite annorlunda än vad vi gör, så skulle man in och trassla med livlängd också hade det antagligen kunnat bli hur som helst. Så jag tänkte att passar den, så är det ju skitbra, men jag räknade kallt med att få ändra och fixa lite.

Egentligen är jag damskräddare, så sy kan jag ju. Det är bara det att jag inte tycker om det! Flört Men nu har jag ju en klänning att utgå ifrån, och den har nog inte ens kostat vad materialet skulle gått på annars... För ska jag ha nåt som passar perfekt från början, så är enda sättet att sy och även rita mönstret själv. Är inte riktigt byggd som "normala" människor!
    Aha okej, på det viset. Jamen då är det ju bara att köra på :D
  • daniiel
    Mollee - Den såg ju ändå väldigt söt och fin ut, dessutom såg den ut att likna orginalet :) Vad kul med jättepuffig kjol och underkjol med färg, kommer nog bli jättesnyggt :) Du måste visa bilder på det färdiga resultatet sedan också :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!