• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

GuteCarra skrev 2012-03-07 16:14:22 följande:
    Okej, en fråga till :p (jag känner mig verkligen som dummast istan) Men de här är ju inget man gör varje dag och min engelska är dessutom kass!

Så nu till frågan, sist i beställningen så står det att man kan skriva speciella instruktioner, som t ex gåva.
    Har för mig att jag läst tidigare att man kan be dom skriva gåva på paketet för att slippa tull eller vad de nu är :p
    Är det isf där man ska skriva det? 
    Jag har aldrig gjort det och jag brukar inte rekommendera att man gör det heller. Det kan bli rätt krångligt att besvisa för tullverket att man fått klänningar av en fabrik i Kina. Jag kanske är tråkigt och så, men ärlighet brukar vara längst ;P

I den rutan har jag skrivit in eventuella ändringar jag velat göra på klänningen, tex snörning i ryggen, band i midjan osv.
  • daniiel
    operfekt skrev 2012-03-07 18:05:20 följande:

Vad tror ni, duger detta som bild för att visa hur jag vill ha det?
    Ska jag skriva att det ska vara tyll förresten, på deras sida står det organza, tror ni tyll blir bättre?
    Tror ni de förstår att boleron ska vara lös, vill ju inte ha den påsydd på klänningen..
    (originalbilden som jag kommer skicka med är en aning större..) Men de har ju klänningen i sitt sortiment, så det här borde väl räcka?

Jag tror att det blir bra, jag förstod då iaf hur du vill ha klänningen ;P Du kan alltid skriva tyll för att vara extra tydlig, för jag tror definitivt att den blir fluffigare och mer lik orginalet med tyll :) Och jo, nog tror jag de förstår det med boleron :)
  • daniiel
    Just Me skrev 2012-03-07 19:10:04 följande:
    Åh! Jag hinner inte med!! Ni skriver så mycket Och idag har jag definitivt inte hunnit med ngt annat än födelsedagsfika! Blir och sitta här till sent ikväll  
    Fyller du år? Grattis! :D

Jag tycker dessa, Rosa Clara, har fina ryggar i spets med knappar :)

• daniiel

Jo, vi kan överklaga, men det tar lång tid innan det är klart, så vi kommer ändå stå en lång period utan de pengarna och måste ju planera för att vi kanske inte kommer få något alls, trots överklagan.

• daniiel
    Fru 0728 skrev 2012-03-08 13:10:43 följande:
    Nu är min klänning här!!!!!Skrattande Den är jättefin! Skulle laddat upp 2 bilder men de är nog förstora och vet inte hur jag minskar dem på en mac?

Det blev ingen tullavgift och någon söm kunde väl varit bättre och någon pärla kunde suttit fast bättre. Men helhetsintrycket är kanon, färgen är jättefin och tyget känns tjockt och kraftigt. För 1400:- så är jag mer än nöjd. Nu är det bara provning kvar men det får va tills ikväll så jag får hjälp av sambonHjärta 
    Åh, vad roligt! :) Du kan inte gå in på något gratisprogram, tex www.picnik.com, och förminska?
  • daniiel
    Fru 0728 skrev 2012-03-08 15:20:13 följande:
    Här kommer den i all enkelhet men jag tycker den ser enorm ut, den ska va ca strl 40. Men den ser kanske bättre ut påFlört

Den såg ju väldigt fin ut på dessa bilder iaf :) Står det mått i den? Strl 40 brukar vara midja 75cm och byst 93cm. Sedan gör ju snörningen att den ser ännu större ut :)
  • daniiel

Tack alla. Ja, det är ju inte direkt så att jag pluggar på högskolenivå, utan jag kämpar med gymnasiet ännu. Vilket jag gjort i flera, flera år och blir aldrig klar pga dotterns sjukdom. Jag förstår inte alls. Vi, hennes hjärtläkare och psykolog säger att hon är sjuk och behöver extra tillsyn. Försäkringskassan säger att hon är frisk. De har aldrig träffat henne ens, eller oss.

Nåja, bara att ställa in alla planera på att fira bröllopsdag, ha semester osv. Jobb blir ju inte tvärenkelt heller, utan arbetslivserfarenhet, gymnasieutbildning eller körkort ens.

Tur att jag kan sitta här och se fina klänningar och bli på lite bättre humör iaf :)

• daniiel
    Fru 0728 skrev 2012-03-08 16:57:38 följande:
    Här får ni en smygtitt tjejer, sambon skulle jobba över ikväll så kunde inte hålla mig. Är helt slut i armarna av att försöka snöra ihop den lite där bak. Länden kommer att bli perfekt med skorna på.

Jag tycker den ser ut att passa dig bra :) Om du får den lite mer ordentligt snörad och struken, så ska du se att det blir toppen! :D
  • daniiel
    Just Me skrev 2012-03-08 19:29:01 följande:
    Jo, igår Tack  
    Dem var jättefina!  SKa grnast googla lite på Rosa Clara :) 
    Vad kul med födelsedag, blev du firad ordentligt? :) Ja, gör det, de har många fina klänningar :)
    Just Me skrev 2012-03-08 19:31:00 följande:
    Åh va trist! Förstår om dagen kändes mindre rolig efter det beskedet!  
    Hoppas överklagan går bra! Jag håller då mina tummar allt vad jag orkar!!  
    Tack så mycket :) Ja, det var inge vidare att få reda på det. Samtidigt fick maken reda på att hans föräldrar ska flytta ifrån varandra och jag upptäckte att jävla skit-vistaprint drar pengar från mitt konto, trots att jag inte använder mig av någon av deras tjänster. Jag har varit med om bättre dagar :P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!