• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

bridetobe2013 skrev 2012-03-01 21:14:42 följande:

Daniiel:Klura ut vart jag kan hitta en sådan då. Är inte så sugen på att beställa en. Hade varit trevligt att prova en först....

1/6 2012
    Ja, det är klart att det är alltid bäst att pröva. Har ni ingen underklädesbutik där de kanske kan ha såna?
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-03-01 22:05:43 följande:
    Beställt !! Tack kära du. Min räddare i nöden
    1/6 2012
    Iiiih... hoppas den passar nu bara :D haha Det är ju en ring nertill, vilket kan bli riktigt bra för att verkligen få till vidden på den. Skulle det inte bli bra med den, så kan du nog alltid sprätta upp och plocka ur ringen :)
    bridetobe2013 skrev 2012-03-01 22:08:08 följande:

Lindex hade wonderbra tidigare men inte i stora stl.... Underverket har bara Chantelle mm. Twilfit vet jag inte vad dom har. Vart kan man hitta det annars. Måste jag ta mig till storstaden??

1/6 2012
    Haha nehepp. Jag trodde inte att det skulle finnas här heller (Skellefteå), men det fanns tydligen. Jag frågade på facebook "Någon som vet vart man köpa Wonderbra i en butik?" och fick tips. Du kanske kan höra med folk i omgivningen om de vet? Eller starta en tråd här? ;)
  • daniiel
    Anny skrev 2012-03-01 22:29:01 följande:
    wonderbra.timarco.se/underkl%C3%A4der/bh/wond...

Är det denna bh ni menar tros? Undrar om inte jag behöver något som håller upp boobsen också. De är ju inte riktig så fasta längre efter 2 graviditeter..och åldern.. Har 75E i vanliga fall.
    Japp, den vi pratar om :) Vart hon kan hitta såna att pröva i närheten av Falun :) Jag hade nog inte behövt en BH egentligen, för klänningen satt så bra, men jag kände mig så naken utan och som extra säkerhet. Jag har vanligtvis 80E-F (beroende på märke) och wonderbra 80G satt som en smäck! :)
  • daniiel
    Anny skrev 2012-03-01 22:35:43 följande:
    Så man kan behöva större kupstorlek alltså? Hmm..nåja jag väntar hem klänning först så får vi se hur det känns och ser ut då. =)
    Ja, man kan behöva gå upp en kupstorlek. Har märkt att flera fått göra det, då de är något små i storlekarna.
  • daniiel
    Anny skrev 2012-03-01 22:45:56 följande:
    Ja jag får prova och se vad som passar helt enkelt.Jag köpte ett gäng bh:ar från bonprix, då de jag köper på twilfit är så dyra. Hoppas hitta bra och billiga. Men..ja..det är ju skillnad på bh och bh helt klart. Köpte 5 olika tror jag. och de flesta var okej...men inte riktig bra. Så synd! Fick ju 7 st för inte mycket mer än vad 1 brukar kosta i vanliga fall. Okej 1,5 kanske är mer rättvist.
    Precis :) Jag har faktiskt köt ett par BHar därifrån också, tre tror jag, betalade väl typ 200kr för alla tre inkl frakt. Jag tycker de är jättebra :) En är faktiskt min absoluta favorit, ångrar att jag inte köpte fler av den. Jag avskyr att köpa BH, för det blir ofta väääldigt dyrt.
  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-03-01 22:49:00 följande:
    :)

Sicka pladdetackor ni är ;) Jag skulle aldrig orka läsa hela tråden ;) Nöjjer mig med att titta in några ggr dagligen bara :)

Men måste säga att stämningen här är och alltid har varit GOD!

Jag fick just besked att min del av släkten i Spanien kommer på Bröllopet, åh så kul tänkte jag, sen insåg jag alla förpliktelser att umgås de 3 dagarna efter Bröllopet när man kanske är helt slut? ;)

Nu ska jag bara komma på roliga saker att hitta på med dem, de är dessutom de enda som har med sig barn på vigseln......*urk* inte ens våra egna är med längre än på själva vigseln sen åker de iväg m. morfar....jaja. Så nu får jag fundera...små lek/godispåsar till deras barn kanske?
    Ja, jag håller med :) Detta är en väldigt härlig tråd fylld med glada och trevliga människor :)

Vad roligt att de kommer! :D Är ju en bra bit att åka. Haha skulle väl dock tippa på att du/ni kommer vara rätt slut när det hela är över. Jag var då det, och då hade vi bara en grillfest för brudföljet med respektive samt toastmadame med respektive kvällen (blev ändå 12 vuxna & vår dotter) före, fredag, och sedan var det ju vigsel + middag/fest lördag, kom oss i säng vid 3-tiden. Var helt utmattad dagen efter! Vill inte ens tänka på hur det skulle varit att hålla igång 3 dagar efter bröllopet ;)

Förstår ju att de har med sig barnen, kanske inte så lätt att hitta barnvakt i ett annat land. Ni känner ingen som skulle kunna vara barnvakt till hela barnaskaran efter vigseln? :) Annars är det ju smart att ha lite lek- och godispåsar som underhållning åt dom :) Hur många barn är det och i vilken ålder?
  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-03-02 06:25:05 följande:
    Ja det ska bli super kul, men nervöst! Har iaf tänkt ut hut allt ska lösa sig, vi ska ju hämta på flyplatsen, har ordnat ett gratis boende som ska fixas åt dom innan mm så en del att göra. Nu minns jag inte exakt åldern på barnen men typ 3 och 5 har jag för mig.
    Känns dumt nu att våra barn inte skall vara med men vi vill ju inte det då vi inte riktigt kan slappna av med en ev. trött 2 åring som vill sitta hos mamma/pappa. och en vild 4,5 åring som ränner runt...
    Tänkte köpa en tablettask, ett mini block, 3 olika färgpennor, en liten gummiödla , ett godishalsband, ngt pyssel , ja lite smått&gott att hålla på med :)

MEN sen återstår ju också att göra om tipspromenaden iaf på Spanska för de fattar ju ingen Svenska alls knappt Engelska...så aningen mer att tänka på nu :)
    Nej, jag förstår det. Vi hade iofs med vår dotter som då var ca 4,5år och det gick hur bra som helst. Hon satt igenom 3-rätter med lekar och tal, samt tårtan senare. Efter tårtan var hon med och dansade en stund och åkte sedan hem med farmor och farfar. Kan ju säga att vi knappt såg till henne på hela kvällen, för hon hade fullt upp med att umgås med gästerna - som älskade att ha henne där :) Vi resnoerade som så att bröllopet var familjens fest och vår dotter sa alltid att vi skulle gifta oss alla tre och på sätt och vis kändes det som att även hon skulle vara med på ett hörn då bröllopet gjorde att vi alla blev mer sammansvetsade som en familj. Nu resonerar, tycker och tänker alla olika och det är ju helt okej :) Det låter ju som en väldigt bra idé att göra en sådan lite pyssel/lek/godispåse :) Då har de ju definitivt något att göra!

Haha ja, då var det ju det också.. Ska ni ha två olika då, samma fråga på både spanska och svenska? :)
  • daniiel
    Anny skrev 2012-03-02 08:10:22 följande:
    Jag drömde att jag fick hem min klänning, väldigt snabbt hade det ju då gått. Men det var ju absolut inte den jag hade beställt. Den var champangefärgad, a-linje, till stor del svart spets över och hur mycket tingeltangel som helst på. stora kristaller som på kristallkronor på, t.o.m 3 glödlampor på!

konstig dröm... 
    Hahaha nämen.. så hemskt! Jag minns själv att jag hade såna drömmar när jag väntade på mina klänningar. Har kvar en bild jag ritade en morgon i paint på hur klänningen såg ut i min (mar)dröm:

Men som tur var, så såg inte klänningen ut som i min dröm, puh! Och jag tvivlar starkt på att din klänning kommer se ut dom i din dröm ;) haha Skulle ju vara en syn annars, med glödlampor.. kanske du startar nytt mode då, syns snart på röda mattan också ;D

• daniiel
    Tinzi skrev 2012-03-02 11:22:01 följande:
    Personligen hade jag gärna haft med barnen, men blivande tycker det känns mindre kul så då gör vi så. Dessutom vill gärna barnens morfar gå till Djurparken med dem (han bor långt bort & skall inte vara med på festen för min mor & far kan inte ses, mamma kommer bara på festen) Så blir nog bra ändå :)
    Ja precis, orkar nog absolut inte göra ett helt festhäfte på Spanska, men iaf tipspromenaden, tänkte jag skulle göra frågorna på baksidan och sätta i samma plastficka med en liten Spansk flagga på överst så det förtydligar en aning.
    Det är typ 18 frågor så skall nog inte ta så lång tid, känns roligt om de får vara med på det iaf , är ju ändå så mkt annat de inte kommer att fatta (som vigseln tex hahah)
    men som tur är så är min mor där sen, min mors barndomsväninnor , och några fler kusiner så de har iaf några att prata med :)
    Antar att man kanske inte stannar tills kl.03.00 om man har barn utan att de kanske åker lite tidigare.
    Min kusin har köpt en spansk slöja "Mantilla" till mig, hon sa att man eg skall ha en super lång flera meter efter släpet, men jag envisades om att ha en kort.
    Den får jag dock DAGEN innan *puh*
    Ja nu vill jag se bilder på klänninga brudar ;)
    Vilken klänning skall ni ha?
    Nej, men precis. Alla vill ju olika och det verkar ju som att ni fått till ett väldigt bra upplägg med barnvakt osv. Det blir ju som två flugor i en smäll nästan, ni får barnvakt och ni löser det så din mamma och pappa båda kan vara med under dagen, men olika tider osv.

Jag tycker det låter som en bra idé, att ha den på båda språken. Är ju som du säger kul om de kan delta på lite grejer också :) Spännande att ha folk som pratar olika språk på bröllopet :) Har ni toastmaster eller något som kan båda språken?

Haha jag skippar att lägga upp fler bilder på mina klänningar ;P Men jag håller med, brudar, meeeer bilder nu! :D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!