Tinzi skrev 2012-03-02 11:22:01 följande:
Personligen hade jag gärna haft med barnen, men blivande tycker det känns mindre kul så då gör vi så. Dessutom vill gärna barnens morfar gå till Djurparken med dem (han bor långt bort & skall inte vara med på festen för min mor & far kan inte ses, mamma kommer bara på festen) Så blir nog bra ändå :)
Ja precis, orkar nog absolut inte göra ett helt festhäfte på Spanska, men iaf tipspromenaden, tänkte jag skulle göra frågorna på baksidan och sätta i samma plastficka med en liten Spansk flagga på överst så det förtydligar en aning.
Det är typ 18 frågor så skall nog inte ta så lång tid, känns roligt om de får vara med på det iaf , är ju ändå så mkt annat de inte kommer att fatta (som vigseln tex hahah)
men som tur är så är min mor där sen, min mors barndomsväninnor , och några fler kusiner så de har iaf några att prata med :)
Antar att man kanske inte stannar tills kl.03.00 om man har barn utan att de kanske åker lite tidigare.
Min kusin har köpt en spansk slöja "Mantilla" till mig, hon sa att man eg skall ha en super lång flera meter efter släpet, men jag envisades om att ha en kort.
Den får jag dock DAGEN innan *puh*
Ja nu vill jag se bilder på klänninga brudar ;)
Vilken klänning skall ni ha?
Nej, men precis. Alla vill ju olika och det verkar ju som att ni fått till ett väldigt bra upplägg med barnvakt osv. Det blir ju som två flugor i en smäll nästan, ni får barnvakt och ni löser det så din mamma och pappa båda kan vara med under dagen, men olika tider osv.
Jag tycker det låter som en bra idé, att ha den på båda språken. Är ju som du säger kul om de kan delta på lite grejer också :) Spännande att ha folk som pratar olika språk på bröllopet :) Har ni toastmaster eller något som kan båda språken?
Haha jag skippar att lägga upp fler bilder på mina klänningar ;P Men jag håller med, brudar, meeeer bilder nu! :D