• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

LL 2010 - Tack :) Jag känner mig faktiskt riktigt motiverad denna gången, vilket nog är A och O för att lyckas. Hoppas bara att det håller i sig.

bridetobe2013 - Vad "roligt" att det är någon fler med liknande mål :) Absolut att vi ska peppa varandra! Härligt att du lyckats gå ner så pass bara genom att äta rätt. Jag är själv oförskämt dålig på att motionera. Det blir promenad till/från skolan någon gång i veckan och kortare hundpromenader. Snart hoppas jag dock på att kunna ta lite längre hundpromenader :) Mitt mål är ju självklart 30kg på 40 veckor, så jag kan ha en snygg klänning på mig till jul/nyår ;P haha Huvudsaken är att jag går neråt och inte uppåt, men om det sedan skulle ta lite längre tid än förväntat, ja må så vara.

Angående västarna så.. oj, vad svårt. Det var ju väldigt fint med både och faktiskt. Jag tycker väl kanske att den ljusare västen är lite finare på ett barn. Den ser lite... gladare ut? :P haha Men det är nog bara för att jag personligen har svårt för mörkklädda barn. Tycker barn ska vara "ljusa och glada" :P
  • daniiel
    1700tal - Nej, går jag ner i den takten är det 0.75kg/vecka och jag känner att det är ganska lämplig nivå att ha som mål. Som sagt, går det saktare så får det gå saktare, går jag ner mer någon vecka så är det bara att tacka och ta emot. Har gjort en veckomatsedel nu och tack vare att jag är väldigt knepig med maten och gärna äter samma sak varje dag, så kan jag köra på samma matsedel varje vecka :) Har anpassat middagarna så även maken och dottern kan äta utan att bli less hehe Jag har fått att jag ska promenera ett par dagar i veckan, ca30-45min och äta då max 1600 kcal om dagen för att nå mitt mål inom den tidsramen. Min veckomatsedel är på ca 1200kcal/dag. Tänkte att det kan ju vara skönt att lämna lite spelrum mellan det jag måste äta varje dag och kan äta varje dag då vi har lite födelsedagar under våren och jag kan säga redan nu att jag kommer äta en bit tårta! :P Hur mycket har du gått ner och hur mkt har du kvar? Har du haft såna "platåer" då det stått rätt stilla ett tag tidigare eller är det först nu?

bridetobe2013 - Jag tycker egentligen inte att det gör något om han är den enda som har silver, den var väldigt fint, men å andra sidan, köper du en svart kan han ju (som du säger) använda den vid andra tillfällen. Står det bara mellan svart och silver?
  • daniiel
    bridetobe2013 - Måste bara kasta in också att jag fullkomligt älskar den där klänningen som du valt, trots att jag egentligen gillar fluff-fluff. Tycker den är så vacker! Och jag håller med 1700tal, den ser inte så svår ut att lägga upp, så jag skulle nog låtit måtten vara och se sedan när klänningen kommer om, och hur mkt, för lång den är.
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-02-10 13:43:56 följande:
    Ja dom fanns på haléns. Allt annat jag handlat är från kina. Tänkte det kunde vara kul med ngt svenskt inslag
    1/6 2012
    Haha ja, vår dotter hade ju en klänning från Lindex på sig :) Ja, makens kostym var från Dressman också och hans väst var från England :)

Denna var ju ganska fin annars, benvit, men skulle nog passera som väldigt lik ivory :)
    nelly.com/se/kille/kl%C3%A4der/set/jocko-100162/emil-waistcoat-and-plastron-3807-11/
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-02-10 13:43:56 följande:
    Ja dom fanns på haléns. Allt annat jag handlat är från kina. Tänkte det kunde vara kul med ngt svenskt inslag
    1/6 2012
    Och den i silver från Halens fanns ju i Champange också, såg dock ganska ljus ut. Du kan inte beställa hem en i silver, en i svart och en i champange och se vilken som skulle matcha bäst ihop med övriga kläderna? :)
  • daniiel

Vad många vi verkar vara som kämpar på med vikten, vilket på sätt och vis kan vara rätt skönt, för då finns det ju många som kan peppa och stötta :) Självklart tycker jag ju inte att det är roligt att ni andra också kämpar med vikten, missförstå mig inte. Jag hoppas verkligen, och tror, att vi alla kommer fixa det! :D

Jag har gjort mina egna menyer, valt mat helt själv. De har som något verktyg där man kan ange livsmedel och på så sätt räknar man ut hur många kcal det är i en måltid. Jag har försökt välja varierad mat som både jag och familjen tycker om och försökt matcha det mot ungefär hur många procent protien, kolhydrater och fett som man bör äta osv. Tycker det var väldigt skönt, eftersom jag som sagt är väldigt kräsen med mat och äter långt ifrån allting, att slippa få någon annans färdiga meny.

Jag är ju lite kortare än ett par av er här inne med mina 163cm ;P Och betydligt tyngre med mina 95kg! Jag har alltid legat på 50-55kg, men när jag blev gravid gick jag upp massor, ända till 96kg. Jag ammade inte, men lyckades ändå gå ner till 75kg under de första tre månader efter förlossningen. Det höll dock inte i sig så länge. Vår dotter föddes med ett hjärtfel och är opererad 4 gånger för det. Vi bor i Skellefteå och operationerna gjorde i Göteborg, drygt 100mil bort. Där satt man i veckor, månader isolerade på ett sjukhus och den enda maten som fanns var mackor i kafeterian och snabbmat, så man åt ju det eftersom man inte ville lämna lillan en halv dag för att hyra bil och åka och handla. Då gick jag under 3år, då vi var isolerade hemma och på sjukhus, upp allt igen och tror jag vägde som mest 97kg. Från sommaren 2010 till sommaren 2011 lyckades jag dock gå ner så på vårt bröllop vägde jag ca 80kg. Nu, 6 månader senare, så väger jag 95kg igen. Det beror dels på att jag varit mycker sjuk under vintern och inte kunnat röra på mig som jag brukar, men förmodligen också på att jag började äta Cerazette. Ska dock sluta med det nu, men tror inte att det blir bättre med något SSRI-preparat. Just därför känner jag att jag måste ta itu med vikten nu, för jag vägrar gå upp ännu mer!

Mitt mål är som sagt att väga 65kg lagom till jul och jag hoppas verkligen att jag klarar det :) Det är ju inte lätt detta med vikten och egentligen bryr jag mig inte om vågen står på 63kg eller 67kg, jag vill bara inte vara såhär stor. Jag vill vara bekväm med mig själv. Motivation är ju dock nödvändigt och jag kan tänka mig att den kommer svikta och ibland kommer det nog kännas väldigt tungt.

• daniiel
    Sommarbrud: Ja, jag kommer inte heller vara helt fokuserad på siffran på vågen, men när man ska gå ner så pass mkt som jag ska, så känns det bra att ha en målvikt :) Jag hatar att träna och kommer aldrig börja med det. Jag är en promenadmänniska och hundpromenader och turer till lekparken med dottern får räcka för min del :) Huvudsaken är ju trots allt att man faktiskt rör på sig, på ett eller annat sätt. Förstår dock att det ska bli skönt för din del när du kan komma igång med din träning igen :)

DD: Jag håller med. Vikten har verkligen jättemkt att göra med hur man mår, sedan har hur man mår mkt att göra med vikten. Det är nog därför det är så lätt att det blir en ond spiral. Haha känner igen mig i det där också.. när jag låg där kring 53kg så tyckte jag att jag var jättestor. Nu när jag kikar på byxorna jag hade då, och foton från då, så inser jag ju att jag faktiskt var smal. Då tyckte jag också att 65kg är ju huuur mkt som helst, nu känner jag att "Wow, jag kanske kommer kunna väga så lite som 65kg!" :P
  • daniiel
    Sara1291 skrev 2012-02-10 23:40:04 följande:
    Åh jag älskade detta! :) vart har du hittat det här, ngn hemsida ? :) 
    Jag har sju yngre bröder varav 6 ska vara brudnäbbar/betsman som kmr gå till altaret före mig. alla med likadana kläder o jag älskade verkligen den här stilen :)  
    Hihi jag hoppar in och svarar här. Den är från Halens och jag tycker också att den var väldigt fin :)
    www.halens.se/mode-barn-bröllopskläder-3415/väst-kravatt-045130?tm=94
  • daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-02-11 00:10:08 följande:
    Hihi, visst är det så! Som det har skrivits här ovanför, så förändras ju kroppen med åldern. Det är nog bäst att man tar tag i sin vikt/kropp innan det gått ännu några år...
    Haha ja, precis. Jag fyller ju faktiskt hela 25år nu i februari, så börjar känna mig riktigt gammal ;P Nej, men jag känner ju att jag faktiskt inte är en tonåring längre och jag tror definitivt att det är bättre att ta itu med det nu och inte vänta tills jag blir äldre, för det blir förmodligen svårare och svårare.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!