• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Cecilia85 skrev 2012-01-30 12:54:26 följande:
    Halloj tjejer!

Tänkte bara fråga om det är någon som vet om man kan ta bort olika saker på klänningar från  My-Love. Har hittat en sån fin klänning men det sitter massa tygrosor som jag inte vill ha. 
    Japp, det kan man :) Jag har själv plockat bort och lagt till saker på klänningar därifrån :) Får man vara nyfiken och fråga vilken klänningen du är sugen på?
  • daniiel
    Cecilia85 skrev 2012-01-30 13:07:15 följande:
    Nånting med lite silver i vore väl snyggt?
    Varför väljer du inte en annan, liknande klänning, som redan är utan alla rosor? :)

Bara några exempel
    www.mylove-bridal.com/strapless-satin-aline-gown-with-handbeaded-lace-overlay-wedding-dress-i231107_p1239.html
    www.mylove-bridal.com/aline-lace-wedding-dress-with-beaded-belt-e231125_p1250.html
    www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dress-alw0076_p1259.html
    www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dress-alw0113_p1304.html
    www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dress-alw0537_p1399.html
    www.mylove-bridal.com/aline-wedding-dress-mwd0701076_p4439.html
    www.mylove-bridal.com/the-newest-aline-wedding-dress-ew0716051_p4674.html
  • daniiel
    Cecilia85 skrev 2012-01-30 13:51:40 följande:
    Ja du jag tänkte inte ens på det haha Tungan ute

Hittade en som du tipsade om som ja skulle kunna tänka mig. Får fundera lite på den ett tag. 
    Du kan ju googla fram bilder på en klänning du gillar också och be dom sy upp också, det behöver alltså inte vara en ur deras ordinarie sortiment :)
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-01-30 14:23:12 följande:
    På mitt paket stod det också 20 dollar, det hjälpte inte. Tullen ringde ändå och ville att jag skulle skicka min paypal-faktura. Svårt att inte bli avslöjad på det rätta värdet då ...
    Det kan hända även om det står "gift" på paketet, de vill då att man ska bevisa att det faktiskt är en gåva.
  • daniiel
    pulmonate - Klänningen är verkligen vacker bakifrån :) Hoppas du lyckas fixa till det framtill också, så det blir mer som du vill ha det. Personligen tycker jag nog klänningen är finare utan det extra släpet och med det mörkare bandet i midjan :)
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-01-30 18:07:07 följande:

Daniiel och Italia08 - tack snälla! Känns bättre nu när folk här i tråden kommit med lite positiva kommentarer. Särskilt från dig, Daniiel som har samma smak som jag vad gäller fluff, maffiga släp och annat gött.. Om du gillar den så är det mkt bra betyg!

Haha ja, jag är ju verkligen fruktansvärt svag för fluff och lååånga släp, hua :D Jag måste ju erkänna att klänningen har, som du säger, en väldigt snäll A-linjeform, men jag tycker inte att det gör så mycket. Släpet ser faktiskt, återigen som du sa, längre ut på bilderna där du har den på dig än på bilderna av modellen. Den får helt klart godkänt :) Och klänningen ser ut att sitta som en smäck!, vilket egentligen är viktigare än fluff.. typ.. haha. Jag tycker att det var ett mycket bra val och du kommer vara så vacker på er bröllopsdag :)
  • daniiel
    Linnch skrev 2012-01-30 19:04:44 följande:
    Ni som beställt från mylove-bridal, har dom insydda "skenor" så det blir stabilitet i livet på axelbandslösa klänningar? Och av ren nyfikenhet, vad fick ni med för extra present som dom talar om att man ska få på hemsidanGlad
    ...börjar bli riktigt sugen på att beställa "min" klänning nu, vet ju vilken jag vill ha. Men ska avvakta några veckor till iaf.
    Japp, det har dom. Även insydd bh. Klänningarna sitter jättebra tycker jag :) Jag har fått smycken som extra present :) Halsband och örhängen.
  • daniiel
    MsChevy - Jag håller med DD om att klänningen blev mycket finare med den andra nederdelen, alltså som du vill ha den. Väldigt vacker :) Jag förstår dock inte riktigt heller hur du menar med snörningen? Om du vill ha nere i ryggslutet istället för dragkedja eller om det är axelbanden?
  • daniiel
    Vilse skrev 2012-02-01 09:03:08 följande:
    Oj, fick svar från Landy bridal idag också. 399 USD skulle de ha för klänningen Förvånad
    Då har My love bridal redan gett ett pris på 260 USD... (Båda inkl frakt)

Brukar det skilja så mycket?
    Ska bli intressant att se vad Milly ger för pris när de väl svarar.
    Jag har också fått för mig att det skiljer så mycket i pris företagen emellan. Jag beställde ju två klänningar från Mylove och betalade bara drygt 1800kr för båda! Det var dock två klänningar ur deras ordinarie sortiment med bara lite små ändringar.

Nu har ju inte jag beställt klänningar från varken Milly eller Landy, utan bara från Mylove av de tre, men jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mina klänningar. Både utseendemässigt och kvalitetsmässigt.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!