• 11juni2011

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Humlan66 skrev 2011-04-29 22:51:39 följande:
    11juni jag röstar för nr 1

Krazzy weee va roligt,ser jättefin ut

Jag kom ju på att jag köpt skor via milanoo som klänningen och dom skulle skickas denna veckan, så jag chattade med en ikväll nu och frågade om det va skickat, men då sa hon att nepp det va det inte och att det skulle bli 2 v försening

Klänningen får fasiken INTE bli sen.. ska ligga på dom lite tror jag
    Tackar :=)

Fram med piskan bara, förseningar är inte ok!

OT: Näe det är nog inte OT hehe, kan man stryka en kinaklänning? Jag kan ju visserligen testa på de två st jag inte har användning för heheh, men de känns bäst att fråga. Jag måste ju få nummer 1 slät och fin till den stora dagen, den är ju i sånt "siden" material. Vad tror ni?? Finns det något tyg man absolut inte skall stryka?
  • 11juni2011

Frågar en gång till Solig

Någon som vet om man kan stryka klänningen själv? Vet inte vilket tyg det är med det ser ut som siden/satin typ.

Har googlat lite och det står dels att man kan hänga den i badrummet medans man duschar så "ängas" den slät, och på andra ställen står det att den absolut inte får utsättas för fukt för då kan det bli fläckar.

Kan man ens lämna in en klänning till kemtvätt och be dom stryka den, fast man inte vet vilket tyg det är?

Eller vågar man testa lite försiktigt på insidan klänningen, med svagaste värmen, å kanske ett annat tyg imellan?

Åsså en annan fråga! En ny :=)

Kan man sy om sin underkjol "längre", min är lite kort så när jag testade klänningen fick jag dra ner den så den hänge på låren så fick jag gå runt bredbent, det kan jag ju inte göra på dagen D. Min underkjol är en sån där som har 3 ringar. Och jag vill gärna ha den nedersta ringen nästan ner i golvet!

• 11juni2011
    bridesilly skrev 2011-04-30 06:38:08 följande:för att undvika katastrofer så stryk inte klänningen själv. ångstrykning är det enda som funkar med säkerhet på brudklänningar. du kan hänga in den på toaletten när man duschar men det är inte säkert den blir helt slät. jag lämnade in min klänning på bröllopsbutiken här i stan som fixade strykningen åt mig. hade också beställt min klänning från shanghai men det var inga problem för tjejen i butiken.

Det är bara bra om underkjolen inte går ända ner till marken. min var för lång (gick ner i marken) och jag höll på att snubbla på den så jag fick sätta mig och vika i midjan och sy upp. det syns ju ändå inte om underkjolen är kortare än klänningen. så länge det blir fint fall på klänningen så tänk inte på det.
    Tusen tack för ditt svar!! Det blir nog bäst att länma in den då :=)

Det där med underkjolen. Min är typ 20 cm ovanför marken och jag tyckte fallet blev så konstigt, så det känns som jag måste göra något åt det. Kolla bilder! Jag tycker skillnaden är enorm!

MED UNDERKJOL DÄR DEN SKA SITTA! (DVS LÄNGRE UPP)

MED UNDERKJOL HÄNGADES PÅ LÅRET (DVS LÄNGRE NER)
  • 11juni2011

Japp, jag får försöka sy en förlängning från låren till midjan typ. Den underkjolen ingick till Svenneklänningen, så det är därför den inte passar! Men när jag har ned nerdragen så ser det ju ok ut så jag skall nog försöka få ihop det! Tänkte pyssla med det imorgon, för om det inte blir bra är det ju hög tid att införskafa en ny!

• 11juni2011
    Minuz skrev 2011-04-30 23:21:21 följande:
    Vilka fina klänningar ni alla har valt......

Jag är just nu nere på 14 st som ska bli 1. Sååååå svårt ju. Och gubben säger bara: jag vet inte, du får ta vilken du vill. Och eftersom planerna ännu är hemliga för släkt och vänner så kan jag inte rådfråga nån...... När det inte är så många att välja på får jag väl be er om hjälp.

Och jag har hela tiden sagt att jag inte ska ha någon slöja....... Men vad gjorde jag igår tro? Jo, jag köpte 2 stycken.... hmm
    Hehe mitt råd är att sluta besöka BT fram tills bröllopsdagen! Jag är uppe i 3 klänningar, ett okänt antal skor, och en hög med smycken. Man får FÖR mycket inspisation här inne hehe!
    Näe, men du får väl lägga upp bilder på de 14 klänningar du står emellan så kan vi säga vad vi tycker!
  • 11juni2011
    Pinkgrape skrev 2011-05-01 00:10:41 följande:
    Oj, herregud... ska jag måsta sy?! :P Haha jisses, jag kan inte det alls! Det finns ingen färdig lösning?
    Vad är allt det här med ringar och utan osv. Vad är bättre?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Till din klänning skulle jag gissa på:
    I första hand, inbyggt släp: http://cgi.ebay.com/Wedding-Gown-Train-Petticoat-Crinoline-Underskirt-/320691490688?pt=AU_Wedding_Clothing&var=&hash=item76c031b95c
    I andra hand, sån a-linje utan eller med bara 1 ring: http://cgi.ebay.com/White-Multilayer-Wedding-Crinoline-Petticoat-Underskirt-/220775885023?pt=AU_Wedding_Clothing&var=&hash=item79149908a4 eller  http://cgi.ebay.com/White-bridal-hoops-crinoline-petticoat-skirt-slip-Glove-/220739637788?pt=AU_Wedding_Clothing&var=&hash=item791443affc
    I tredje hand, 3 ringar: http://cgi.ebay.com/3-Hoop-1-layer-petticoat-crinoline-underskirt-P12K-/170613939666?pt=Wedding_Dresses&hash=item27b9621dd2
  • 11juni2011
    Pinkgrape skrev 2011-05-01 00:29:59 följande:
    Vad tror ni om denna underkjolen, skulle den funka kanske?

www.dhgate.com/train-bridal-petticoat-crinoli...
    Absolut! Den är ju typ som den jag länka till som nummer 1. Det blir nog bra med ett litet släp på underkjolen till den klänningen!

Fasen, jag har ju också släp på min klännijng, men en sån tråkig underkjol med 3 ringar utan släp. Jag tror nog att jag måste slå till och köpa en sån där med släp också!

Vad har du hittat för bästa pris?
  • 11juni2011

Pinkgrape: Nummer 2 du länkade var ju jättefin! Den såg lyxig ut :=) Vad kostar frakten på den?

• 11juni2011
    Pinkgrape skrev 2011-05-01 00:41:54 följande:
    Här finns den fraktfritt!
    www.dhgate.com/wedding-dress-crinoline-pettic...
    37 dollar då? Har aldrig handlat där så jag fattar inte riktigt hehe :=) Har dom snabba leverenser? Jag har ju bara drygt en månad på mig!

Här är den billigaste jag hitta på ebay 23 dollar med frakt, inte lika snygg dock! http://cgi.ebay.com/Wedding-Bridal-Dress-Train-Crinoline-Petticoat-Slip-/250812179792?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item3a65922550
  • 11juni2011
    Pinkgrape skrev 2011-05-01 01:08:55 följande:
    Haha jag kunde inte låta bli, så jag frågade. 5-9 dagar ska det ta för kjolen att vara framme i Sverige från bekräftad beställning. Jag tror fasiken att jag ska beställa den!
    Åh va bra! Jag tar nog och slår till på en sådan också då :=)
    Det börjar bli dags för mig att gömma mina inköp tror jag, M2B börjar undrar vad jag sysslar med. Det kommer paket från olika länder varje dag nuförtiden hehe :=)
  • 11juni2011
    Pinkgrape skrev 2011-05-01 12:46:42 följande:
    Haha jag tog mod till mig och berättade för min sambo om underkjolen, visade bilden också. Han tyckte att den behövdes, han förstod det, till min stora förvåning. Han är bara glad att jag shoppar billiga Kina-saker :P
    Jag kommer beställa den där underkjolen och hoppas på det bästa! :D
    Min M2B tyckte också att den behövdes :=) Sånt gillar vi! Så nu har jag också beställt en. Hoppas att den hinner hit innan 11 juni bara, och att den passar! Min svenne underkjol (som antagligen är kines också) är ju på tok för kort, så jag hoppas att denna är längre!

Då blev det 5 köp idag på diverse bröllopsattiraljer... Tror banken kommer spärra mitt kort snart, dom måste tro att någon tok har kapat det hehe! Dessutom börjar de bli farligt att beställa saker från utlandet nu för det är ju inte så många dagar kvar för min del! Men som det är nu så saknar jag nog ingenting :=)
  • 11juni2011

Skapade nyss en tråd om denna klänningen, men insåg att det är nog bäst att fråga här inne bland alla experter och köptorskar :O)

Jag såg denna bilden i någon av kinaklänningstrådarna (tror jag?!) Och jag undrar vart man kan hitta den, eller en liknande klänning! När jag såg den i den där tråden så var det den klänningen och bilder på flera andra liknande skapelser! Om någon vet, skicka gärna bild och/eller länk!

• 11juni2011
    Sommarbrud skrev 2011-05-02 20:33:30 följande:
    MEN det är ju 1700tals rosa volangdröm!!!!

Miceme skrev 2011-05-02 20:34:02 följande:
    Dett aär den rosa volangdrömmen som inte är rosa!!! 1700-tal vet allt om den, hon har en på väg hem!

VA!! Men nu logga ju 1700tal ut!! Attans!!

1700tal COME BACK! Var köpte du? Hur mycket kosta den? Hur lång leverans? Är det du som visade massa bilder på liknande klänningar?

• 11juni2011
    Sommarbrud skrev 2011-05-02 20:36:49 följande:
    Det är ju den klänningen vi pratar mest om :) Det är den finaste av alla. Du måste ju ha läst om den rosa volangdrömmen som inte är rosa Skrattande
    Haha e det DEN!! THE Dress med stort D!! Ni vet inte när den väntas komma så vi får se den!!?
  • 11juni2011
    Miceme skrev 2011-05-02 20:40:04 följande:
    yepp jag tror 1700-tal is your man!
    Haha jag ogillar att 1700tal har kacklat hela 72 sidor i denna tråden... Tänkte läsa igenom lite snabbt om jag hittade någon info... Men nej tack! Det går nog snabbare att vänta här tills hon tittar in igen :=)
  • 11juni2011
    Sommarbrud skrev 2011-05-02 20:42:34 följande:
    men åh nu kommer jag inte ihåg, den är nog på gång tror jag hon har ju beställt en del så svårt o hålla koll. Men den är beställd från milly i alla fall. Men hoppas hon loggar in under kvällen annars imorgon .. :)
    Vet du om den fanns på millys hemsida eller har hon bara skickat bild och bett dom sy upp den?

Nu kommer jag sitta klistrad här ju! Tänkte ta en dusch så jag får väl låta M2B assistera mig och ta över tangenterna hehe,,,, Näe de törs jag nog inte!
  • 11juni2011
    Humlan66 skrev 2011-05-02 23:52:01 följande:
    Nu har jag gjort ett sista köp innan jag vilar köp-knapp- tummen
    Nämligen 200 rosblod i Fuschia och lila

Natti
    Vad är rosblod för något?
  • 11juni2011
    1700tal skrev 2011-05-03 08:31:19 följande:
    I'M BACK!! Och jag som loggade ut igår för det var ingen som var inloggad, stendött i timmar. Och då sätter ni alla fart och kackla igen förstås! Och om den rosa (som inte är rosa) volangdrömmen!! Så:

1. Köpt hos milly
    2. Det är sekretessbelagt, har ju ett annat avtal med dem. Men ganska dyr, gissar att den skulle hamna mellan 4-500 dollar.
    3. Min skulle ta 1,5 mån ungefär men är nu försenad för de har mkt att göra. Den skulle kommit i slutet april och de har inte mkt kvar att göra. Skrattande
    4. Japp, har visat både fler bilder på denna klänning i ivory samt andra liknande klänningar från samma designer. Ska lägga in de jag har i datorn igen.
    Nu kommer världens senaste svar hehe :=)
    Tusen tack för infon och bilderna!
    Jag hitta exakt den klänningen "zenobia" för 180 dollar, (har länken här nånstans!).Sidan hade något omdömes-system och alla omdömen om just den klänningen var jättebra, och de skrev typ att den såg ut exakt som på bilden osv. Funderar på att beställa den billigare varianten. Jag kommer ändå inte hinna få hem den till mitt bröllop, men jag vill bara ha den hängandes i garderoben för den är ju så satans snygg!!
    Det var någon känd designer som gjorde en liknande kreation för några år sedan, galliano eller d&g eller vem det nu var, och den bilden har fastnat i huvudet på mig, så såg jag din VOLANGDRÖM som är precis lika vacker som den klänning jag drömt om i flera år!
    Jag längtar så mycket tills du får hem den så man får se resultatet :=)
  • 11juni2011
    Junibruden skrev 2011-05-06 07:23:41 följande:
    det är ju 1700-tals rosa volangdröm som inte är rosa

och var det inte också någon annan som var intresserad av den?
    Japp :=) Det var nog ja, eller det kanske är många fler som är intresserade! Den är ju fantastiskt vacker!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!