-
Hehe ja, det är ju smart, håller med om att man vill ju gärna bli av med dom faktiskt :) Hm. Men om jag då köpt en klänning, som inte kommer användas, för ca 1200kr.. vad kan man då ta för den?1700tal skrev 2011-07-12 10:36:32 följande:Jag tänker nog sälja mina under senvinter/tidig vår och lägga priset ganska lågt. Inte överdrivet lågt eftersom mina inte kommer va använda, (ska bara spara den jag ska ha) men hellre bli av med dem än att ha dem i kistan för evigt..
-
Och vad ska man skriva som rubrik? "Väldigt fin kinaklänning säljes"?
-
Men exakt.. så känner jag också. Vill nog inte sätta ner den i pris.Red skrev 2011-07-12 10:52:53 följande:Det undrar jag också?! Min var ju väldigt billig och är oanvända, plus att "risken" redan är tagen om ni förstår vad jag menar. Kan man ta samma som man själv betalade då eller är det fult? Minns aldrig vad min kostade, men tror att det var ca 700, det känns ju konstigt att sälja den för 400..
-
Fick svar från vår solist nu. Hon kan tänka sig att halvera priset till 750kr och bara sjunga en låt, men det känns ju helt ärligt rätt trist. Vi hade redan skurit ner det från tre till två, för att hon inte ville sjunga den tredje. Att plocka bort ännu en går som inte. Jag har valt den ena låten och min blivande den andra, den tredje valde vi gemensamt och den plockade vi bort. Vems ska vi nu plocka bort isåfall? Nej, då är det bättre att vara helt utan känns det som.
Har fått svar av en av de andra tjejerna vi frågat och hon vill ha 1000kr för alla tre låtarna. Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag dock inte att hon var tillräckligt duktig på att sjunga för att det vara värt den summan. Kanske 600kr för tre låtar. Kan man pruta? Vad ska man säga? Väntar fortfarande svar från den andra (tredje) tjejen, får se hur mycket hon vill ha.
-
Främst för att vi inte har råd, ja. Sen för att vi börjar tycka att 1500kr för två låtar, som hon inte behöver träna på, det har hon själv sagt, hon kan dom redan och hon har cykelavstånd till kyrkan och hon har ingen möjlighet att träna i kyrkan förrän en gång just före vigseln. Hon gör alltså verkligen bara drygt 1 timmes jobb och är amatör. Allt går alltså rakt ner i hennes egen ficka, inga avgifter och skatter osv.1700tal skrev 2011-07-12 11:26:24 följande:Är det främst för att ni inte har råd? Om det handlar om pengarna så måste jag inflika att vi inte kommer ha någon solist heller så se inte det som världens misslyckande om ni måste välja bort det för ekonomins skull. Den kostnaden har vi från början valt bort, dels för att det är orimligt mkt pengar för några minuters njutning (det må va rimlig timpenning för solisten som ska träna, resa osv men vi får ju bara några minuters "valuta" för de 1000-lappar det faktiskt kostar och det är helt enkelt inte värt det tycker vi, men alla prioriterar självklart olika). För mig är vigseln dessutom en religiös handling och jag känner därför inget behov av solosång när psalmerna dessutom ska sjungas...
Saken är den att vi vill ju hemskt gärna ha solosångerna i kyrkan. Vi kommer ha två psalmer också, men jag tycker inte att de är ens i närheten av lika romantiska som solosångerna. Ja, jag ska inte heller sticka under stolen med att vi gärna drar ut på vigseln lite också. Vi gifter oss bara en gång, jag vill inte att det ska vara över på bara 20-30min, utan vill gärna stå där i 40min.
Usch, fy och tvi för detta.. hade vi haft råd, så hade ju såklart behållit henne, eftersom vi bokade henne från första början och det var enbart för att vi absolut inte kunde få tag på någon annan just då. Vi tyckte redan då att det var dyrt, men men. Jag tycker dock att 750kr för bara en låt, som vi inte kommer kunna välja ut, känns... nej. Tror vi avbokar henne då och skrapar ihop någon hundring mer ur semesterkassan och anlitar tjejen som sjunger tre låtar då. Kanske... -
Haha ja, precis :) Vi får se hur vi löser den där saken... jag måste nog tyvärr bli den där elaka bruden som "sparkar" solisten en månad före bröllopet och anställer en annan.Red skrev 2011-07-12 11:41:58 följande:Förstår hur du menar! Vi vill också ha solist för att dra ut på vigseln lite (borgligt). En annan anledning är att på de bröllop där jag varit gäst är det just under solosången jag fått känslan att att det är något stort och romantiskt man bevittnar. Det är ju då alla gråter
-
Kolla in denna tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html :)Soderek skrev 2011-07-12 12:39:41 följande:Hej!
Hoppar in och kikar lite här jag med.
Såg att ni hade en sammanställning om vilka klänningar ni skulle beställa men hittar inte några som fått hem sina klänningar än. Är det några som fått det och som har lust att visa? Är mååånga sidor här nu så jag kan ju mycket väl ha missat att ni lagt ut det för jag har verkligen inte haft tid att kika igenom precis varenda sida så jag tänkte att jag slänger ut min fråga här istället
Är kul att se hur klänningarna ser ut när dom kommer hem. Om ni är nljda/missnöjda och varifrån ni beställt dom. -
Uppe i mörkaste skogarna i Norrland ;P Haha näe, inte riktigt, men i Skellefteå :)Malin24 skrev 2011-07-12 12:44:07 följande:
Jag och mitt minne igen, men vart är det du bor Pinkgrape? Tänkte om jag kunde ha några bra förslag på andra solister..
-
Haha ja, det är inte så gott om dom här.. eller, kanske, men de är bra på att gömma sig :PMalin24 skrev 2011-07-12 12:47:28 följande:Oj det var svårare det..
-
Tack :) Jag har nu avböjt tjejen som ville ha 1000kr och avbokat hon som ville ha 1500kr. Hon kunde även tänka sig avbetalning, men vem fasiken tar solosånger på avbetalning? Har förklarat för dom båda att ekonomin sätter stopp och vi har helt enkelt inte råd att betala så mycket för ett par sånger.sandis1977 skrev 2011-07-12 12:55:08 följande:Hoppas det löser sig för er, jag tycker för egen del att det är en självklarthet med solist under vigseln. För vår del ska vår dotter sjunga, och en vän till min blivande. Dock tar vi in en annan musiker på komp (gitarr) som ska ha 800:-
Vi kommer givetvis ge någon form av tacksamhet till de 2 som kommer sjunga, är inte säker på att det blir i pengaform.
Jag tycker ni ska göra det som känns rätt för er ekonomi, skit i att känna att du är den "taskiga bruden" huvudsaken är att ni är nöjda och inte ser hundralapparna få vingar när hon sjunger för e :O)
Men det jag skulle fråga egentligen är om ni inte har någon närstående alls som vill/kan sjunga i kyrkan?
Vi har en vän som kan kompa på gitarr och det gör han för 350kr (kuvertavgiften som övriga gäster betalar), vilket känns helt rimligt. Tyvärr har vi inte någon som kan sjunga, förutom min kusin, men hon är bortrest då. Hennes enda semestervecka denna sommaren och hon och familjen hade redan hunnit boka en utlandsresa. Min syster har kollat med sina kompisar, men ingen som kan/vill. Tjejen som ville ha 1000kr är en kompis till en kompis åt min blivande, men det är den enda vi fått napp på.
Fotografen vi bokade har en vän som är duktig på att sjunga, så hon skulle fråga henne. Jag håller tummar och tår för det nu.. Annars blir vi helt enkelt utan.