• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Red skrev 2011-07-21 11:00:34 följande:
    Ni skulle väll ha runda bord? Det tror jag gör mycket för att mjuka upp känslan. Så kommer det ju vara fullt av glada gäster med färgranna kläder, det kommer bli jättebra! Men jag förstår att det känns lite stressat att ni bara får tillgång till lokalen samma eftermiddag! När man fixar och donar vill man ju ha tid att ändra sig och känna efter lite. Jag antar att ni har frågat om ni kan få den tidigare? Skall ni duka och sådan själva eller hjälper de er med det?
    Det är ju just därför, för att de dukar och fixar allt sånt, som vi inte får tillgång till den tidigare. Den är uthyrd kvällen före också, så de ska ju hinna städa bort efter det innan det plockar fram vårt. Jag kan dock hålla med om att runda bord nog kommer göra lite skillnad. Om vi nu får runda bord. Jag är lite irriterad på det där. Jag vet flera som haft den lokalen och haft runda bord och det står även på deras hemsida, vi fick dock bara förslaget om E-format bord. Ska dit nästa vecka dock och då ska jag ta upp den saken. Vi kommer ju inte ens få se hur dukningen kommer bli innan vi kommer dit och ska sätta oss. Jag är världens kontrollfreak, tyvärr, så det känns lite sisådär.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-21 11:10:06 följande:
    Men kan ni inte skicka dit någon som känner er och förstår vad ni gillar som kollar av när de dukar färdigt? Tärnan kanske? Vem skall sätta ur placeringskorten? Jag är själv kontrollfreak (vi är nog många här!), så jag försår precis.
    Ja, jag ska skicka dit vår underbara toastmadame och mamma min :) De får fixa det där, det litar jag på (nästan haha). De ska sätta ut placeringskorten och sådant, så jag hoppas att de ser till att dukningen blir bra också. Jag skulle dock ändå gärna vilja se den innan själv också. Nåja, det blir nog bra. Måste bara klura ut något att markera brudparet med :)
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-21 11:31:14 följande:
    Wiiiii! Klänningen är på Arlanda! Skrattande
    Oh, hoppas det går snabbt nu då :D
    Nuu skrev 2011-07-21 11:37:30 följande:
    Nu har klänningarna kommit! Jag är supernöjd Skrattande lite stor runt överkroppen men det var med flit, sen är den ena liiite tajt över höfterna eftersom de snarare tagit höftmåttet än stussmåttet men det kanske går att lösa med fiffiga underkläder och en slutspurt när det kommer till träning...
    Men vad roligt att den passar :) Säger som Red, bilder! ;D
  • Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-07-21 13:28:51 följande:
    Amejuli - Kan du inte visa bilder? ;D
    Och vad tråkigt att du inte blev riktigt nöjd med den :/ Sömmarna på min första klänning (som är från Mylove) är jättefina och raka osv. Inget "fel" på innertyget heller. Den tog ju ca 30 dagar för dom att sy, men känns inte riktigt som att det ska ha något med saken att göra.. kanske. Iiiiih... nu hoppas jag att min andra klänning ska bli mer som min första och (ta inte illa upp) inte som din :P
  • Pinkgrape
    Smileycat skrev 2011-07-21 15:14:48 följande:
    Kanske någon blombåge bakom/ framför er? eller extra dekorationer osv..?
    ballonger eller några stora "träinitialer"? 
    Jag har lite svårt för såna blombågar. Hade tänkt ballonger ett tag, men helium är rätt dyrt och jag ville ha det då. Har dock fått tips nu om ett stort hjärta bakom oss som man fäster på en träpinne och sticker ner i en hink/kruka med stenar i. Tror jag ska se om jag kan göra något av den idén :)
  • Pinkgrape

Kan man "ta bort" sin toastmaster? När vi bad honom för flera månader sedan så var allt rosenrött och bra, men eftersom tiden gått så har han blivit mindre och mindre intresserad känns det som. Nu är det mindre än en månad kvar till bröllopet och han kan aldrig träffas, har inte tid osv. Det känns ju som att han bör ha koll på vad som kommer hända under kvällen och liknande och jag vill helst att han ska veta sådant tidigare än kvällen innan. Nu pratade vi med honom om han kanske skulle ha tid någon kväll i helgen eller under nästa vecka, men nej. I helgen skulle han packa för tydligen så åker han och hans sambo på semester nästa vecka. Vi hade inte hört ett knyst om det och när vi frågar hur länge de ska vara borta så säger han bara "Jag vet inte, men vi är då hemma till bröllopet". Jag tycker inte riktigt att det känns som att han tar detta speciellt seriöst alls. Jag menar inte att han ska vara jättepeppad och lägga av massa tid till detta. Han har hittills endast behövt ringa ett par telefonsamtal till gäster som inte hade OSAt i tid, utöver det har han inte gjort något alls, inte träffat oss, inte pratat med oss om bröllopet, inget. Är det verkligen för mycket begärt med ett par timmar några veckor före bröllopet?

• Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-21 22:09:06 följande:
    Hur känner ni honom, är det en släkting eller vän? Jag har för mig att ni hade en toastmademe också? Isf borde ni ju kunna ta bort honom... Ni kan inte ha honom kvar men lämna över ansvaret mer till madamen? Jag tänker om det blir knasigt att det står i inbjudan att han är toastmaster så tror ju gästerna det. 
    Det är en av min blivandes närmsta och äldsta vänner. Fram till han skaffade en ny sambo för drygt 1år sedan, så har han inte varit sådär. Vi trodde väl att han skulle kunna få tummen ur när det gällde vårt bröllop och bli "normal" igen. Vi har en toastmadame också (toastmasterns syster), men anledningen till att vi valde att ha även en toastmaster var för att hon skulle vara väldigt upptagen fram till bröllopet. Det visste vi redan vi frågade henne, så planen var att han skulle ha hand om planeringen före om man säger så och sedan under själva dagen, så skulle hon vara den som har hand om saker och ting i kyrkan, åker före till festlokalen osv. Eftersom han är marskalk också.
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-21 22:01:52 följande:
    Här är klänningen efter blommorna tagits bort. Kändes lite mer jag.

Utan blommorna där så tycker jag klänninger ser riktigt fin ut :) Färgen var ju väldigt fin faktiskt och den ser ut att passa bra. Tycker det är svårt att avgöra på bild om längden, men tycker du att den är för lång, så är den ju det :P Hur ser din andra klänning ut? :)
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-22 07:21:11 följande:
    Hm, det kanske blir svårt att "sparka" honom. Det verkar ju som att han verkligen behövs och det är kanske inte så lätt att hitta en ersättare så här sent?
    Nej, men samtidigt så kommer han ju inte kunna göra något av det som det är tänkt att han ska göra om han inte sätter sig in i det lite före själva bröllopet. Just nu verkar det inte som att han har tänkt det. Min syster, som är tärna, skulle nog möjligtvis kunna hoppa in. Jag vet ju dock att min blivande aldrig skulle vilja "sparka" honom. Jag har ju dock redan börja ge lite uppgifter till min syster som det egentligen var tänkt att han skulle göra, eftersom han aldrig har tid när vi frågar.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!