Red skrev 2011-08-31 21:20:57 följande:
Nu är mina skor skickade! Hoppas de har kommit till ICA imorogn kväll så kan jag hämta dem efter jag varit på friskis
Och så har jag pillat lite mer med hemsidan, känns skönt att komma igång med lite bröllopsplanering igen! På lördag skall jag och mamma titta på festklänning till henne. Vi har gjort det en gång innan men tycker det var ganska svårt. Hon är absolut inte tjock, men lite rund har hon blivit med åren. Hon har storlek 42-44 och de har inte alls särskilt många klänningar i de storlekarna
Sedan är ganska många av klänningarna mer passande som balklänningar till studenter, och inte till mother of the bride. Är det någon här som beställt kinaklänning till sin mamma?
Håller med om att det är väldigt få modeller i butikerna som passar för eller är smickrande för en dam i 50-60-årsåldern!!
Jag beställde två byxdressar till min mamma (hon ville inte ha klänning). Den från Lightinthebox var fantastiskt välarbetad och i ett underbart tyg, men helt fel i måtten. Byxorna var sjukt långa och linnet gigantiskt.
Dressen från Milanoo var slarvigt sydd och mycket mindre än måtten vi angivit. Tyget var inte alls av samma kvalitet som den andra.
I slutändan hade min mamma en linnedress köpt i butik istället och var jättenöjd med det.
1700tal har (eller ska) beställt till sin mamma (från Milly) om jag inte minns helt fel.