• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz skrev 2011-09-12 08:53:32 följande:
    Pinkgrape - Kollat bon prix?
    Ja, kollat där flera gånger. Finns inte riktigt rätt stil eller färg där.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-09-12 08:53:32 följande:
    Pinkgrape - Kollat bon prix?
    Pinkgrape skrev 2011-09-12 08:56:02 följande:
    Ja, kollat där flera gånger. Finns inte riktigt rätt stil eller färg där.
    Jag vill ha lite vidare kjol än vad de har där. Har en underkjol av tyll som jag ska ha under hade jag tänkt.
  • Pinkgrape
    ewaulrica skrev 2011-09-12 12:13:44 följande:
    typiskt, jag tror att det var i denna tråd någon la ut en länk till där kunde köpa näbb/babyklänningar rätt så billigt? hittar inte den nu och skulle behöva beställa en fin klänning till min bebis! :) nån som vet?
    Jag vet inte vad du tycker är billigt, men kolla här www.littlefairies.se/festklader-barn/sma-flickor-0-24-man/30, där kanske det finns något :)
  • Pinkgrape
    ewaulrica skrev 2011-09-12 12:13:44 följande:
    typiskt, jag tror att det var i denna tråd någon la ut en länk till där kunde köpa näbb/babyklänningar rätt så billigt? hittar inte den nu och skulle behöva beställa en fin klänning till min bebis! :) nån som vet?
    Du kan ju kika här också :) www.hiphopboutique.com/formaldress.html
  • Pinkgrape
    Claes och Adeline skrev 2011-09-12 16:04:39 följande:
    Hej alla!
    Den här tråden är enormt stor och jag vet inte om jag klarar av att läsa igenom hela. Hoppas det är okej att jag ställer en fråga, ber om ursäkt om svaret redan finns i tråden..

Finns det någon "kinasida" som syr upp klänningar efter egen design? Alt. om jag skickar en bild på den klänning jag vill ha? Vi har en tajt budget och sömmerskorna i Sverige har varit lite för dyra.

Tack för svar! :)
    Hej och välkommen hit :)

Här kan man kasta in frågor om det mesta när som helst, ingen som förväntar sig att man ska orka läsa igenom allt :P

www.millybridal.com, dit kan man skicka bilder och få en klänning uppsydd efter önskemål. Det är också en sida som många köpt från och är nöjda :) Kan ju vara värt att skicka iväg en prisförfrågan?

Jag vet att det är någon/några fler sidor där man kan göra så också, men osäker på vilka. Du får säkert fler svar :)
  • Pinkgrape
    joy skrev 2011-09-15 16:24:03 följande:
    åh pinkis har du????????????
    Jag utgick från den klänningen, men ändrade till jämnlånga lager med tyll på kjolen (som Minuz skriver) och överdelen blev lite annars, sweetheart med spets. Beställde även till ett svart bälte till midjan, men det är löst. Släpet är jättelångt dessutom. Finns som sagt bilder på min blogg, tyvärr skitdåliga, men har man bara mobilkamera så har man :P
  • Pinkgrape
    joy skrev 2011-09-16 12:01:50 följande:
    Åh men den är ju jätte fin....
    Ser inte alls billig och plastig ut Skrattande
    Var köpte du den?
    Jag vill också ända till sweetheart.
    Men jag vill att den ska stå ut mycket som på originalbilden...
    Du hade ingen underkjol på bilden? eller?
    Jag vill att den ska stå ut mera, vet inte ens om det går?
    Nej, den känns verkligen inte billig eller plastig heller.
    Den kan stå ut mycket och bli sådär puffig om man har en underkjol som tex den du visade på bilden här ovan :)
    På bilderna är det ingen underkjol under klänningen och därför är den lite platt.
    Den är tyvärr för liten till mig, så jag har aldrig använt den. Det är min syster på bilderna. Därför jag ska sälja den nu istället. Helst vill jag behålla den, men har inte plats :P
    Jag beställde min på DHgate, men hade mycket problem med säljaren, så vill inte rekommendera att beställa av samma.
  • Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-09-16 15:44:56 följande:
    Hmm............ denna skulle nog passa min klänning nr 2............... Har du någon länk?
    Av bilden att döma är det säljaren Easyshop_2009 som har den underkjolen.
    www.dhgate.com/wholesale-loose-want-to-still-dress-clothes/p-ff80808130e5a4790130f53236417d41.html

Jag har köpt en av mina klänningar från den säljaren, klänningen som jag och Joy pratar om här ovan, och precis som jag skriver till henne, så skulle jag inte rekommendera någon att handla av den säljaren. Blev dåligt bemött och säljaren var väldigt otrevlig, försökte lura mig på pengar och min klänning blev inte som jag beställt den. Den blev fin, men inte som jag beställt. DHgate var tvungen att gå in och medla mellan oss och tillslut fick jag rätt.

Kanske en underkjol inte är lika avancerad som en klänning, så en sådan kanske de klarar av att göra rätt :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!