• Eileme

Hittat "min" klänning, ganska oklassisk, vad tycker ni??

Vill inte visa klänningen för någon som ska komma på bröllopet så jag frågar er brudar istället!

Vad tycks om den här? Var ärliga!!

• Svar på tråden Hittat "min" klänning, ganska oklassisk, vad tycker ni??
  • Lumys

Jaj ghar en nästan likadan, fast med ett brett svart band i midjan. Tycker den är kanonsnygg!

• Eileme
    Lumys skrev 2011-05-21 14:26:03 följande:
    Jaj ghar en nästan likadan, fast med ett brett svart band i midjan. Tycker den är kanonsnygg!
    Oh, har du??  kan man få se?? *nyfiken*
  • Eileme

Nu tjejer skulle jag behöva lite hjälp här...

Jag skulle så himla gärna ha klänningen med snörning i ryggen. Har frågat om detta förut när jag var inne på en annan klänning och fick svaret att det inte var något problem.
    Därför antog jag att det skulle gå med denna också och har utgått ifrån/ställt in mig på det. Men nu när jag mailade och frågade för säkerhets skull så säger de att det inte är att föredra eftersom det skulle förändra hela "bilden av ryggen" och att de inte kan rekommenderar detta.

Bara att strunta i kan man tycka och acceptera att det blir blixtlås i sidan, men grejjen är att jag skulle behöva beställa klänningen nu snart för att vara säker på att få den i tid. Men fram till bröllopet så har jag tänkt gå ner lite mer i vikt och trimma till kroppen....en snörning hade alltså varit det bästa för att själv kunna justera och vara säker på att klänningen ska sitta som en smäck när det är dags!

Vad ska jag göra?
    -Leta upp en annan liknande klänning där jag kanske kan få snörning i ryggen?
    -Vara fräck nog att maila någon annan "Kina leverantör" och se om dem skulle kunna sy upp den med snörning i ryggen?
    -Chansa och beställa den som den är och hoppas på att kunna skrädda till den själv så att den sitter perfekt på bröllopet (vill helst inte behöva lämna den till skräddare, vill ju att det ska bli så billigt som möjligt)

Vad hade ni gjort?

• Aniara4

Jag tycker nog också det verkar svårt att få in en snörning i den ryggen?

• Chicita

Jag skulle inte ha valt snörning till den ryggen. Det skulle inte bli snyggt...
    Klönningen är så klassiskt elegant att snörning skulle förstöra hela intrycket.
    Det behöver vara betydligt stadigare tyg också om du ska ha snörning annars kommer det att korva sig när du drar åt.

Om du är säker på att du hinner gå ner i vikt så skulle jag nog ha beställt klänningen med ett par cm avdrag på dina mått.
    Inte jättemycket dock...
    Om den ändå är för stor när du får hem den så kan säkert en sömmerska fixa till det utan några större problem. 

• Eileme

Aniara4 skrev 2011-05-25 10:40:23 följande:
    Jag tycker nog också det verkar svårt att få in en snörning i den ryggen?
    Grejjen är att jag sett liknande klänningar i samma material och de har haft snörning...
    Tänker mig att det skulle bli såhär...

• Eileme
    Chicita skrev 2011-05-25 10:45:38 följande:
    Det behöver vara betydligt stadigare tyg också om du ska ha snörning annars kommer det att korva sig när du drar åt.
    Det har jag faktiskt inte tänkt på, men det har du ju rätt i!
    Tack!! Hjälpen man får här inne på BT är ovärderlig
  • Anna Maria

Jag tycker att klänningen är jättefin, men skulle avråda att välja snörning, tycker att det förstör intrycket lite och tar bort fokus från axeln.

A & S
  • Tittij

Smaken är som baken, men själv gillar jag inte alls snörning i ryggen! Tycker det är mycket vackrare med en slät rygg eller en dold dragkedja. Tror dessutom att du förstör det fina fallet på klänningen med en snörning.

Jag hade beställt klänningen som den är och tagit den så att den sitter tight nu, men att du ändå skulle kunna ha den om du inte går ner nåt. Och går du ner lite så kommer den sitta perfekt. I värsta fall om du skulle gå upp ellel om du skulle gå ner massor så får du väl ta den till en sömmerska. Kosta rju inga förmögenheter när det är så enkla linjer, det blir ju "bara två raksömmar" typ (jaja jag vet att det är lite mer än så, men den är ju väldigt enkel) 

• Tårtsmula

Klänningen är jätte, jättefin!

• Eileme
    Tittij skrev 2011-05-25 10:54:55 följande:
    Smaken är som baken, men själv gillar jag inte alls snörning i ryggen! Tycker det är mycket vackrare med en slät rygg eller en dold dragkedja. Tror dessutom att du förstör det fina fallet på klänningen med en snörning.

Jag hade beställt klänningen som den är och tagit den så att den sitter tight nu, men att du ändå skulle kunna ha den om du inte går ner nåt. Och går du ner lite så kommer den sitta perfekt. I värsta fall om du skulle gå upp ellel om du skulle gå ner massor så får du väl ta den till en sömmerska. Kosta rju inga förmögenheter när det är så enkla linjer, det blir ju "bara två raksömmar" typ (jaja jag vet att det är lite mer än så, men den är ju väldigt enkel) 
    Tack för kloka ord, börjar inse att jag absolut inte ska ha snörning! Tänk vad bra att jag har en BT brudar
  • Eileme
    Tårtsmula skrev 2011-05-25 12:26:28 följande:
    Klänningen är jätte, jättefin!
    Åh, tackar!!
    Jag fastnade direkt när jag såg den :)
  • Eileme

Jag beställde, väntade och så kom klänningen!!

Paketet togs emot och signerades av grannen och ligger nu och väntar inne på köksbordet...

MEN; 2,5 timme innan dess att den anlände så började vår bil åka mot vårt lantställe. Semestervecka är det tänkt och här sitter jag nu...

Jag vill fan åka hem!!

En hel vecka ska jag behöva veta att den ligger där hemma...kunde den inte bara kommit liiite tidigare??
    Är ju nyfiken så att jag kan spricka!!

• Nephele

Nu blev jag ju nyfiken på hur denna klänning ser ut egentligen :), men det finns ingen bild längre??

• Eileme

Eireann skrev 2011-07-01 17:48:10 följande:
    Nu blev jag ju nyfiken på hur denna klänning ser ut egentligen :), men det finns ingen bild längre??

Här är skönheten :)
Svar på tråden Hittat "min" klänning, ganska oklassisk, vad tycker ni??