• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Skumboll

Min stora fina bukett med dahlia, hortensia, kvistrosor, "vanliga" rosor, bouvardia och rosmarin kostade 1800 kr. 

• majflicka

Hej!

Så fina buketter alllihop! SÅ roligt att se hur allas olika smak o personlighet speglas i buketterna!

Nu blir  jag så nyfiken: Efter brölloper, vad gör ni då med buketten? Sparar ni den på ngt sätt o isf hur?

• Rickina
    majflicka skrev 2011-08-19 20:53:45 följande:
    Hej!

Så fina buketter alllihop! SÅ roligt att se hur allas olika smak o personlighet speglas i buketterna!

Nu blir  jag så nyfiken: Efter brölloper, vad gör ni då med buketten? Sparar ni den på ngt sätt o isf hur?
    Jag kastade min, Den finns förevigad på bild och jag vill inte ha torkade blommor som samlar damm :D
  • MochR

så fina buketter alla har :) nu har jag flera nya idéer till hur jag vill att min ska se ut!

• Marys
    Tessin skrev 2011-05-23 16:30:08 följande:

Många fina buketter =)
    Jag skulle vilja ha något sånt här som bilden visar nedan, den skulle kosta ca 1500 kr. Låter lite dyrt i jämförelse med era .. Vad tycker ni?
    Hej ! Vet du vad den vita rosen heter ???
  • Svitchan

Detta e min!
    Hmm, man kanske inte kan se hela,.. kostade 500 och doftade ljuvligt!
  • Brummelisa

Den här buketten har jag tänkt att ha, och den kostar cirka 800 kronor.
  • S och F

En liknande bukett vill ja ha, en enkel men bara gerbera. Någon som har någon koll på vad en sån kan kosta, eller om det är svårt att binda själv?
  • Äntligen blivande

S och F: Jag tror inte den blir så dyr och är nog inte heller

svår att binda själv. Köp gerbera på torget och glöm inte

att binda ståltråd runt stjälken så inte blomman nickar...

I och med ståltråden kan du ju "böja" blommorna lite försiktigt.

Sen ett band runt och det är klart;)

Det tror jag du fixar galant:)

Du kan ju köpa några gerbera och prova lite innan, går ju ha som

bukett på bordet.

Fint med en enkel bukett tycker jag.

Lycka till!

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!