• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • S och F
    Äntligen blivande skrev 2011-08-23 12:42:03 följande:

S och F: Jag tror inte den blir så dyr och är nog inte heller

svår att binda själv. Köp gerbera på torget och glöm inte

att binda ståltråd runt stjälken så inte blomman nickar...

I och med ståltråden kan du ju "böja" blommorna lite försiktigt.

Sen ett band runt och det är klart;)

Det tror jag du fixar galant:)

Du kan ju köpa några gerbera och prova lite innan, går ju ha som

bukett på bordet.

Fint med en enkel bukett tycker jag.

Lycka till!

Tack för tips!

Det är väldigt ofta jag ger mig på projekt som ser så himla enkla ut men när jag börjar så brukar det ofta suta i kkatastrof.. =) Men som du säger, jag ska testa, går det åt pipsvängen så kostar kanske inte en sån bukett så mkt hos floristen heller.
  • Madreh73

Åhh.....inlägget kom inte med!

Denna gilalde jag, vad är det för blommor? Jag är ju inte så bra på blommor, men dessa färger ska jag ha i min klänning om den färgade blomman är i fuschia?

• LSJS

1500 kr kostade min och då var ändå liljekonvaljerna handplockade
    20110528
  • LSJS
    LSJS skrev 2011-08-23 20:00:15 följande:

1500 kr kostade min och då var ändå liljekonvaljerna handplockade
    20110528
    Jag menade självplockade i skogen av min kompis som gjorde buketten....
    20110528
  • brud sept 2011
    Elegant BOU10_272pr260 kr på euroflorist =) får den hemlevererad och dessutom går en del av pengarna till rosa bandet =)
  • BlomAnna
    brud sept 2011 skrev 2011-08-23 21:57:41 följande:
    Elegant BOU10_272pr260 kr på euroflorist =) får den hemlevererad och dessutom går en del av pengarna till rosa bandet =)
    Tyvärr är buketterna ofta inte alls likadana när de kommer. Den florist som får beställningen har rätt att ta likvärdiga blommor och det kan bli nästan vad som helst. Oftast är det jätte fint ändå så klart men man kan inte räkna med att buketten ser ut precis så.
  • Erika83

Jag skulle vilja ha ungefär en sådan här brudbukett? Någon som vet vad en sådan skulle kunna kosta ungefär? Tacksam för svar! Solig
  • brud sept 2011
    Produktbeskrivning

Köpvillkor

Vi strävar efter att de levererade blommorna skall motsvara produktbilderna, men avvikelser kan förekomma beroende på tillgänglighet på orten och i butiken. Tänk på att blomsterbinderi är ett hantverk och mindre skillnader kan förekomma. Tillgången på blommor varierar under året, och i det fall floristen inte kan få tag i en viss blomma ersättes denna med likvärdig.

.. men tanke på att dt är mitt i centrum och det är sommar så borde det finas tillgång till de rätta blommorna =)
    BlomAnna skrev 2011-08-24 07:48:36 följande:
    Tyvärr är buketterna ofta inte alls likadana när de kommer. Den florist som får beställningen har rätt att ta likvärdiga blommor och det kan bli nästan vad som helst. Oftast är det jätte fint ändå så klart men man kan inte räkna med att buketten ser ut precis så.
    numera brud 27 augusti=)
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!