• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • imalifh

Ungefär så här kommer min bukett att se ut.
    pris ca 400:-

400 
  • operfekt
    imalifh skrev 2012-02-09 12:12:49 följande:
    Ungefär så här kommer min bukett att se ut.
    pris ca 400:-

400
    Snyggt, vad är de mörkare lila i mitten för blommor?=)
  • imalifh
    operfekt skrev 2012-02-10 09:46:44 följande:
    just den buketten på bilden är sidenklommor. Men rosorna är indentiska med de riktiga jag ska ha och de lila i mitten har jag sett men minns inte namn på.
    Vile se m jag kunde binda ihop buketten på ett bra sätt på egen hand och det gick alldeles utmärkt.
    Ska man tillföra ngt grönt tycker du eller?
    Velar lite där...
    Vill inte ha för plåttrigt.  Antingen lite grönt eller några pärlpins... 
  • operfekt
    imalifh skrev 2012-02-10 09:52:33 följande:
    just den buketten på bilden är sidenklommor. Men rosorna är indentiska med de riktiga jag ska ha och de lila i mitten har jag sett men minns inte namn på.
    Vile se m jag kunde binda ihop buketten på ett bra sätt på egen hand och det gick alldeles utmärkt.
    Ska man tillföra ngt grönt tycker du eller?
    Velar lite där...
    Vill inte ha för plåttrigt. Antingen lite grönt eller några pärlpins...
    Åh, det syntes inte förrän du sa det, men ser det fortfarande inte tydligt..
    Jag tycker inte det behövs något grönt egentligen, kanske lite hjärtan på tråd isåfall,
    men fint utan också! Jag har inte tänkt ha något grönt, förutom kanske just hjärtan på tråd, i min brudbukett..
    Skriv gärna & berätta vad den lila blomman heter om du kommer på det! :D
    De lila rosorna, ocean song har jag också tänkt ha, & mörklila nejlika, men alltid kul att få fler alternativ..
  • 1700tal
    operfekt skrev 2012-02-10 09:46:44 följande:

Ser ut som anastasia krysantemum i formen, som brukar vara limefärgad (finns i rosa också tror jag). Men att den är i siden förklarar ju den skarpa färgen.

• Saandraa
    1700tal skrev 2012-02-10 10:10:19 följande:

Ser ut som anastasia krysantemum i formen, som brukar vara limefärgad (finns i rosa också tror jag). Men att den är i siden förklarar ju den skarpa färgen.

Satt precis och googlade på det själv. Tycker också det ser ut som Anastasia Krysantemum.
  • imalifh

Tack!
  • imalifh

*På bilden ser den väldigt ut att vara skrapt lila, men nör jag tittar på den nu när jag har den i handen är den mera rosa... Konstigt att det blir så.
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!