• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • minitoker

Vill någon hjälpa mig med namnet på den gråa växten i buketten, det som finns längst ner i buketten.

• Misswert
    minitoker skrev 2012-02-12 20:35:32 följande:
    Vill någon hjälpa mig med namnet på den gråa växten i buketten, det som finns längst ner i buketten.

Om jag inte är helt ute och seglar så tror jag att de heter silver ek eller något sådant. Skall försöka fråga svärmor imorgon, då hon driver upp just sådana.
  • Lommila1
    minitoker skrev 2012-02-12 20:35:32 följande:

Vi brukar kalla den silverblad, kan vara att det inte r det korrekta namnet.. brukar ha dem på gravarna  under vintern..
  • MrsT2011
    Misswert skrev 2012-02-12 20:43:17 följande:
    Om jag inte är helt ute och seglar så tror jag att de heter silver ek eller något sådant. Skall försöka fråga svärmor imorgon, då hon driver upp just sådana.

Jag tror också att växten heter silverek.
  • minitoker

Tack så jättemycket. Då vet jag vad jag ska leta efter =)

• teddy

hejhej
    när det ändå finns en fin blomtråd... :)
    vad har ni fått betala för en gerberabukett ni som haft det? 

• 070831

vad fina blommor :) jag o sambon har nog kommit ur och nu ska vi försöka oss på men än så ser det ut stjärnor som glimmar så håll gärna tummarna för oss så slipper vi ställa in. jag har funderat på vad jag ska ha för blommor till mig då vi ska ha rött och grönt tema ska ha en grön tärna ( grön klänning) och en röd tärna ( röd klänning) så ja får inspirera mig av era bilder så kanske ja kommer på något

• MeaJ
    More skrev 2012-02-10 17:24:26 följande:
    Detta var min underbara bukett......fick betala 800.

jättefin bukett
  • sollan

Sådan här bukett fast i rosa/vitt har jag beställt.Skall även ha några Gerbera i buketten.
    Kommer kosta ca 1200:- för brudbukett, 3 tärnbuketter & 2 Corsage.

Kan lägga upp bild på våra blommor efter vigseln om 7 veckor Glad
    Blivande vårbrud
  • Niini
    Niini skrev 2012-02-09 10:04:15 följande:

Vra hopplöst att hitta ett foto som gjorde min bukett rättvis. Innehåller rosa kallor, rosa rosor, murgröna, två nejlikor (en för morfar o en för farfar som tyvärr inte fanns med oss) samt nå annat gröna blad.
    Blev för övrigt 270€ för brudbukett, kastbukett, mannens corsage + 5 roscorsage till familjen.
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!