• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • muminmamman 81
    Niini skrev 2012-02-25 19:31:47 följande:
    super vacker bukett!!! Precis sån jag vill ha fast åt lila hållet
    Vad kostade den?
  • Guffi

Typ en sån här har jag beställt :) Fast med vita OCH cremefärgade rosor och en lila orkidéklocka :) Ingen fjäril heller än så länge men detta var fint så det ska jag nog ha i åtanke. Mannen får en lila orkidéklocka och lite grönt i kavajslaget, marskalk en cremefärgad ros med lite grönt. De två tärnorna får miniatyrer av min bukett fast utan orkidén. Har gett dem en prisidé på 2500-3000kr för detta. Får se vad det landar på i slutändan..
  • Niini
    muminmamman 81 skrev 2012-02-28 10:26:46 följande:
    super vacker bukett!!! Precis sån jag vill ha fast åt lila hållet
    Vad kostade den?
    Var verkligen jättenöjd :)
    Vet inte vad buketten i sig gick på men 270€ för brudbukett, kastbukett, mannens corsage + 5 roscorsage. Så inte var den så himla dyr då inte :)
  • muminmamman 81
    Niini skrev 2012-02-28 11:28:32 följande:
    Var verkligen jättenöjd :)
    Vet inte vad buketten i sig gick på men 270€ för brudbukett, kastbukett, mannens corsage + 5 roscorsage. Så inte var den så himla dyr då inte :)
    okej..så ca 2700kr i svenska kronor
    jag tänkte ha en bukett, mannen min ska corsage å våra döttrar mini buketter
    få se om våran florist kan göra en liknande som din, har sett många buketter men din var klart finast och enkel!

tack för infon
    fint namn du har förresten
  • LiveForever
    Julibrud2011 skrev 2011-06-16 00:29:08 följande:

Den blir det, som många andra här. Plus någon pärla för att matcha smycken och hår.
    Pris 800 kr.
    Det lät billigt tycker jag! :) Jättefin bukett, något sånt vill jag också ha.
    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • LiveForever
    MalinÄlskarAndreas91 skrev 2011-11-04 06:38:01 följande:
    Jag vet inte hur det fungerar om bestmannen ska ha en också?
    Ska och ska... Man gör ju som man vill :) Vår marskalk ska ha ett litet mindre corsage än brudgummens. 
  • Jessixa
    sollan skrev 2012-02-25 18:22:02 följande:

Sådan här bukett fast i rosa/vitt har jag beställt.Skall även ha några Gerbera i buketten.
    Kommer kosta ca 1200:- för brudbukett, 3 tärnbuketter & 2 Corsage.

Kan lägga upp bild på våra blommor efter vigseln om 7 veckor Glad
    Blivande vårbrud
    Får du alla buketterna och corsager för 1200kr? Låter fantastiskt bra isf!
  • Jessixa
    LiveForever skrev 2012-02-28 13:50:37 följande:
    Det lät billigt tycker jag! :) Jättefin bukett, något sånt vill jag också ha.
    Julibrud2011 och LiveForever: Åh, den där gillade jag också! Verkligen fin och lät väldigt prisvärd! Vilken stad får ni det priset? Känns som att allt är dyrare här i Sthlm är jag rädd.
  • sollan

@Jessixa Ja det är för alla blommorna. Kan säga att jag blev jag blev positivt förvånad när jag fick prisuppgiften. Bor i Skåne och valde att köpa blommorna i en handelsträdgård på landet där jag vet att de har stora vackra hållbara blommor. Va en helt annan prisförslag jag fick i blomsteraffär i stan.

Blivande vårbrud
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!