passionsblomman skrev 2012-04-09 14:00:54 följande:
Säsongen för Pioner gör man allt för att förlänga, eftersom den blivit så populär just till brud, men den har egentligen inte alls säsong i augusti, så får man tag på dem då, så är det tur-och de blir dyra.
Austinrosor går året om vad jag vet, men med väldigt skiftande storlek och pris. Jag ger mig ut på alldeles för tunn is och det är rätt meningslöst att sätta priser på nätet, eftersom det skiljer så mycket över landet. prata med en lokal florist och be dem kolla ett ungefärligt pris med sina leverantörer. Jag tror att de är ett bättre alternativ än pioner, i lsutet av augusti.
Ett tips i augusti, är att välja Dahlior för lite samm känsla som pioner, eller för att blanda upp rosor /pioner med. De ligger väsentligt lägre i pris och är i högsäsong under sommarmånaderna. Finns i mängder av färger former ocn nyanser.
Åh dahlior! Det har jag inte ens tänkt på! =) Den billigare floristen pratade också om en rossort som påminde lite om pionerna i utseende som också gick att få tag på, men jag kommer inte alls ihåg vad den hette?!