aminis, det gåtr naturligtvis att beställa en exempelbukett ur de menyer som finns. Butikerna har olika menyer dock, så det gäller att gå till en som är ansluten till Interflora och Blommogram i det här fallet. Sedan finns ju Eurofloristoch de har andra exempelbuketter för sin budverksamhet.
Det man ska veta om som beställare, är att det i butikerna finns ganska stor rörelsefrihet för förändringar. Anledningen är att varenda butik i landet givetvis inte alltid kan ha varenda blomma och blad hemma som är i buketterna på bilderna. Man får ofta göra det bästa och mest liknande av vad man har hemma, särskilt med bud som kommer in samma dag som de ska skickas-då har man ju bara det manredan handlat hem. Man följer färg och form i första hand, men det är inte alls säkert att buketten innehåller just de blommor man ser på bilden-men den ska kännas likvärdig.
Anledningen att det är bra att veta om detta är att du dels har bättre möjlighet att få just en sådan bukett om den beställs i god tid, och också att det är bra att vara medveten om att butiken inte gör något fel om de byter en blomsort mot en annan.
Jag skulle om jag var du, gå till butiken personligen och verkligen beställa just den buketten och försäkra mig om att det blir den du får. Gör det minst en vecka innan, så de hinner få med de sorterna på sin inköpslista.