• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • CarolineAh

Här är min brudbukett, rosa och vita rosor som min mans lillasyster gjorde! Jättevacker med silverband runt stjälkarna.

• Biographic

1000 :- betalade jag för den här

ursäkta dålig, mörk mobilbild..
  • VictoriaE
    EmmaT skrev 2013-01-15 19:12:38 följande:
    Är lite sugen på att helt skippa blommor och köra på något sånt här istället - då vissnar den aldrig heller!

www.facebook.com/BroochBouquetsbyAurora
    Skulle rekomendera det! =) Men da korde jag sjalv pa nagot liknande (DIY), sa jag ar kanske lite biased. Har kommer min fina:

(foto: 2brides)

• VictoriaE

Just det- priset blev kanske ca 200:- da jag hadde ratt mycket hemma som jag kunde anvanda, sa behovde bara kopa till lite garn, och staltradar for att bygga upp buketten.

• Hannis23

VictoriaE: Vilken kul idé, och vad fin den va! Hade du någon beskrivning till blommorna eller hur gjorde du? :)

• VictoriaE
    Hannis23 skrev 2013-02-14 21:21:23 följande:
    VictoriaE: Vilken kul idé, och vad fin den va! Hade du någon beskrivning till blommorna eller hur gjorde du? :)
    Nja... ar inte sa haj pa det har med crochet, sa kom pa mitt eget lilla satt att gora det (kunde inte forsta mig pa instruktionera alls, sa foljde bara ett generellt monster av att bygga pa varje lager och gora en lang slinga som man sedan satter ihop till en blomma), som var en blanding mellan:
    megan.cc/StripMethodRose/
    och
    cobblerscabin.wordpress.com/happy-hookin/a-flower-a-day-carnation/ 

Resten av blommorna ar bara olika band (typ organza, eller vad som helst egentligen), som jag samlade med nal och trad langs ena langsidan, och sedan drog ihop till en blomma (sa att saga, eller, ja, jag vet inte riktigt hur man ska forklara). 
  • Kakan 81

Här är den bukett som jag senast fastnat för. Vill även ha lite brudslöja i och kanske någon skiva av lime för att tuffa till den lite. Jag va på några olika florister och visade upp och de trodde ca 700kr. Sen ska jag ha två buketter till näbbarna med enbart bruslöja som kostade ca 50kr st och en mindre bukett till tärnan för ca 250-300 kr och så 50 kr/st för blomman till min blivande och hans bestman.
    Dvs en bra bit under 2000kr för allt så jag är nöjd. Får se om jag hinner ändra bukett innan det är dags.

gillar även dessa.

Skulle det bli denna så ska den bli lite större.
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!