Måste bara fråga....
Jag och min sambo är väldigt öppna och ärliga med vad vi känner och allt har gått väldigt fort i vårt förhållande.
Jag har själv jobbat med att förbereda bröllop för andra under väldigt lång tid och kommit fram till att jag inte vill ha ett traditionellt bröllop ( det är dock inget fel på att ha det men jag vill ha något annorlunda)
Så vi har pratat om att ha det på en strand och att vi inte ska berätta det för någon utan låta det vara en överraskning istället. Vi tänkte bjuda alla vänner och familj på en mysig fest och att vi gifter oss där inför alla.
Problemet är nu att min kära sambo har börjat att komma med hintar om att hans mor kommer bli jätteledsen om inte hon får vara med och hjälpa till med bröllopet och nu senast var det att hon skulle bli ledsen om vi inte gifter oss i kyrkan...
Jag vill verkligen inte gifta mej i kyrkan då jag inte är troende, inte döpt eller har någon relation till kyrkan och jag vill inte heller att någon ska veta att det är vårt bröllop de ska gå på. Jag vet inte om det är jag som bara är självisk men jag har sett så många brudpar, deras familj och vänner som är totalt uppsträssade över bröllopet och jag vill verkligen inte ha det så!
Funderar på om vi inte ska gifta oss istället då jag inte vill ha någon "bröllopsstress".
Har dessutom varit väldigt tydlig med detta sen vi började prata om att vi ska gifta oss. Min sambo har inte friat till mig ännu men diskutionerna om allt runt omkring är i full rulle ändå. Jag vill inte heller tacka Ja till ett frieri om det ska vara att jag har hans mors bröllop.
Hon är dessutom helt underbar och vi har en bra kontakt så jag vill verkligen inte göra henne besviken eller ledsen över att hon inte får veta något innan eller att vi inte gifter oss i kyrkan.
Hur ska jag göra här, behöver hjälp!!!???