teah skrev 2011-07-13 21:54:08 följande:
jag har varit värd på några bröllop och då är det värdparet som stått för festhäftet. Så det kommer vi nog att puffa över på värdpar.
För oss är det lite som är klart: Kyrka och datum :)
Lokal kollar vi runt på.
Färgtema är på g, jag vill ha lila i alla fall :) Sambon får välja om vi ska ha en till färg ;)
Kläder provas framöver.
Fotograf blir nog kompis. Har gjort kanonjobb på tidigare bröllop + att jag har en tjänst att casha in där :P
Smink och hår blir nog en svägerska som får hjälpa lite.
Mat funderar vi på att vara på en restaurang. Känns besvärligt med att ha nån catering....känns svårt med serveringspersonal och att få allt att klaffa. Men, ska kolla lite priser och jämföra.
Inget följe blir det för vår del.
Vi planerar ett alkoholfritt bröllop just av anledningen att ingen av oss dricker särskilt mycket, i princip inget alls. Är det något som borde stå i inbjudan? Förväntar sig folk att det ska vara alkohol på bröllop? Vi vill nog inte ens ha till självkostnadspris då det alltid är någon som inte kan sin gräns. Jag VÄGRAR att ha en överförfriskad
släkting på mitt bröllop!!!!!!! (eller....vårt...oh well, vi är överens på den punkten :P )
Inbjudan....där har jag sett massa olika. Det viktigaste för oss är att det är personligt. "Övervara" är inget som passar för oss.......Har inte funderat på formuleringar men något i stil med att "fira att vi gifter oss" eller annat informellt känns mer "oss".
vem är den kompisen
?? tror ni man kan ta kontakt med hotell & restaurang på parkskolan att lejja som servitriser? Det där med alkoholen, det är nog så att folk förväntar sig det. Vi ska iaf ta betalt efter middagen då festen drar igång, just för att det inte ska bli ett fylleslag. Dricka med måtta. Men vi känner att vi måste ta i för att slippa riskera att det tar slut, sen kan man ju alltid lämna tillbaka det som blir över.
vi räknar med:
förrätt: 1 glas/person
huvudrätt: 2 glas/ person
efterätt: 1 glas/ person
kaffe o avec till tårtan.
Jag dricker inte heller så mycket (äter medicin o sen är jag imngen som måste dricka heller), men på ett bröllop förra året fick de som drack bara ett glas för middag/ efterätt och det var för lite och folk satt med tomma glas.
Men man lär ju sig alltid allt eftersom ![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Vad kan man tänkas önska sig i födelsedagspresent/ julklapp tro?
- presentkort för att få naglarna fina
- gästbok
- och att min syster färgar håret gratis innan bröllopet
men något mer?