Blivande fru Swärdh skrev 2011-07-18 22:30:48 följande:
Passionsblomman, tror du har missuppfattat tråden. Tråden handlar inte om att få en etik och moral predikan, om fördomar mot torgare, svarthandel, villkor om man köper ruttna blommor och allt annat man inte orkat läsa i dina långa inlägg. TS fråga löd kort och gott "Har ni erfarenhet av rosor och blommor från Hötorget? Hur mycket har ni fått betala..???"
Du har sagt ditt och alla fattar vad du menar utan att behöver repetera om allt igen. Du tar detta för personligt för att florist är din bransch, det är inte personligt. Tårtsmulan har sagt vad hon tänker göra på lördag, låt henne va.
Nej det har jag inte. Men det jag har att bidra med är inte välkommet.Hur skulle det kunna vara personligt? Ni har ingensom helst aning om vem jag är, och jag är inte så bakom flötet att jag tror att brudar går till torget för att personligen angripa mig. Det är ju en helt befängd tanke. Man kan ha ett engagemang i en fråga baserat på kunskap, utan att man tar saker personligt.
Däremot: jag har varit korkad nog att svara olika personer på vad de kommenterat. En tråd blir faktiskt, väl öppnad ute på ett forum sällan helt ens egen. Kanske orkade någon anna läsa, och kanske tog någon in mina aspekter på det hela. Förutom TS. Isåfall, gott så, annars spelar mina jobbiga inlägg knappast någon roll-ni har ju en scrollfunktion, eller hur, så det som inte är viktigt kan ni ju lika gärna låta vara.
Och jag står rakt in i evigheten för att jag har erfarenheter att bidra med. Bara kanske inte de alla vill höra. För då har man genast predikat. (ett märkligt nog återkommande fenomen på bt-den som inte svarar det TS vill, får verkligen veta att den lever, för då är man jobbig, elak, moralpredikat eller vad det nu är.)
Ibland tar en tråd oväntade vindlingar och ibland dyker vidare frågeställningar upp, som kanske TS inte alls tänkt sig från början. Det är så samtal fungerar.
Jag har antagligen ansträngt mig helt i onödan och bara lyckats reta upp resten här, men då får det vara så. Jag teg åtminstone inte bara om baksidan av myntet.
Jag brukar hoppa över trådar som bara går ut på att komma runt kostnader, gör det själv och annat. Dels för att jag inte ser någon egentlig aledning att jag ska sitta och ha binderikurser gratis på nätet, och dels för att det brukar florera för många myter, lögner och missuppfattningar för att man ska orka se det som proffessionell.
Den här gången varnade jag. Och det belev ett väldigt argumenterande. Då har jag all anledning att svara.