• Future Mrs S

Hur breda blir era ringar ihop?

Jag har svårt att bestämma mig angående ringar. ett av de största problemen är att jag inte vet hur breda jag tycker att dom får vara, därför undrar jag hur breda era förlovningsring+vigselring kommer bli/är?

Om ni bara har en ring hur bred är den?
    Om ni har fler än två hur breda blir dom ihop?
    alltså det måste inte vara just förlovnings+vigselring ;)

Det jag funderar på är en ring som är 8mm och en som är 4mm=12mm blir det för brett?
    Provat 2X5mm och det kändes bra och såg fint ut men jag vet inte?

Jag vill att det ska vara ganska blaffigt men inte så det blir opraktiskt.. :/

Tips/råd? :)
    Visa GÄRNA bilder på hur breda era ringar är! (alltså när dom sitter på fingret) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-19 21:23
    Lägger till frågan om någon har som "frästa" spår i sin ring och som då kan berätta om det är en bra eller dålig ide? samlas det smuts och annat äckligt i dom eller håller dom sig fräscha liksom?

• Svar på tråden Hur breda blir era ringar ihop?
  • Pinkgrape

Mina ringar är 4 + 2mm = 6mm tillsammans.

Jag tycker det är alldeles lagom. Skulle inte vilja ha bredare, men smaken är ju som baken ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Jag han

mina är 6+2,5, så 8,5 mm ihop. Jag tyckte det blev bra!
  • Kosmoskissen

Mina är 3 mm (förlovningsring)  resp 5 mm = 8 mm tillsammans =)

• Niini

Mina är 7 mm tillsammans o det tycker jag är alldeles lagom på mina fingrar. Bredden som känns bra är ju helt olika från person till person, inte minst p.g.a. längden på ens fingrar.

Får ursäkta fotot, men det var bästa jag hittade för att du bra ska kunna se ringarna i relation till min hand.
  • Future Mrs S

wow vilka fina ringar ni har allihop! :D 
    det känns som jag vill ligga mellan 8-10 någonstanns. men det är inte lätt! Speciellt inte när jag inte kan prova ringarna i lugn och ro hemma... :/

fortsätt gärna tipsa och visa bilder! :) 

• izredam

Jag har ganska stora händer, visserligen rätt långa fingrar också, men om jag hade haft 10mm ringar på mitt ringfinger så hade min hand sett jättebred ut. Förlovningsringen är 2,5mm bred och jag tänker inte ha en vigselring på mer än 4 i alla fall - det är vad jag har provat med och det är det som har sett bäst ut. Men jag tänkte dra till med en lite större sten i den (har 5 små i förlovningsringen) istället :)

• Polventon
    Niini skrev 2011-07-19 21:15:12 följande:
    Mina är 7 mm tillsammans o det tycker jag är alldeles lagom på mina fingrar. Bredden som känns bra är ju helt olika från person till person, inte minst p.g.a. längden på ens fingrar.

Får ursäkta fotot, men det var bästa jag hittade för att du bra ska kunna se ringarna i relation till min hand.
    Niini, var har ni köpt din alliansring? Jag har en liknande slät guldring från Cartier som förlovningsring och letar nu efter en alliansring som passar till.
  • Future Mrs S

Jag vet inte själv om jag har korta el långa fingrar eller vilken form jag har på händerna så jag vet inte vad som passar bäst :D men jag hittade iallafall en bild på datorn när jag har min första+andra förlovningsring på mig (vi köpte silver på förlovningsdagen för vi kunde inte välja där och då, sen köpte vi titanringarna)

Silverringen är 7mm och titanringen 5mm så tillsammans 12mm..
    Det tycker jag blir för mycket men när jag provade en likadan titanring till så det blev 10mm tyckte jag att det passade bra.. Vad tror ni? Jag har liksom inte funderat så mycket över hurdana händer/fingrar jag har så lita smakråd är inte fel ;)

• fru i augusti

En vän till mig är guldsmed och sa att dom allra flesta brukar tycka att gränsen för vad som känns bekvämt och praktiskt på fingret är 10 mm. Mina kommer vara 7 mm tillsammans. Det kändes alldeles lagom på fingret. Tyvärr har jag ingen bild att lägga in (får båda ringarna på torsdag )

Svar på tråden Hur breda blir era ringar ihop?