• Future Mrs S

Hur breda blir era ringar ihop?

Jag har svårt att bestämma mig angående ringar. ett av de största problemen är att jag inte vet hur breda jag tycker att dom får vara, därför undrar jag hur breda era förlovningsring+vigselring kommer bli/är?

Om ni bara har en ring hur bred är den?
    Om ni har fler än två hur breda blir dom ihop?
    alltså det måste inte vara just förlovnings+vigselring ;)

Det jag funderar på är en ring som är 8mm och en som är 4mm=12mm blir det för brett?
    Provat 2X5mm och det kändes bra och såg fint ut men jag vet inte?

Jag vill att det ska vara ganska blaffigt men inte så det blir opraktiskt.. :/

Tips/råd? :)
    Visa GÄRNA bilder på hur breda era ringar är! (alltså när dom sitter på fingret) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-19 21:23
    Lägger till frågan om någon har som "frästa" spår i sin ring och som då kan berätta om det är en bra eller dålig ide? samlas det smuts och annat äckligt i dom eller håller dom sig fräscha liksom?

• Svar på tråden Hur breda blir era ringar ihop?
  • Niini
    Polventon skrev 2011-07-19 22:04:46 följande:
    Niini, var har ni köpt din alliansring? Jag har en liknande slät guldring från Cartier som förlovningsring och letar nu efter en alliansring som passar till.
    Den är från en guldsmedsaffär i Vasa. Märket är Sandberg Kallioranta I :)
  • Emma83brud

Har ingen bild än, men ringarna är 4 mm vardera alltså 8 mm tillsammans.

• bruden

Eftersom vi valt såpass breda vigselringar så kommer vi att låta smälta ner förlovningsringarna för att göra smycken till barnen av dem. Våra vigselringar är 6 mm breda och förlovningsringarna 3 mm vilket vi båda tycker blir för brett tillsammans. Vi har graverat in både förlovnings- och vigseldatum i vigselringarna

Det här är våra vigselringar:

• Fru Kopparskiöld

Min förlovningsring är 4mm och vigselringen 5 mm så 9 mm tillsammans. Gillar när det är brett och hade nästan önskat de var bredare Skrattande
    Mannens ring (ska bara ha en) är 7mm

• 120530

Min förlovningsring är 5mm bred och min vigselring kommer vara 2 mm. Sedan vill jag kanske köpa till ytterligare en på 2mm så isf skulle det landa på 9mm.

• 1700tal

Min förlovningsring är 5 mm och vigselringen 4 mm. Tyckte det blev alldeles lagom, har ganska långa fingrar. Provade smalare vigselringar oxå men det blev lite fnuttigt bredvid förlovningsringen, smaksak dock.

• prinsessanogrodan

Mina ringar. 6 mm + 3mm = 9 mm totalt. Skulle inte vilja ha smalare, jag vill ha ett lite mer rejält intryck. Alla är olika men fy för smala taniga ringar....inte min smak.
  • fru AM

Minna ringar är drygt 6 + 3 mm. Lagom bredd och lagom bling för mig. Jag är lång och har relativt ganska stora händer och långa fingrar btw.

• kaffeälskaren

Min förlovningsring är 5 mm bred och min vigselring kommer att vara 3 mm så tillsammans är det 8 mm. Alldeles lagom för mig. Jag testade en ring som var 3,5 mm till förlovningsringen och bara det lilla tyckte jag gjorde en jätteskillnad.

• Future Mrs S

Det har verkligen hjälpt jätte mycket att se era ringar! Jag vet nu att jag absolut vill ha mellan 8-10mm, jag vill att det ska vara ganska blaffigt ;) Tack till er allihop, och självklart kan man fortsätta berätta+visa bilder så fler kan få tips och råd! :)

Svar på tråden Hur breda blir era ringar ihop?