• Future Mrs S

Hur breda blir era ringar ihop?

Jag har svårt att bestämma mig angående ringar. ett av de största problemen är att jag inte vet hur breda jag tycker att dom får vara, därför undrar jag hur breda era förlovningsring+vigselring kommer bli/är?

Om ni bara har en ring hur bred är den?
    Om ni har fler än två hur breda blir dom ihop?
    alltså det måste inte vara just förlovnings+vigselring ;)

Det jag funderar på är en ring som är 8mm och en som är 4mm=12mm blir det för brett?
    Provat 2X5mm och det kändes bra och såg fint ut men jag vet inte?

Jag vill att det ska vara ganska blaffigt men inte så det blir opraktiskt.. :/

Tips/råd? :)
    Visa GÄRNA bilder på hur breda era ringar är! (alltså när dom sitter på fingret) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-19 21:23
    Lägger till frågan om någon har som "frästa" spår i sin ring och som då kan berätta om det är en bra eller dålig ide? samlas det smuts och annat äckligt i dom eller håller dom sig fräscha liksom?

• Svar på tråden Hur breda blir era ringar ihop?
  • Amejuli

Jag var helt på det klara med att jag ville ha en som var ca 3 och en som var 6 mm. Alltså 9 totalt. Men när jag provade detta ändrade jag helt åsikt. Mina fingrar är ganska korta och det såg bara klumpigt ut och fingrarna ännu kortare än va de är.
     Dessutom kom jag på att jag nog skulle tröttna på det här med en bred och en smal då jag nog hade vart inne på det mest för att det varit inne.

Så det slutade med två ringar som är 3,3 mm vardera alltså totalt 6,6 mm. Blev väldigt lagom på mina små stubbar Tungan ute

Har tyvärr inte fått hem dem än men får se om jag kanske kan få iväg en bild om någon vecka.

• 120530
    fru AM skrev 2011-07-20 20:07:56 följande:
    Minna ringar är drygt 6 + 3 mm. Lagom bredd och lagom bling för mig. Jag är lång och har relativt ganska stora händer och långa fingrar btw.

Fint! Vad är det för ringar? Den yttersta ser ut som min förlovningsring ifrån Hand. Den heter name med briljanter runt hela sidan, är det samma?
  • flaskpost

Hej, gå in och prova olika bredder på ringar hos guldsmeden, då kommer du att kunna känna hur brett du vill ha. Tänk på att ju bredare ringar du har kommer skinnet att tryckas undan och det kan kännas obekvämt och om det är för brett kan du uppleva att det är svårt att böja fingret....
    Det beror helt på din längd på fingret och självklart ditt tycke och smak, lycka till

Mina kommer att bli 4+4...

• Joanna86a

6,5 tillsammans är det tänkt. Tycker det är finare med lite smalare.

• Silverglitter

Mina blir 4 + 2 mm, så 6 mm sammanlagt, precis som Pinkgrape i första inlägget. Jag har små händer så bredare såg bara klumpigt ut. Tipsar också om att gå in hos guldsmeden och prova olika bredder så kommer du känna när det känns rätt.

• MalinMattias

Mina blir totalt 10mm breda tillsammans och samma med min sambo, han har också valt att ha två ringar.

• fru AM
    Red skrev 2011-07-21 07:58:07 följande:
    Fint! Vad är det för ringar? Den yttersta ser ut som min förlovningsring ifrån Hand. Den heter name med briljanter runt hela sidan, är det samma?
    Den yttersta är gjord helt efter min mans fantasi - har Hands ring även briljanter runt hela främre "snittytan"? Båda ringarna är från Patrik af Forselles på Grev Turegatan (Stockholm) och har nu fem respektive fyra år på nacken (bröllopsdag på torsdag! )
  • fru AM

Den yttre ringen har alltså både ett band av briljanter längs med inre/bakre kanten och sedan hela vägen runt på främre "snittytan". Det ser ibland ut om om jag har tre ringar med vigselringen (innerst) räknad men är alltså bara två.

• Bettina

Har också små händer så mina är 6 mm tillsammans

• Smillr

Mina ringar är 3+3,5mm. 6,5 mm tillsammans, fast jag funderar på en till ring på 3 mm med en diamant som symboliserar min son.

Svar på tråden Hur breda blir era ringar ihop?