• Future Mrs S

Hur breda blir era ringar ihop?

Jag har svårt att bestämma mig angående ringar. ett av de största problemen är att jag inte vet hur breda jag tycker att dom får vara, därför undrar jag hur breda era förlovningsring+vigselring kommer bli/är?

Om ni bara har en ring hur bred är den?
    Om ni har fler än två hur breda blir dom ihop?
    alltså det måste inte vara just förlovnings+vigselring ;)

Det jag funderar på är en ring som är 8mm och en som är 4mm=12mm blir det för brett?
    Provat 2X5mm och det kändes bra och såg fint ut men jag vet inte?

Jag vill att det ska vara ganska blaffigt men inte så det blir opraktiskt.. :/

Tips/råd? :)
    Visa GÄRNA bilder på hur breda era ringar är! (alltså när dom sitter på fingret) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-19 21:23
    Lägger till frågan om någon har som "frästa" spår i sin ring och som då kan berätta om det är en bra eller dålig ide? samlas det smuts och annat äckligt i dom eller håller dom sig fräscha liksom?

• Svar på tråden Hur breda blir era ringar ihop?
  • Lillis82

Mina ringar blir 7,2mm tillsammans. Jag har ganska korta fingrar och tycker det räckte lagom Glad

Förlovningsringen är 5mm och vigselringen är 2,2mm..

• Fanny06

När vi forlovade oss ville vi ha rejäla ringar och har Schalins Ocean.
    7mm bredd och 18g vikt.
    Har sökt etter passande vigselsring men hittar inget jag tycker om. Andra smala ringar värkar lite pluttiga brevid forlovningsringen.

Min sambo får inte anvenda sin ring på sitt jobb och han trenar mycket och anvender inte sin ring.
    Vi har samma ringstorlek och i fjol sommar provade jag hans ring brevid min.

Tyckte i början det va på tok för mycket ring. 14mm och 36g. Värkade jättebrett och tungt. Kolla bilden!
    Jag envisades lite på at anvenda dom et tag och på nogot konstig sätt värkar dom "krympa" lite i bredd när man blir van at se dom tilsammans på fingeret.
    Värkade jättetungt i början men tycker nu när jag är van med dom det är skönt med tyngd på fingeret.
    Ringarna värkal ha lagom bredd och vikt när jag är van med dom.
    Tar jag av den ena ringen värkar en 7mm ring rätt så smal!

Om ringarna värkar vara for breda vil dom krympa lite på fingeret när man blir van med dom.
    Har använt dom jämt i 1 år och tycker nu at ringarna är jättesköna at anvenda, lagom bredd och en härlig tyngdkjänsla på fingeret!
  • LoJ

Mina är 3,5+2,5 mm breda så 6 mm totalt. Jag gillar smala ringar! Däremot är ringarna väldigt höga istället

• Tok kär Annki

Min förlovningsring är 7mm med 7 st. diamanter som bildar en stjäran, vikt 12 g och runt om är det ingraverat, Lika barn leka bäst. Min vigselring 3 mm med en diamant på. Båda är raka i modellen och tillsammans blir dem 10 mm.
    Min mans vigselring 7 mm och vikt 15,5 g den har också ingraverat, Lika barn leka bäst runt om på utsidan. Både min förlovningsring och hans vigselring är specila beställda hos en guldsmed här i stan.
    Hans ring är gjord på hans förlovningsring + sin mammas förlovningsring och en ring efter hans mormor.
    Min är gjord på min förlovningsring + annat guld som jag hade. Jag älskar min ringar. Hjärta

Tok kär Annki
  • sirifredde

Om jag får som jag vill så blir det 9mm brett förlovning 5,5mm och vigsel 3,5 mm =)

• EEE

Mina är 2 mm var, så 4 mm totalt. Men så har jag altid haft lite problem med att ha breda ringar även om det bara varit för en dag eller kväll.  Så har jag korta fingrar också  

• sirifredde

hej visst har du en flemming singo som ring?

Smillr skrev 2011-08-29 18:32:32 följande:

Mina ringar är 3+3,5mm. 6,5 mm tillsammans, fast jag funderar på en till ring på 3 mm med en diamant som symboliserar min son.

• Fremm

Vilken bra tråd, jag har nämligen oxå funderat lite över bredden... ni ser ju min förlovningsring i min avatar...

Vi har 7 mm breda förlovningsringar, flaka släta men med våra respektive namn instansade på utsidan, de är i vitguld, så här i efterhand hade ju mannen kunnat ha en bredare ring eller jag en smalare och inte lika eftersom det bara är jag som kommer ha en vigselring oxå. Han har den i sitt arbete som vvsare så den har blivit rejält repig så även här kunde man ju varit klokare och valt ett hårdare material åtminstone till hans ring men samtidigt känns det fint att den är så använd och att han kan ha den i jobbet. Vi ville inte ha det så som min pappa att han bara tog på sig sin ring till fint, men så får det ju inte innebära någon fara i yrket att ha den på sig...

Eftersom ringen är rätt tjock oxå så kändes det lite ovant i början men efter bara någon vecka så hade man vant sig och nu sitter den så fint på fingren. Till det har vi tänkt att jag ska ha en 3mm bred ring med brillanter på sidorna och en rund stor i mitten som går lite över förlovningsringen likt Lillis82 fast min blir rund då. Tror det kommer bli jättefint men skulle nog inte velat ha bredare än totalt 10 mm, det är nog max för mig och mina fingrar som jag upplever som rätt långa och rätt smala ändå. :)

Kul att läsa hur ni andra valt och tänkt! :)

• married observer

Min förlovningsring är 3 mm och min vigselring 2,7 mm (i övrigt likadana skenor). Jag skulle kanske kunna ha 1 mm till men tycker det är perfekt som det är. Jag har en fin guldring som är 4 mm bred som jag provade att sätta utanför mina andra ringar, men då tog den yttersta ringen emot när jag böjde fingret. Kan tillägga att jag har normalstora kvinnohänder (strl 7 i handskar) och relativt smala fingrar (sk pianofingrar).

Jag råder alla att prova ringkombinationerna innan de beställer. Gå inte bara på vad andra har utan känn efter själv också. Med riktiga ringar, inte pappersremsor.

• Fremm

10 mm, förlovningsringen är 7 mm och vigselringen 3 mm. Höjden är 1,3 mm. Från början kändes förlovningsringen lite men efter någon vecka så hade jag vant mig... nu kan jag aldrig ta av mig dem... då det känns som om något saknas.
  • Tilda93

Provade vigselringen i går :D , så grymt nöjd :D , måste putsa upp förlovningsringen , och ta in vigselringen lite och ut förlovningsringen :D
    Och så vill jag gravera in 07/06 2012 i förlovningsringen (den gången sambon friade till bröllop eller vad man säger;) :D

Dem är 6 mm vadera , alltså 12mm tillsammans :D , Önskar mig en smal ring med stenar i morgon gova som jag kan sätta mellan dem när jag känner för det :D
  • 2015
    Tilda93 skrev 2013-02-16 17:53:51 följande:

Provade vigselringen i går :D , så grymt nöjd :D , måste putsa upp förlovningsringen , och ta in vigselringen lite och ut förlovningsringen :D
    Och så vill jag gravera in 07/06 2012 i förlovningsringen (den gången sambon friade till bröllop eller vad man säger;) :D

Dem är 6 mm vadera , alltså 12mm tillsammans :D , Önskar mig en smal ring med stenar i morgon gova som jag kan sätta mellan dem när jag känner för det :D
    Snygg kombo. Jag vill också ha rejäla ringar som vigsel och förlovningsring. Men en smal morgongåva ring att ha emellan vigsel och förlovningsringen.
  • filibustern

jag har en 6 (eller 7) mm förlovningsring, och kommer ha en vigselring som är 2mm tro ja. mer ryms inte :P 

Svar på tråden Hur breda blir era ringar ihop?